Annons:
Etikettmedia
Läst 1578 ggr
Vizzla
9/2/17, 1:43 PM

USA och Texas - Orkanen och husdjuren

En fundering kring orkanen i Texas. Är det bara jag som reagerar på hur många djur som verkar bli lämnade ensamma åt sitt öde eller till och med fastbundna i saker i värsta stormen? 
Är det bara en vinklad mediagrej där de vinner på snyfthistorier eller kan det vara ytterligare ett bevis på hur de ser på och behandlar djur "over there"? 
Orkanen kom ju med en förvarning, inte som en jordbävning eller jordskred som du inte kan förutse.
Jag har svårt att se att jag skulle överge mina hundar i ett sånt läge.
Överreagerar jag eller är det någon fler som känner som mig att i USA är djur slit och slängprylar.

Reagerar på alla "rescue" reportage om dessa människor som tar upp och räddar djur i nöd men vart ska dom hamna? Tillbaka till de som övergav dom i stormen? Hamnar dom på överfulla "shelters"?

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Annons:
Jojaton
9/2/17, 4:45 PM
#1

Jag tror att det är lite både och. Vissa har nog sina hundar som arbetsredskap, inte husdjur, och då prioriterar man att rädda annat. Vissa hundar har säkert rymt av rädsla också. Behöver ju nödvändigtvis inte vara "slit och släng" utan mer att de ses som djur och inte husdjur. De flesta bönder hade inte kunnat rädda alla sina kossor, eller får, grisar, what ever, och det är inte mycket konstigare med hundarna. Gissar jag :)

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: