Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 2030 ggr
CayKantos
3/11/17, 2:34 PM

Tips; hitta dagmatte/husse

Har ni några tips på vart man kan söka dagmatte? Har inte så många hund galna kompisar och har redan försökt på iFokus och på Facebook:) blocket ska jag även försöka göra en artikel på

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Cochon
3/11/17, 2:39 PM
#1

Om du är bosatt i centrala Stockholm så vet jag en jag kan varmt rekommendera. =) Annars finns det några facebookgrupper för just dogwalking och blocket funkar också bra vet jag. Men vet ej om du redan har testat facebook utan framgång?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Jojaton
3/11/17, 2:50 PM
#2

Grannar.se och Care.com!

Johanna - Instagram

Jojaton
3/11/17, 2:50 PM
#3

Grannar.se och Care.com!

Johanna - Instagram

parsley
3/11/17, 3:03 PM
#4

Lappar i grannskapet? Annons i lokaltidningen?

Zadeira
3/11/17, 3:05 PM
#5

Har du nån hundklubb i närheten så kanske du kan höra runt där.

Hornslandet
3/11/17, 3:17 PM
Annons:
CayKantos
3/11/17, 3:41 PM
#7

Bor i Göteborgs området. #1 står i #0 jag redan testat här och på Facebook. Med den menar jag i dom dogwaöker grupper jag har hittat och som verkar iaf lite aktiva. #4 förstår inte? #5 är inte medlem i någon klubb så vet inte hur jag ska gå till väga :p Tack!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Elsis matte
3/11/17, 4:10 PM
#8

Vad förstår du inte med att sätta upp lappar/annons i pappersform? Typ på någon anslagstavla eller stolpe där hundägare går. Eller på mataffären eller en djuraffär i närheten? Det var så det gick till före nätets tid och funkar fortfarande! Även hundklubbar brukar ha anslagstavla, och du behöver nog inte vara medlem för att få sätta upp en lapp…

hemul
3/11/17, 4:27 PM
#9

Och forum. Du kunde ju t.ex. fråga här. 😃

Nu vet jag att vi inte bor nära varandra, men gjorde vi det skulle jag gärna göra det om omständigheterna var det rätta.

CayKantos
3/11/17, 5:36 PM
#10

Inte för att verka dum. Men känns som många inte läser. Jag vet man kan göra på nätet och tidningar. Men vilka tidningar? Vilka hemsidor? Vilka forum? Som jag sa har jag redan gjort på iFokus. #9 tanken som räknas ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Elsis matte
3/11/17, 6:51 PM
#11

Pensionärer är nog generellt i högre grad benägna att läsa lappar än att bli med i en facebookgrupp eller liknande i syfte att hitta daghund. Jag har testat annons i lokaltidningen men det gör jag inte igen, väldigt märkliga personer hörde av sig…

hemul
3/11/17, 11:59 PM
#12

Men ursäkta. Jag fattade som att du redan frågat om tips här, inte att du "annonserat".

CayKantos
3/12/17, 9:37 AM
#13

Haha jaha ja. Kanske jag som formulerat mig dumt :p Men har hemsidorna jag fick tipsat är ganska bra! Ska nog börja kontakta lite mer när hunden är parad och det går att räkna ut lite mer när valpen skulle komma om jag då får en och allt det där ni vet :p Men tack då mycket allihopa! Kommer nog hänga upp i affären i närheten också c:

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
hemul
3/12/17, 2:32 PM
#14

Kan ju tipsa om att på grannar.se ligger många gamla annonser ute. Brukar kolla lite där ibland. Ringde på några annonser för nåt år sen och alla jag ringde hade redan fått tag på någon för länge sedan, så man ska nog titta lite på datumen. Tror det är bättre att du annonserar själv där och beskriver noga vad du söker. Om du t.ex. inte vill ha småtjejer…

knutteknop
3/12/17, 4:29 PM
#15

Jag hittade min på facebook men hade tänkt sätta upp lapp i lokala mataffären. Sett en som gjort det nyligen också. Jag tror det är väldigt många som läser lappar fortfarande, inklusive jag :)


Myrtorpets Möss och Kaniner

CayKantos
3/12/17, 5:55 PM
#16

#14 super tack #15 ska sätta upp lapp om det närmar sig :) sen ska jag nog testa Facebook igen :p

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Forest]
3/13/17, 10:02 AM
#17

Jag hade lätt med hitta dagmatte/husse/. Jag prata med folk o grannar vips så hade vi tre som kunde vara daghem så vi gjorde som så att vi valde två då vi ville att deras normala dagar skulle funka utan vara helt låsta. Våran ena hund kunde inte vara hemma efter flytten till nya lägenheten, något som nu funkar så våra daghem behövs inte mer men dom är mer än gärna hundvakt till henne igen. Så mitt bästa tips är prata med grannar och lite hundfolk :) Tycker dom andra gav bra tips med.

CayKantos
3/13/17, 12:30 PM
#18

#17 tack. nur är jag just så "desperat" eftersom jag inte känner mycket hundfolk och vi flttade precis så känner inte grannarna, vilket vi inte har många av 😟 jag som är lite blyg med sånt oxå kommer nog först g¨runt o fråga i området om det verkligen behövs.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

hemul
3/13/17, 4:55 PM
#19

Brukar du stanna och prata med andra hundägare? Det kan nog i så fall också vara ett sätt att få tips. Många som är ute och går med hundar ÄR faktiskt dagmattar/hussar.

Det där med lappar, det beror nog på var man bor om den möjligheten finns. Här har jag inte sett anslagstavlor på en herrans massa år. Kanske vanligare på mindre orter?

CayKantos
3/15/17, 6:03 PM
#20

#19 et beror på hunden och ägaren. Känner jag att dom har en vägg runt sig (alltså inte vill bli störda) då nej. Då brukar jag göra det om jag ser en ras jag ät intresserad av. Är som sagt lite blyg 😅 Ingen aning om det finns på den tappen nära oss. Men annars vet jag det finns på orten bredvid våran och det går cykla dit så så farligt långt bort är det inte :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
hemul
3/16/17, 3:02 AM
#21

Synd att vi bor så långt ifrån varandra. Det bara händer saker så jag måste skjuta på valpköp hela tiden. Skulle gärna se efter en hund ibland.

CayKantos
3/16/17, 6:17 PM
#22

tråkigt! :( och tråkigt att det aldrig blir någon valp för dig heller! :(

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: