Annons:
Etiketthälsa
Läst 546 ggr
Basunen
9/22/17, 9:10 AM

Vad ska vi be veterinären leta efter?

Igår betedde sig hunden mkt märkligt. På morgonpromenaden var han som vanligt. Han ville inte äta sin frukost sen, men det vill han inte alltid. Sen var jag iväg på jobb. När jag kommer hem till lunch så ligger han och vill inte komma upp för att gå ut. Tillslut kommer han upp och går Sakta sakta. Ute går han sakta sakta. Han har haft problem med ena bakbenet tidigare och jag tycker han inte riktigt vill stödja det nu. Inne efter den mini korta promenaden så bara sitter han och flåsar. Jag ger honom previcox (eftersom jag tänker att det är hans "gamla skada") Efter ca en timme verkar han piggna till o äter och dricker lite. Men känns fortf slö. När husse kommer hem är han glad och ivrig som vanligt. Husse tar ut hunden på promenad som efter 10 meter skriker till och inte kan stödja på ena framtassen. Hunden får kissa o sen går de in. Hunden mer eller mindre ramlar ihop på golvet. När han försöker resa sig så gnyr han. Sittandes så visar han att han inte kan stödja andra framtassen. Vi tar tempen som är 39. Alltså ingen feber (dock har han ju previcox i kroppen). Hunden vilar. Vill äta lite. Vill gå med ut på kvällen. Han beter sig ganska normalt. Kanske lite slöare än vanligt. Nu på morgonen är han också ganska "normal". Kanske lite slöare. Ingen feber. Vi har tid hos veterinären idag, men vad ska de leta efter? Är det ens meningen att gå dit eller ska man avvakta och se om han blir bättre på egen hand?

Annons:
JoannaLi
9/22/17, 9:13 AM
#1

Ja, gå till tiden! Är inte särskilt för "vi ser om det blir bättre", personligen. 

Vet inte vad de ska leta efter, men de lär ju en bra vet veta :)

beem
9/22/17, 9:54 AM
#2

Jag säger också……vänta inte utan gå till vet. Du kan väl ge vet. samma berättelse som du ger här. Det är ju en utgångspunkt för vet. att undersöka vidare.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Lona
9/22/17, 3:56 PM
#3

TS, hur har det gått? Vid temp över 39° bör man för övrigt kontakta veterinär, i synnerhet om hunden är allmänpåverkad. Vid lite knepiga symtom som man inte direkt hittar en anledning till kan det vara bra att kolla tex fästingburna sjukdomar - men det har förhoppningsvis veterinären koll på :-) .


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Basunen
9/22/17, 5:41 PM
#4

Tack för era svar! Vi pratade med veterinären och kom fram till att boka tid hos ortoped direkt istället, eftersom han ändå mår så pass bättre idag. Ingen feber (så troligen ingen infektion). Lite stel och seg, men ändå sig lik.

Upp till toppen
Annons: