Annons:
Etikettbeteende
Läst 1354 ggr
Sjöstjärnan
10/22/17, 11:03 AM

Osäker valp, köpa en till hund?

Jag har en valp på 9 månader som är extremt osäker vid både hundar och människor. Jag försöker jobba med detta men det är ju väldigt svårt och går ju inte fort fram. Har börjat fundera på om en hundkompis kunde göra något bättre? Jag förstår ju att den inte kommer ta bort min valps problem alls. Men jag tänker om han skulle kunna känna sig tryggare på något vis? Isf är det en vuxen hund som ska vara väldigt trygg i sig själv man får leta efter. Men som sagt så vet jag att det inte löser några problem men vill gärna höra era åsikter om det skulle kunna göra något ”bättre” för honom?

Annons:
Honestyisdead
10/22/17, 11:15 AM
#1

Prova gå ut med en vuxen trygg hund och se hur din hund agerar.

Jag känner att det är bättre att ni får bukt på problemen innan ni tar in en hund till.

Sjöstjärnan
10/22/17, 11:21 AM
#2

Jag känner ingen som har hund och har försökt hitta någon som vill ses via forum och allt möjligt men tyvärr inte funnit någon som vill ses.

Honestyisdead
10/22/17, 11:39 AM
#3

Finns det ingen klubb där du bor?

flocken
10/22/17, 3:50 PM
#4

Var bor du då?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sjöstjärnan
11/4/17, 8:42 AM
#5

Stockholm

alltidnordin
11/4/17, 9:34 AM
#6

Vart i Stockholm? Har två miljötrygga shelties, vi finns på östra sidan.

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Annons:
smurfan-13
11/4/17, 1:56 PM
#7

Har du läst Jessica Manns bok "Blygerhundar"? Annars rekommenderar jag den det varmaste! Och i stockholm måste det ju gå att hitta några bra trygga promenadkompisar. :)

Sjöstjärnan
11/24/17, 11:43 PM
#8

#alltidnordin jag bor på västra sidan om stan :)

Upp till toppen
Annons: