Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 1270 ggr
Whippettok
2017-10-23 07:31

Vill veta allt om valp

Hejsan! 

Jag ger min nu 4 åriga tik Acana grassland och hon trivs suveränt på det fodret! 

Nu ska det förmodligen flytta in en liten tjej till i vårat hem, och undrar då om valpen också kan gå på samma foder? eller ska man införskaffa ett speciellt valpfoder åt henne? 

Hur valpsäkrar man hemmet bäst? 

Berätta mer om vad jag bör tänka på nu när det är en lite krabat på väg in, då det är första valpen för mig då min äldre tik var en adoption 🙂

Tack så jätte mycket på förhand alla glada hundägare, jag är så glad att äntligen så ska hunden som jag drömt om sen barnsben få flytta in hos oss!

Annons:
Jojaton
2017-10-23 07:38
#1

Jag hade köpt valpfoder för att vara säker på att valpen får i sig allt den ska. I trådarna ”Valptips - se hit” pch ”Lite panik här” som är nya ligger en massa bra tips för nya valpköpare så kika i dom :)

Johanna - Instagram

Belzebubble
2017-10-23 16:46
#2

Valpfoder är anpassad för en växande hund, så det tycker jag definitivt man ska ha - iallafall så länge valpen gör just det, växer. ;)

Lord Vulcan
2017-10-24 07:45
#3

Kul. Vad är det för valp? Valpfoder absolut. Plocka undan allt löst som valpen kan skada sej på eller är olämpligt att tugga på. Ta gärna undan mattor tills hon är rumsren. Lycka till:))

idamadelenemoren
2017-10-25 15:45
#4

Organisera bort sladdar så dem inte ligger allt för tillgängliga, om möjligt. Vi ställde även upp skorna på hatthyllan i början för att skippa överraskningar och sen byggde vi en liten hage av kompostgaller och ställde bredvid sängen där han fick sova på nätterna 😄:)

Solrosen23
2017-10-25 20:11
#5

Jag gjorde ungefär som dom andra. Jag tog bort allt i valpens höjd jag skulle kunna tänka mig han kunde få tag på. Jag kollade även under alla skåp, sängar osv efter små saker han kunde stoppa i sig. Att ha en valp är som att ha en bebis men det är ju så roligt och mysigt. 

Lycka till med din valp😃

Upp till toppen
Annons: