Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 1639 ggr
Unicornlover
10/23/17, 9:58 AM

Gråhundar

Hej

Jag är inte så gammal än (14 år) men jag har redan börjat fundera över framtiden med hund. Om några år ska jag skaffa mig en gråhund jag har nu bestämt mig för att jag ska ha gråhund. Jag är redan med och jagar och allt och har gått med gråhund i många drev. Min fråga är nu om ni har någon bra uppfödare exempel på gråhund? Vad ska man göra för att föbereda sig inför att skaffa en gråhund? Hur mycket behöver en gråhund träna? Hur mycket ska en gråhund jaga per år? Vad ska man träna en gråhund med?

Annons:
Unicornlover
10/23/17, 9:59 AM
#1

Oj titeln blev fel. Menar såklart "Gråhundar"

flocken
10/23/17, 12:43 PM
#2

Varför vill du ha en gråhund? Jagar någon i din familj? Då det är en jakthund

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Jojaton
10/23/17, 12:49 PM
#3

#2 ”jag är redan med och jagar och allt och har gått med gråhund i många drev”

Johanna - Instagram

Unicornlover
10/23/17, 12:49 PM
#4

#2 Japp jag har pappa som jagar väldigt mycket. Jag kommer ha den som både sällskapshund och jakthund.

flocken
10/23/17, 1:29 PM
#5

Missade att du skrivit det ☺ Har ingen stor erfarenhet utav dom. Men verkar trevliga. Börja kolla skk för uppfödare

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Hornslandet
10/23/17, 4:12 PM
#6

Jag undrar bara, om du nu har en farsa som jagar och ni har jagat en hel del med gråhundar, så är det logiska väl att du pratar med dem ni känner som har gråhund och de uppfödare hundarna kommer från. Tror ni som är inne i den världen faktiskt har tillgång till mycket mer info om dem än folk här på forumet. Det är ju trots allt knappt nått snack alls om jakt/jakthundar här.

Annons:
Unicornlover
10/23/17, 9:25 PM
#7

#6 Nähe jag visste inte att de inte var så mycket snack om jakt här men okej de kanske de inte är….

hemul
10/23/17, 10:39 PM
#8

Det kanske det  blir om nån tar upp änmnet.

Hiro
10/24/17, 11:02 PM
#9

Mitt förslag är att hör runt i jaktlaget om någon känner någon kennel som de vet är bra eller någon bra tik som ska ha valpar eller så hör du med Svenska Gråhundsklubben http://svenskagrahundklubben.se/ och hör med dem om lämpliga valpar :)

Upp till toppen
Annons: