Annons:
Etikettbeteende
Läst 1891 ggr
Tjej1982
2017-09-09 19:10

Vad är det "värsta" din hund gjort?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Tänkte starta en lite "rolig" tråd där ni kan berätta/visa vad det värsta era hundar gjort. Vår JRT valp fick inte vara i köket med vår 12-åring då han tiggde. 12-åringen satte Kompostgaller för dörren och lät valpen vara i hallen under tiden… 10 min senare, såg det ut såhär i vår hall och valpen viftade glatt på svansen när 12-åringen frågade vad han gjort….

Annons:
[AnimeV4]
2017-09-09 19:15
#1

Det värsta min skithund har gjort är att tugga sönder en sladd till min keyboard (instrument), tror jag.. så rätt milt ändå även om jag inte var så glad😐

Tjej1982
2017-09-09 19:17
#2

#1 Oj! :-P

[AnimeV4]
2017-09-09 19:20
#3

Hade precis köpt ett MIDI-piano som är mycket bättre, så det var inte som att jag blev utan. Haha!😃

Tjej1982
2017-09-09 19:24
#4

Åh, vilken tur! Ibland blir det hyfsat bra ändå ;-). Vi hade fått renoverat i våras men tack och lov inte i hallen. Så då kändes det inte lika farligt :-P

[AnimeV4]
2017-09-09 19:32
#5

#4 Vilken tur, alltså! Sådant kan ju bli dyrt.

Annars har han väl stuckit efter katten ett fåtal gånger, men då har jag varit snabb med att fråga vad han gör så det har inte blivit något med det. Han är ju snäll med katten, trots allt.

Sedan så har vi det där retrieverproblemet att han ska äta allt han hittar. Harbajs eller matrester är favoriten. Munkorg ska köpas vid nästa färskfoderbeställning🤓

Tjej1982
2017-09-09 19:37
#6

Min ska också äta allt han hittar. Tuggummi och snus är nog hans favoriter… Men när jag säger "hey" men barsk röst, så brukar han spotta ut det. Skönt att han är snäll mot katten och att han stannar när du säger till :-)

Annons:
[AnimeV4]
2017-09-09 19:38
#7

Det gjorde Knut också i början. Han är drygt 6 månader nu. Hur gammal är din?

Scorpio97
2017-09-09 19:57
#8

Värsta hon har gjort var nog när hon bet av ögonen på flera av mina gosedjur en natt för flera år sedan. Väldigt mysko för hon hade aldrig rört dom tidigare. Det var dessutom mina favorit-gosedjur så det var inte alls kul :/

Sen har hon stulit en hel del mat.. Bland annat en hamburgare ur handen på min bror, och en ordentlig bit av en fläskytterfilé som låg i skafferiet (katterna hade förmodligen fått upp dörren, haft ner filén och sedan hade hunden börjat äta). Samt en massa grejer ur soptunnan när vi har glömt att stänga ordentligt.


//Jessie

peafie
2017-09-09 20:01
#9

C har plockat ur all stoppning ut ett täcke, men det är nog det enda hon gjort under tre år. V har inte gjort någonting än. Min första hund stal mat från barn. Hennes specialitet var småungar på stan med varmkorv i precis lagom höjd…

Bloggen     ○    Instagram

Novelia
2017-09-09 20:43
#10

Min 10-åring: Förutom att bita människor så är det värsta min ena hund gjort: tuggat sönder kusinen nyköpta svindyra vinterkängor och repat hela golvet i mammas och pappas nybyggda hus. Min 3-åring: ingenting! Kanske tuggat sönder en penna som valp, men i samma veva åt nog min gamla hund kattskit så jag hann förmodligen aldrig reflektera över den pennan isåfall…

I have no sympathy for people without empathy

Jojaton
2017-09-09 20:56
#11

Förutom att ge mig en hjärtattack när han tumlade ner för trappan så har han, peppar peppar, inte hittat på så mycket bus än!

Johanna - Instagram

Doodlemom
2017-09-09 21:42
#12

Min har bitit sönder en Kay Bojesen apa värd 4000 kr…

Drakellen
2017-09-09 21:58
#13

Familjevalpen ryckte ner min mjukiskanin från soffan och bet i henne. Första gången jag röt åt henne för den kaninen är totalförbjudet för alla med vassa tänder att komma i närheten av

Annons:
Tjej1982
2017-09-09 22:23
#14

#7. Min virvelvind är 4 månader :-) Det var lite blandade svar här ser jag :-). Hade min bitit sönder något så dyrt som för #12 eller något väldigt betydelsefullt (som för #8 och 13, så hade nog mitt hjärta stannat… Eller om han rullat ner för trappan som för #11!

Sugar Mist
2017-09-09 23:45
#15

Bajsat längst in under min 180 säng med 15cm ner till golvet. Mitt rum var 2m brett. Bör tilläggas att jag har klaustrofobi och rummet var 3m långt så var ett väldigt krångel att ta sig under, när vi lyfte sängbotten så spracl sängramen och hela sängen rasade. Över bajset. Kissat på mina nya dyra satinlakan och täcken, och på kuddarna. Annars har lillan inte gjort så mycket, hon tuggar inga sladdar, kan tugga lite på sängramen och i köket får hon inte vara då hon sätter sig direkt på mattorna och pinkar men det står jag ut med. Hon är så liten än. Den store har inte gjort något jag kan minnas, så har han haft sönder något så var det nog inget viktigt

-

Brillo
2017-09-10 06:48
#16

Fastnat i sladden till en lampa som han drog med sig. Lampan gick i tusen bitar. Dessutom hade han tagit en av de större bitarna och lagt i hallen 😨 vi var på jobbet när det hände. Så blev först väldigt rädd när jag kom hem. Men han hade inte skadat sig någonstans 😧 det kunde lika gärna blivit ett mindre blodbad. Sen har han dragit ner blommor (framförallt färska kryddor). Han tycker det är jättekul att dra sönder bladen

flocken
2017-09-10 08:08
#17

Oj.. Var ska jag börja. Vår förra hund Axel.. marodören.. Bet igenom en gips vägg. Kom hem till sönderbiten bäddmadrass, skor, kläder Vår lös o kom tillbaka o hade rullat sig i människo bajs. Några hade campat bakom pulkabacken. Nu är camping förbjuden där. Drog ut hela inredningen från hundkojan o bet sönder i bitar. Jätte nöjd. Efter en promenad gick raka vägen in i badrummet o kissade på badrumsskåpet. Den vi har nu har varit rätt lugn. Bara dragit isär filtar, bitit av koppel.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

tk1971
2017-09-10 10:34
#18

Mja… den yngre hunden har tuggat sönder armstödet på soffan. Förhoppningsvis går det att köpa en ny klädsel till soffan. Annars blir det soffköp.

Zadeira
2017-09-10 14:39
#19

Tuggat upp ca 5x5 cm av plastgolvet i min pojkväns hyreslägenhet när vi trodde han låg och åt på sitt ben (som hunden så fint lagt bredvid medan han hellre smaskade golv). Inte uppskattat och kommer förmodligen åka på att betala för nytt köksgolv när han flyttar.

Lona
2017-09-10 15:27
#20

Det värsta Nikka nånsin gjort är att sno en macka från soffbordet. Vet inte vem som blev mest paff, hon eller jag :-D. Det skulle annars aldrig ens falla henne in att sno något. Pinsammast var nog när min ridgeback (som hade alla möjliga hyss och idéer för sig) stod bakom en tjej i kjol och väntade på bussen. När vi skulle gå ombord så drog hon med nosen mellan tjejens ben från knäna och hela vägen upp - under kjolen, givetvis. Hon bet sönder och käkade upp diverse fjärrkontroller, en växelspak(!) och ett otal tennisbollar. Det värsta hon gjorde var dock helt oavsiktligt; hon satte sig på min isländska fårhund som gick sönder :-(. Spricka i lårbenet, skevt bäcken samt trasigt korsband i ena knät blev resultatet. Maximal otur, helt enkelt (med tanke på att samma islandshund även hamnade under 80 kg mastiffrumpa en gång utan minsta skada).


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
[AnimeV4]
2017-09-10 15:37
#21

Alltså.. Efter att ha läst vad ni andra har skrivit så jublar jag över min tur..😮

Tjej1982
2017-09-10 15:46
#22

#21 Lite så kan jag också känna! Men måste säga att jag fått mig en hel del skratt! Kanske inte så kul för de som råkat ut för det då vissa saker antingen är oersättliga eller svindyra att ersätta… Så om jag trampat någon på tårna ber jag om ursäkt.

Lona
2017-09-10 16:09
#23

Förvisso har mina hundar både käkat och rullat sig i människoskit men det äckligaste stod ridgebacken för - även om hon inte kunde hjälpa det den gången heller. Hon hade varit hos vetten för att spola analsäckarna, när vi kom hem lade vi oss och sov. Jag vaknade till efter ett tag och skulle klia mig på benet - KLADD! Både jag och sängkläderna hade avföring på oss, hon måste ha läckt efter behandlingen. Ääärk!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Snuffles
2017-09-10 16:32
#24

Han slet sig pga knasigt koppel och jagade ett barn, sen kom han tillbaka när ungen sprungit upp till sin mamma och var sååå stolt. Tur att han är så liten, annars hade väl han fått skit för det 😂

Hornslandet
2017-09-10 18:47
#25

Hrm. Min valp vild som han är har inte gjort nått särskilt sånt "stort" hyss, har väl haft en nästan lite för noggrann uppsikt på honom tror jag nu..

Men det jobbigaste var nog när han hade diarré och vandrade in i vardagsrummet och la ut en rejäl pöl mitt på parketten..

Basunen
2017-09-10 19:57
#26

Vår vovve har lapat i sig dotterns kiss från pottan. När han har haft diarré på natten o vi inte vaknat har han lyckats bajsa på allt. Fotölj, ryggsäckar, tv-bänk, sin egen bädd. När han hade öroninflammation tuggade han sönder en pall. Och en biblioteketsbok jag fick ersätta. En dag hade han haft massaker på dotterns gossedjur (skulle vara borta 20 min och han sov när jag gick så tänkt inte att jag behövde skydda dem). Det låg stoppning, gossedjursögon och öron, svansar över hela lägenheten… Han var helnöjd! Dottern otröstlig! Han har säkert tuggat sönder tiotal av dotterns klädesplagg också, men vi brukar skylla på tvättmaskinen så hon inte ska bli arg på honom… Värst är dock katten. Rivit sönder väggar, flera tusen att ersätta dem när jag flyttade. Spytt och dragit rumpa på mattor och soffor som inte gått o fått rent. Går inte o få henne o sluta klösa på soffor. Och vet inte hur många prydnadssaker hon rivit ner… Det är en jäkla tur för dem att de är söta!

Elsis matte
2017-09-10 20:04
#27

Jag har haft tur med förstörandet, inget dyrbart har gått åt med nuvarande jyckar. Men detta med bajs… En åt kattdiarré och spydde sedan upp det på sovrumsmattan klockan 2 på natten. En annan gång hade jag med hundsugna grannbarnen på promenad, ena hunden försvann in i några buskar och kom ut täckt av människoavföring - varpå den andra glatt sprang fram och slickade i sig… Barnen ville inte följa med på fler promenader.

Annons:
Itchy
2017-09-11 14:33
#28

medans jag var ute och handlade, så fick min lilla skit tag på ett 18 pack med toapappersrullar, och strimlat dom över hela hallen, och sedan kissat överallt på strimlorna….jag var allt annat än glad när jag kom hem

You can't spell Bitchy without Itchy

hemul
2017-09-11 15:59
#29

Hunden jag hade när jag var liten gjorde aldrig nåt förbjudet, snodde inte ens mat. Utom en gång. Mina föräldrar skulle ha gäster, rätt många, fin middag, mamma var nervös, Mamma hade förberett två stora brickor med sandwichar med olika lyxiga pålägg som stod på köksbordet. Jag har ett skri från köket och rusar dit. Vovven har dragit och slickat pålägget från nästan alla sandvikare men ratat brödet och ligger förnöjt i sin korg och slickar smör och majonnäs från nosen. Jag tyckte inte det var så farligt, men det gjorde mamma. 😃

Drömmis
2017-09-11 16:01
#30

Min "gamling" var rätt pinsam när vi var och firade sambons lillasyster som fyllde 2 år. Det var nämligen en annan hund där, en tik, som enligt Cairo var väldans spännande. I vanliga fall bryr sig Cai inte ett dugg om andra hundar, dem kunde lika gärna vara dammråttor enligt hans mening. Men tror ni inte hundjäkeln går o pinkar revir på födelsedagsbarnets största inslagna paket 🥳 !

Min förra hund bestämde sig för att bajsa i trappan på t-centralen en gång, i rusningstrafik och med lös mage 😮 

Väntar bara på vad nuvarande valp ska utsätta mig för 😂

chaoscrime
2017-09-11 17:36
#31

Min borzoi lärde sig bl.a att öppna stängda dörrar och kylskåpet, enough said… 🤐😃❤️

Feel my mind, read my body, touch my scars.

[Tuulikki]
2017-09-22 01:27
#32

Han är snart 10 och på de 5½ åren jag haft honom har han inte gjort någonting värre än att han rullat sig i kobajs en gång🥵

Gäller det bonushunden vet jag inte var jag ska börja😂

[AnimeV4]
2017-09-22 19:39
#33

Knut uppdaterade sina dumheter för ett par dagar sedan då han sprang iväg och åt människobajs och hundbajs. En +3 timmar planerad skogspromenad blev en snabb vända hem istället.

Upp till toppen
Annons: