Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 735 ggr
flocken
9/20/17, 6:06 AM

Foderinnehåll

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Här är 4 olika foder nr 1-4. Vilket hade ni valt? Min kille behöver byta foder. Han är väldigt känslig i huden. Blir lätt röd både i öron o tassar. Vi har svåra allergier i kullen. Just nu äter han ett spannmålsfritt foder baserat på kött. Vill byta till ett annat spannmålsfritt med en annan protein källa. Ex fisk , Anka. Har kommit fram till något utav dessa foder. . Nr 4 är ett hypo allergi foder. Jag bryr mig inte om märke. Om inte foderbyte hjälper ska vi ta kontakt med vett o göra bla pricktest.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Sugar Mist
9/20/17, 10:37 AM
#1

2 och 3 har majs, majs är egentligen bara socker för hunden och är något man bör undvika. Då har vi alltså 1 och 4 kvar. 4 har däremot potatis som största beståndsdel, försöker sikta mot en animalisk källa som första ingrediens. Då har vi bara 1 kvar. Eftersom ni misstänker allergi hade jag undvikt kyckling helt och hållet då det är den proteinkällan hundar oftast är allergisk mot, och i foder nr 1 har du kycklingfett och kycklinghydrolysat. Du har Acana Pacifica och Acana Pacific Pilchard som är foder med bara fisk utan spannmål. Orijen Tundra och Orijen regional red finns också om du vill ha foder med rött kött :)

-

flocken
9/20/17, 11:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Nr1 har även ett foder med fisk. Det är nr 1 jag tittar mest på. Men isf fisken kanske är bäst. Tack för din tid att läsa igenom alla recept

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Vinternos
9/20/17, 11:15 AM
#3

Vad tycker du om råfoder? Finns utan kyckling, Mush har bra utbud samt även Nordic.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

flocken
9/20/17, 11:27 AM
#4

#3. Min tanke är att hitta ett torrfoder han funkar på o sen fasa över med färskfoder oxå. Har varit åf på Nordic o är inte nöjd med dom tyvärr.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: