Annons:
Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1201 ggr
Fridaaaa
10/8/17, 3:24 PM

Underlätta vid trimning av hund

Innan har jag haft dem på en stol, så har jag suttit på knä och trimmat dem men det fungerar inte längre. Gör ont i ryggen och blir bökigare och bökigare ju större magen blir.

Tips på lösning?
Inte köksbordet eller köksbänk - där är totalförbud :) 

Måste kunna stå upp eller sitta på en stol när jag gör det, för att underlätta för bland annat ryggen :) 

Trimbord har jag kollat men de är så dyra tycker jag.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
10/8/17, 3:27 PM
#1

Kan dom inte stå på en stol och du sitta på en? Eller låt sambon göra det till du kan göra det igen.

Fridaaaa
10/8/17, 3:32 PM
#2

#1 Låter dem hellre vara lurviga än överlåta det till sambon om jag ska vara ärlig :P

Blir att jag böjer ryggen mycket om jag gör det tyvärr eftersom det blir samma höjd som jag sitter, och är små hundar, så fungerar tyvärr inte :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
10/8/17, 3:56 PM
#3

Sitt på en pall. Finns superbilliga på ikea.

Eller låt dom vara lurviga som du skrev.

Fridaaaa
10/8/17, 3:59 PM
#4

#3  söker alternativ i förstahand :)  annars får de vara lurviga ja men stol/pall är ju inte enda alternativet som finns :) 

Nja pall blir inte så mycket lägre pch kommer bli bökigt ju större magen blir tack ändå! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
10/8/17, 4:01 PM
#5

Mina stolar är då bra mycket högre än min pall från Ikea.

Vad finns det för andra alternativ än bord som du redan sagt inte går och trimbord som inte går?

Byrå? Bygg en högre låda av plankor och sitt på en stol? Eller ja be din sambo bygga.

Fridaaaa
10/8/17, 4:04 PM
#6

#5 Har inte IKEA i närheten. Men så låg pall blir inte lätt precis att ta sig upp ifrån.

Inte sagt att bord inte är alternativ? Sagt att vårt köksbord inte är alternativ, skillnad :P Inte heller sagt att trimbord inte går, men inte hittat billigt, sökt. 

Onödigt att bygga något för så kort tid :) Och måste kunna ställa undan det lätt, kan inte låta det stå framme :) 

Hmm byrå har jag funderat på, men måste klura ut med ström i så fall, vid ena högre byrån men kanske går att lösa :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
10/8/17, 4:08 PM
#7

#6 Så vi ska gissa om ni har fler bord menar Du? Köpa lär du ju inte göra eftersom det kostar och måste ställas undan. Så jag tar det nog som att det inte går med bord. Då hade du ju inte behövt fråga.

Fridaaaa
10/8/17, 4:13 PM
#8

#7 Nä det sa jag inte ;) 
Men fortfarande inte sagt att bord i sig är uteslutet :) 
Fast köksbänk och bord innebär ju inte detsamma :P 

Fick tips på facebook om ihopfällbart bord, så tänkte kolla vad det kan finnas billigt/begagnat :) Går ju att ställa undan smidigt med :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maleficum
10/8/17, 4:14 PM
#9

Du har inget annat bord eller bänk eller liknande om nu köksbänk och köksbord inte är ett alternativ? Kanske skaffa en billig barstol (om det är stort nog för hundarna) så kommer de högre om du behöver sitta på en pall eller vanlig stol.

Har själv klippt mina kaniner på bla piedestal, barbord, vardagsrumsbordet, pall, stol (numera blir det mest i knät dock). Min nuvarande kanin har dessutom blivit kastrerad på mitt barbord :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Honestyisdead
10/8/17, 4:16 PM
#10

Jag klipper min perser på golvet och i knäet 🤪

Maleficum
10/8/17, 4:19 PM
#11

#10 Hunden blev oftast trimmad på golvet eller i knät i soffan :D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fridaaaa
10/8/17, 4:26 PM
#12

#10 & #11 Nu är ni inte gravida (vad jag vet?) så kanske en anings skillnad :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pyttelite
10/8/17, 4:30 PM
#13

Du kanske kan använda strykbrädan om hunden har lagom storlek. En strykbräda kan du ju reglera höjden på.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
yeahsica
10/8/17, 5:05 PM
#14

Du kan inte köpa ett billigt balkongbord som går att fälla ihop och ställa undan när det inte används? Tål ju även att förvaras utomhus om du inte har plats inne eller i förråd eller så. Förutsatt att det fortfarande säljs nu när det är höst då.. 🙂

Fridaaaa
10/8/17, 5:07 PM
#15

#14 Ja jag håller på att kolla just nu efter bord som går att fälla ihop, begagnat som nya, till bra pris :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lona
10/8/17, 7:06 PM
#16

#13, Bra tips! Jag använde strykbrädan i början när jag trimmade, numera gör jag det oftast ute på ett stenbord vi har i trädgården. Tänk på att lägga över ett rejält skydd dock, om ni inte vill ha lurvig stryktvätt :-P TS, hopfällbara balkong/altanbord kanske det är rea på (om inte affärerna redan tagit bort dem ur sortimentet, dags för julgrejer… ;-) ) men de brukar kosta rätt mycket då med. Större chans på Blocket, Tradera, FB-grupper och liknande, tror jag.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

flocken
10/8/17, 7:11 PM
#17

Jag är alltid ute på plastmöblerna. Förlängningssladd till trimmern. Handduk på bordet. Så sitter jag på en stol bredvid. Kan inte vara nöjd pga mina sjukdomar

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
10/8/17, 7:14 PM
#18

#17 Ja hade jag haft uterum hade det varit till stor fördel :) 

#16 ja jag håller på att kolla i fbgrupper mm just nu :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
10/8/17, 7:25 PM
#19

#18 jag är i trädgården. På altanen vill jag inte trimma.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
10/8/17, 7:41 PM
#20

#19 aaa ja jag vill gärna inte stå ute mitt i vintern hehe :) Men sommartid står jag däremot ute :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
hemul
10/9/17, 2:02 AM
#21

Men ta vilket bord som helst som är lagom högt. Inte särkilt svårt att höga upp det eller såga av benen om det behövs.  Eller köp ett litet höj- och sänkbart bord. Behöver ju inte heta trimbord för att funka som det.

Fridaaaa
10/9/17, 8:20 AM
#22

#21 Har bara vårt köksbord :) Plus soffbordet men det är för lågt.
Håller som sagt på att leta efter ett ihopfällbart bord  :) 
Tack ändå för tipset :)  Måste kunna ställa undan det nämligen vilket inte går om det inte är ihopfällbart :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: