Annons:
Etikettdrag
Läst 1697 ggr
Odd
2017-06-09 21:59

Sitter den här dragselen OK?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Jag köpte en nomesele häromdagen som tyvärr var lite för liten (jag fattar fortfarande inte hur man mäter selar) men tänkte att det går kanske att rädda genom att sy om den lite, så jag har lossat alla banden och förlängt bakre änden en extra bit. Men jag vet fortfarande inte om den sitter rätt, så jag tänkte höra med er om ni vet hur det ska se ut innan jag börjar sy och gör fel, haha. Jag tycker att den sitter bra i halsen, när vi drar ligger trycket mellan frambenen. Men sen vet jag inte om den ligger rätt där bak? Gjorde den lite extra lång eftersom den klättrade upp över ryggen så fort trycket försvann, men det kanske är ett tecken på att remmarna som ligger över ryggen är för korta? Den kryper fortfarande gärna upp när det inte finns något drag bakifrån, ska de göra det? Kan man lägga remmen under svansen när man drar? Bobby har en lång svans som korvar sig upp över ryggen när han springer, så den är lite ivägen… Nu har jag bara en massa dåliga telefonbilder, var lite svårt att fota och hålla själv, men jag hoppas det syns ändå.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
JoannaLi
2017-06-09 22:32
#1

Att den kryper över ryggen är inte ett problem, så länge det inte blir obekvämt. När du ligger i dragläge ska fästet egentligen ligga över svansen. 

Nej, jag skulle inte lägga det under svansen, selen får tyvärr lägga sig på sidan. (Vet känslan, vi har jämtar :P ) 

I övrigt ser den bra ut tyckte jag av snabbkiken! 

Jag ska återkomma i morgon, försöker formulera mig men det går inte särskilt bra 🤪

Odd
2017-06-10 13:42
#2

#1 Menar du att jag ska sy ihop den där bak så att den slutar vid svansroten?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Sugar Mist
2017-06-10 14:56
#3

Sitter selen rätt på bröstet när hunden drar så kvittar det om den är något för lång i baken.

-

JoannaLi
2017-06-11 02:19
#4

#2 Nä, menade mer att man behöver sällan oroa sig över att den är för kort! Som sagt, för lång gör inte särskilt mycket, så behåll den så tycker jag :) Men om ni vill köpa en ny någon gång t.ex. kan det vara bra att veta att den inte behöver vara jättelång över svansen :)

Odd
2017-06-11 02:43
#5

Tack för svaren båda! Då kan jag sätta mig och sy imorgon

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Upp till toppen
Annons: