Annons:
Etiketthälsa
Läst 1011 ggr
eemmmas
10/13/17, 9:30 AM

Vad är det för fel på min hund?

Hejsan! 
Börjar bli orolig över min 6 månaders Goldenvalp. Hon har sedan i lördags dreglat extremt mycket så att det är helt blött runt hela munnen och ner mot halsen. I måndags tog vi henne till veterinär där hon kollade igenom munnen ifall något hade fastnat men hon hitta inget. Eftersom hon kräktes i lördags trodde hon det kunde vara magkatarr men det verkar inte vara det. Dreglandet fortsatte och sen började även ögonen rinna och hon är helt röd runt munnen och ögonen? är det saliven som missfärgar? I onsdags tog vi henne akut till en annan veterinär där han också kollade på mun och ögon men såg inget mer än att hon var lite irriterad i tandköttet så fick en kräm att smörja med där, men det har inte blivit något bättre… 
Någon som vet vad det kan vara? Allergi? Fel i magen? Blir galen

Tacksam för svar!

Annons:
Honestyisdead
10/13/17, 10:10 AM
#1

Låter konstigt att inga blodprover togs och att man inte kollat tarmar och mage. Jag hade kontaktat veterinär igen och krävt en ordentlig undersökning.

eemmmas
10/13/17, 11:05 AM
#2

Veterinären ska ringa upp igen på onsdag och är det inte bättre då sk vi åka in för ordenlig koll. Hon mår annars precis som vanligt

Elsis matte
10/13/17, 11:12 AM
#3

Förgiftningar kan ge dessa symptom, t ex om hunden har kommit i kontakt med en padda. Men om det var en förgiftning borde det nog antingen ha vänt nu eller blivit värre. Håll hunden under uppsikt och åk in om det kommer mer symtom.

jenmjao
10/13/17, 12:38 PM
#4

Tänker allergi direkt, men vet inte om det stämmer.

Frida B
10/13/17, 4:04 PM
#5

Hunden mår med största sannolikhet rejält illa. Förstår inte varför veterinären inte kollat upp det och varför…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

eemmmas
10/13/17, 8:57 PM
#6

Om hon mådde illa skulle hon väl inte äta och leka?

Annons:
Frida B
10/13/17, 9:05 PM
#7

#6 kan hon visst göra. Finns många hundar som mår illa som äter ändå, leker också.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

SuperLimm
10/13/17, 9:15 PM
#8

Dreglandet kan bero på tandbyte. Jag vet att min hund dreglade massor när hon fick tänder. Kräkas kan valpar göra ändå, de äter ofta lite av varje. Däremot rinnande ögon har jag ingen aning om. Så visst kan det bero på något dåligt men det behöver inte vara så.

Mvh Linn

eemmmas
10/13/17, 9:18 PM
#9

Usch nu är jag jätteorolig.. fy

lizton
10/13/17, 11:41 PM
#10

Min katt fick liknande symtom efter att ha ätit en snigel. Snigelslem kan innehålla bakterier. Googlade och hittade:

https://www.expressen.se/gt/snigel-slem-kan-gora-dig-dodssjuk/

Katten blev bättre efter ett par dagar och jag behövde inte åka in till veterinär.

eemmmas
10/14/17, 8:58 AM
#11

Inatt har hon även haft diaree.. :(

Honestyisdead
10/14/17, 9:54 AM
#12

Låter definitivt som att det är magen eller tarmarna. Ring veterinär igen.

Frida B
10/14/17, 12:54 PM
#13

Håller med #12. Låter som något med magen och tarmarna. Magsjuka? Ätit någonting? Ring vet.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Upp till toppen
Annons: