Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 816 ggr
Snuffles
2017-08-25 15:23

Gå upp i vikt

Sheldon har blivit smalare då han har haft minskad aptit pga sitt diskbråck, nu är det dock bättre och han gjorde till och med sin dans som han gör när han ska få mat. Vet inte hur mycket han gått ner men ryggkotorna är mycket tydligare än vad de brukade vara. Hur ska jag få upp honom i vikt igen? Är det bara att ge större portioner eller är det något speciellt jag kan ge som har lite mer fett i sig?

Annons:
JoannaLi
2017-08-25 16:09
#1

Du kan köpa rent fett och ge, om magen pallar det! 

Bl.a. VOM har små paket med kycklingfett (100 gram? 150?) som man kan portionera upp själv och lägga till i maten :) Annars t.ex. laxolja och fårtalg finns ju på flaska, det är också i princip bara fett.

Snuffles
2017-08-25 16:11
#2

#1 Ska kolla på det. Oljan är bara att ringla över maten eller?

JoannaLi
2017-08-25 18:04
#3

#2 Ja, samma med kycklingfettet :) (fast där får man ju typ "klicka" ut (den är fast).)

hemul
2017-08-25 20:24
#4

Fast jag tror nog han kommer att återfå sin vanliga vikt bara han börjar äta normalt. Kan ju ge honom lite mer i början om du vill.

Lona
2017-08-26 15:39
#5

Se upp bara så att han inte lägger på sig för mycket (blir lätt så när man ska "göda" dem lite såvida de inte är väldigt kräsna). Hellre lite för smal än tvärtom, i synnerhet om han har/haft diskbråck. Jag tänker också att han kanske inte rör sig lika mycket om han är skadad = lättare att gå upp i vikt.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: