Annons:
Etikettvalpar
Läst 870 ggr
FrusnaTassar
6/10/17, 11:43 PM

.: Vi som blir med valp i Juli : .

Finns här någon mer som får hämta hem sin hundvalp under Juli månad och knappt kan tänka på något annat? 
Skulle vara kul att prata med likasinnade och höra hur ni förbereder er inför valpens hemkomst!

Har ni köpt några hundsaker ännu, vad isf? 

Hur länge ska ni vara lediga med valpen? 

Kommer ni att låta valpen vara lös i hela huset eller spärra av någon del där den får hålla sig tills den är rumsren? 

Har du bestämt vilka regler som kommer gälla för valpen då den kommer hem?

Har ni hittat någon bra hundbok som ni läser?

Annons:
Mimmulih
6/11/17, 8:23 AM
#1

Jag hör till dem som förhoppningsvis får hem en liten sak i juli! Vi åker o träffar valparna nästa vecka och då träffar vi också uppfödaren irl för första gången, vi har haft skriftlig kontakt och hon verkar tycka vi är bra, men inget är ju egentligen 100% innan vi träffats påriktigt o då eventuellt betalat reservationssumman o sådär. Hoppeligen ändrar hon inte sin åsikt om oss ! 😅 hursomhelst så är det väldigt spännande tider och som sagt är de leveransklara i juli! På grund av att jag känner att de är bäst o vänta tils efter helgen att börja köpa saker så har jag inte köpt nåt. Kollat runt lite vist, men inte köpt. En del regler är redan bestämda o några speciella avspärringar tror jag inte vi behöv göra, kanske balkongen isåfall. Sängen är i alla fall ett nej o soffan ok på en filt. Matskålens plats är hittad när den kommer fram om vi inte bestämmer den får va framme helartiden och samma med den egna sovplatsen. Har läst massor böcker redan tidigare så just nu läser ja på internet, man hittarmycket bra på internet nuförtiden :) Va blir de för ras för dig!?

FrusnaTassar
6/19/17, 10:33 PM
#2

Hej! Hur gick det hos uppfödaren? Vet ni vilken av valparna ni får nu? För oss blir det en Breton. Vad blir det för ras för er? Vi har inte kunnat låta bli utan köpt det mesta resan. Har dock inte hittat något koppel jag tycker om ännu. Vill gärna ha ett som är 2m men tycker att de flesta är kortare. Ska ni ha flexi eller vanligt?

Mimmulih
6/20/17, 10:41 AM
#3

Hejhej! Det gick super bra! Vi klickade direkt. Käns så skönt att man hittat någon som passar en själv o ens värderingar så bra😊 vilken valp de blir bestäms då de är lite äldre, eventuellt då vi hämtar, men en tik blir det iaf 😍❤. Har inte köpt nåt ännu faktiskt, men koppel o halsband/valpsele är i tankarna. Och en valpbädd, tanken är att ha ett vanligt koppel och ett flexi ifall ja vil träna nåt det behövs till, som tex inkallning o liknande! :) Åker eventuellt o köper något idag men det är inte säkert! O ja! En papillon är det som vi ska ha!

Upp till toppen
Annons: