Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1895 ggr
VampireGirlElvira
8/23/17, 2:39 PM

Så j***a förbannad!

Grannhunden har kommit i på våran gård och skitit på våran gräsmatta igårkväll! Jag visste att dom skulle neka till att deras hund inte skulle ha gjor det! Jag såg när hunden kom in till våran gård och sket, och dom j***arna plockade inte upp skiten! Jag är så j***a förbannad just nu!

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Frida B
8/23/17, 3:02 PM
#1

Ajdå.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaaaa
8/23/17, 4:02 PM
#2

Andas och ta det lugnt :) 
Förstår att det är irriterande och jag hde inte blivit glad heller, men ingen ide att bli så pass förbannad.

Om det sker igen - hade jag talat med dem igen, eller spelat in som bevis.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
8/23/17, 5:56 PM
#3

Plocka upp sliten i en spade och lägg på deras gård om det händer igen.

VampireGirlElvira
8/23/17, 7:31 PM
#4

Lägger här också som jag skrev på hemmet.ifokus. Vi hade fått vårt staket förra veckan, men eftersom att vädret har varit sk*tdåligt, så pratade jag och min man imorse att svärfar och han kunde ta och sätta upp den idag när det var fint väder. Och dom gjorde det idag. Så nu har vi staket nästan runt överallt, men vi har det mellan våran och deras gård.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Hornslandet
8/23/17, 9:10 PM
#5

Irriterande och ohyfsat…men nog inget jag blitt SÅ förbannad för om det var första gången det hände dessutom.

Sugar Mist
8/23/17, 10:56 PM
#6

Jahaja. Jobbigt läge, men ser inte hur det hjälper att skriva det här?  

Tror det är tveksamt att grannen finns på dethär forumet, bättre att ta det med grannen.

-

Annons:
VampireGirlElvira
8/23/17, 11:43 PM
#7

Jag ville bara ventilera ut lite här, för att jag höll bokstavligt talat att slå på grannens käft när han kom ut på gården och käftades med oss allihopa när min man och min svärfar höll på med staketet. Det var tur att min man sa till mig att gå in för att jag var redan förbannad från gårdagens sk*t, och så ventilerade jag ut min ilska härute. Även om det inte var min mening. Så synd att man inte har nån boxnings boll eller nått så att jag får avreagera mig ifrån allt som händer just nu. All undertryckt ilska från gårdagen, och sen idag så rann bägaren ur. Jag blev bara så förbannad. Allt helvete med FK och allt annat runtomkring, och nu grannarna. Jag skakar fortfarande av ilskan, även om det har gått några timmar nu efter händelsen.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Itchy
8/24/17, 5:30 PM
#8

men herregud att bli så upprärd över lite hundskit, skulle inte vilja se hur förbannad du skulle bli om ngn gjorde ngt en vanlig människa blir upprörd över

You can't spell Bitchy without Itchy

Wellcraft
8/24/17, 6:05 PM
#9

Jag hade också blivit riktigt förbannad. Vill inte ha med andras äckliga skit i att göra.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Honestyisdead
8/24/17, 6:14 PM
#10

Jag hade också blivit förbannad. Avskyr när folk inte tar ansvar.

Zadeira
8/24/17, 6:48 PM
#11

Jag hade blivit förbannad, men istället för att gå runt och vara arg och må dåligt hade jag tagit upp skiten med en spade eller bajspåse, sedan lagt den lite snyggt på deras gård/tomt.

[Forest]
8/24/17, 9:02 PM
#12

Oj, ja det var ju svagt av dom att inte plocka upp bajsen efter sin hund.  Hoppas ilskan släpper :)

[Tismon]
8/25/17, 2:03 PM
#13

Det är ju tråkigt men det är jobbigt att behöva vara så arg. Att skälla på dem brukar ofta ha motsatt effekt, diskutera med dem och förklara istället. Mindfulness kanske hade varit bra för dig :)

Annons:
VampireGirlElvira
8/25/17, 3:35 PM
#14

Vi har redan pratat med dom en gång tidigare om detta problem med att deras hund kom in på våran gård, och det verkar dom inte ha riktigt förstått med tanke på denna otrevighet för två dagar sedan. Dom säger hela tiden att dom ska vara strängare mot hunden mm…. Det är bara tomma ord. Vi ska snart (som tur är) skaffa oss ett hemlarm med kameror, så vi får ta fast dom med byxorna nere med hjälp av kamerorna också ifall dom förnekar allt igen. Vi har hittat ett bra hemlarm, men det gäller för dom att komma och kolla så att vi får ett exakt pris på vad allt kommer att kosta, och sedan beställa. : )

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

VampireGirlElvira
8/26/17, 7:37 AM
#15

Okej. Jag kom på att tänka på en sak. Om (LÄS OM) man skaffar sig en vakthund och en sällskapshund, hur gör man med den hunden ifall den är ute mest hela tiden? Jag tänkte som grannhunden i en inhägnad hundgård. Nu tänkte jag inte göra så, men jag kom bara tänka på en sån konstig grej bara. SNÄLLA! HÅLL GOD TON HÄR NU! Detta var bara något som jag kom att tänka på! Jag skulle aldrig kunna tänka mig att skaffa en till hund bara för det!

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Bagtjesen
8/26/17, 12:30 PM
#16

Det är faktiskt så att det lika mycket är grannens skyldighet att sätta  upp staket eller vara med att betala hälften staketet. Det har varit på det här sättet i över tusen år i Sverige! Och det beror i grund och botten på att en del hade djur, t ex kor som betade i skogen men som kunde komma in i andras grödor. I byarna var det dock vanligt att alla lantbrukare hjälptes åt att hålla djuren ute. Men, det finns faktisk en del dommar, prejudikat på att detta faktisk gäller än idag! Det enda djurslag som detta inte gäller är katt!


[Forest]
8/28/17, 8:56 AM
#17

15 jag förstår dig helt. Men ni skulle skaffa staket och i annan tråd så sattes väl staketet upp den 23/8 eller har jag uppfattat fel? Jag hade annars föreslagit att man sätter upp staket+grind så man slipper få in hundar som kommer in och bajsar. Lata hundägare finns det säkert mer av än eran granne 😎

VampireGirlElvira
8/29/17, 2:45 PM
#18

Jo, vi har satt upp skaket på våran sida av tomten. : )

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Upp till toppen
Annons: