Annons:
Etikettövrigt
Läst 998 ggr
Snuffles
2017-08-13 14:50

Naturbruk, inriktning hund

Är det någon här som gått den linjen? Hur var det för er? Ska gå den linjen nu när jag börjar gymnasiet, men har inte fått så jättemycket information. Ska eventuellt få praktisera på hunddagis!!

Annons:
CorneliaAndersson
2017-08-13 15:04
#1

Jag! :)

Hundträning någon dag i veckan.

Praktik varje vecka (70% praktik). Osv. :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Snuffles
2017-08-13 15:42
#2

#1 Vilken skola gick/går du på?

panini
2017-08-13 16:10
#3

Gick en sån linje men hoppade av efter 1,5år. Hundkunskap hade vi en gång i veckan, på förmiddagen teoretiskt arbete och eftermiddagen praktiskt arbete. Det var de enda lektionerna jag trivdes med då vår lärare var superbra. Naturbrukslektionerna var väl sådär, mest på grund av att läraren inte var så bra på att lära ut. Praktik hade vi en gång i veckan och jag var på två olika hunddagis.

Wellcraft
2017-08-13 16:20
#4

Jag har gått.
I den utbildningen ingår instruktörsutbildning för SBK, samt många andra saker som är nyttigt i hunderiet.
För oss var det mycket bruksträning, men även mycket om beteende och inlärning.
Tja lite av allt helt enkelt.
En helt ok linje.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Sugar Mist
2017-08-13 16:22
#5

Jag hoppade av min skola, av anledningar som inte tas öppet. Ingick en hel del i utbildningen, praktisk träning ett par gånger i veckan och mycket hund inblandat i de vanliga grundämnena. Helt ok om man trivs med favorisering av elever :)

-

tiger tok
2017-08-13 17:05
#6

Funderar på att gå den linjen, vad hette skolan ni gick på?

Annons:
Turast
2017-08-13 17:11
#7

Går man på en seriös skola så visst. Min slarvade bort mina betyg, tog inte på allvar när jag anmälde en tjej för att misshandlat sin hund (vilket försegick från att hunden var 8 v tills den omplacerades vid 2 år. 

vi fick typ lära oss om agility och allmänlydnad men inget bruks förutom lite spår i 3an osv. 

Fick inget diplom om att man blev hundinstruktör, fick inte ta traktorkort som de lovade. 

Fick byta praktik från ett hundshelter i sydafrika till ett dagis i sverige pga av mobbning från mina klasskompisar, vilket inte heller togs seriöst

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Sugar Mist
2017-08-13 21:56
#8

#6 Forshaga Akademin.

-

tiger tok
2017-08-13 21:58
#9

#8 oj, känns ju inge bra! Jag som funderade på att börja där..

Wellcraft
2017-08-13 22:09
#10

Himmelstalundsgymnasiet

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Sugar Mist
2017-08-13 22:34
#11

#9 Pm

-

KaydeN
2017-08-14 05:09
#12

Jag gick ett år på den linjen. Enligt mig var det en oseriös linje (och skola förvisso). Jag praktiserade på ett hunddagis vars enda ordinarie personal slog hundarna och jag blev utnyttjad av dem då dagiset gick runt tack vare praktikanter. Lärarna på skolan var inge vidare heller. Vill inte ge ut namn på skolan, men detta är mina erfarenheter av hundlinjen…

CorneliaAndersson
2017-08-14 10:40
#13

Jag gick på Prakiska gymnasiet :)

Jag tror att det ser ut såhär med praktik nu:

Årskurs 1 = 1 praktikdag i vecken. Årskurs 2 = 2 praktikdagar i veckan. Årskurs 3 = 3 praktikdagar i veckan. Samt då APL (hela veckors praktik) på 2 och 3 veckor. En ''omgång'' på vårterminen och en på höstterminen.

Eftersom man har så mycket praktik så blir det också som en lärlingsutbildning och då fick vi också 1000 kr extra i månaden utöver det vanliga CSN bidraget. Dock har jag inte så stor koll på om allt nu funkar precis likadant som då.

Jag gillade skolan extremt mycket. Och det fanns en extremt stor familjär känsla!

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Annons:
Snuffles
2017-08-14 16:20
#14

#13 Ska också gå på praktiska!

Emouse
2017-08-14 17:30
#15

Jag går på Västerås Ridgymnasium, Naturbruk fördjupning hund🙂

Vi har två praktiska längre arbetspass per vecka där eleverna utvecklas inom lydnad, sök, spår, agility och nosework mm. I fördjupningen ingår mycket hundkunskap så som etologi, anatomi, fysiologi, avel och näringslära. I fördjupningen ingår det även att eleverna blir Diplomerade hundmassörer vilket är en unik diplomering som de erbjuder tillsammans med ReDog. Träning inomhus sker i Redog hundhall🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Upp till toppen
Annons: