Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 936 ggr
CayKantos
2017-04-21 09:01

Eukanuba åsikter

Åsikter om eukanuba? Båda valp och vuxen? Vet det finns asmånga olika men jag frågar eftersom det är en uppfödare som använder sig av detta foder och helst ser man fortsätter. Det är till en stor ras iaf. Så ösa på med åsikter!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Fridaaaa
2017-04-21 09:05
#1

Om man läser innehållet: Så nä inte speciellt.

Du måste ju inte fortsätta - bara för att uppfödaren använder det, även om de "Helst vill det", hade fasat in annat foder :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CayKantos
2017-04-21 09:09
#2

Ja såklart. Men skadar ju inte samla på sig info. Hon skrev till uppfödaren och frågade ang vilket eukanuba foder hon hade i tankarna så att man kan kolla upp lite iaf :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fridaaaa
2017-04-21 09:32
#3

#2 Nej absolut rätt tänkt! :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sugar Mist
2017-04-21 11:23
#4

Hade en valp som gick på eukanuba, fyfan vad han såg ut i päls, avföring och han fes nå förskräckligt, andedräkten var inte heller någgot vidare. Bytte strax efter att han kom hit.

-

Changrila
2017-04-21 13:22
#5

Jag ger det inte ens som belöningsgodis… Innehållsförteckningarna imponerar aldrig på mig och jag har aldrig sett en hund som fungerar utmärkt på fodret. Jag har sett några hundar som klarar sig, absolut, men det finns för mig ingen anledning att ge ett foder som en hund fungerar hyfsat på när det är så lätt att istället ge något som den fungerar riktigt bra eller utmärkt på. Jag har dessutom sett ett flertal hundar som mått riktigt uselt av eukanuba samt en och annan som utvecklats mycket märkligt under uppväxten och där fodret kan antas vara en bidragande orsak.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Lon@
2017-04-21 20:03
#6

Jag tycker inte att innehållet är något att hurra för, det finns betydligt bättre foder i samma prisklass. Eukanuba (och bland annat RC och Hill's) sågs som ett bra foder och var väldigt populärt på 90-talet och lever vidare på det ryktet samt flashiga annonser😉.
Nikka (labbe) åt det när hon flyttade till mig, vi fick med en säck från uppfödaren, och hon fes, avföringen stank och Nikka käkade hundbajs som en idiot.
Jag bytte foder och magen normaliserades, att hon åt skit kan dock även ha varit ett flockbeteende hos uppfödaren som gick över när hon flyttade till ett hem med bara en annan hund.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Annons:
Lord Vulcan
2017-04-22 12:17
#7

#6 Håller med fullkomligt. Det var ett populärt foder förr. Blev jätteglad när jag fick en hund som jag kunde ge det till. Men jag fick nästan en chock så hemsk hunden blev snabbt. Det kommer aldrig innanför dörren igen

CayKantos
2017-04-24 22:07
#8

Fick svar för att det är lite calcium i, det minsta av alla foder enl h*n. Men ska det inte hellre vara mycket calcium i eller har jag blandat ihop nåt?🤔

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2017-04-24 22:12
#9

Såg faktisk inte så farligt ut i innehållet. Är lite att ris är med och att det står så högt upp… men jag är inte så bra på foder.. allra helst vill jag ju ha ett svenskt foder eller i scandivisk. Och allra minst iaf från Europa….. jag kommer troligen ge en blanding av BARF och torrfoder så jag vill ha stt magen ska vara van vid torrfoder vid vandring mm :) https://vetzoo.se/puppy-lamb-rice (det är exakt detta uppfödaren rekommenderar)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Changrila
2017-04-24 22:49
#10

#9
"Torkad kyckling och kalkon, lamm (14.0 %), ris (14 %), majs, sorghum, heläggspulver, fiskmjöj, sockerbetsfibrer (2,6 %), animaliskt fett, hydrolyserat animaliskt protein, torkad öljäst, fiskolja, kaliumklorid, natriumklorid, dikalciumfosfat, fruktooligosackarider (0,26 %), kalciumkarbonat."

Om vi sorterar det lite: ris, majs, sorghum, sockerbetsfiber, öljäst och allt som står på slutet… varför? Vad har det i hundmat att göra öht? Dessutom fult av dem att klumpa ihop animalierna för att "dölja" att det är mest spannmål i fodret. Sedan är jag själv mycket skeptisk till hydrolyserat protein. Utöver det lär alla animalier komma från djur som haft vidrig uppväxt.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[AnimeV4]
2017-04-24 23:14
#11

Jag är inte förtjust i fodret och inte uppfödaren heller, men eftersom hennes dotter får säckar gratis ger uppfödaren det i början. Kommer att köra Eukanuba puppy large breed tills valpen har landat här och sedan börja fasa in Vom og Hundemat. Lär ge något torrfoder i belöningssyfte och tror att det blir Granngårdens spannmålsfria.

CayKantos
2017-04-24 23:43
#12

#10 tack för info! Är som sagt inte så bra på foder 😣 Simpson premium har vart i mina ögon ett bra tag och ska nog köra deras 40% och barf 60%

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: