Annons:
Etikettövrigt
Läst 747 ggr
[nejdufinnsinte]
2/17/17, 6:24 PM

Videoklipp internet barn som 'attackerar' hund

En bekant till mig har en 40kgs hund hon är inte så van vid hundar och hon har två barn det ena 6 år det andra två, iallafall hon la upp en video nyligen där båda barnen" leker "med hunden minsta barnet klättrar på hundens rygg och drar "leksamt" i pälsen, även "slår" med dragleksaken mot hundens ansikte,det andra barnet är högljutt  hennes kommentar till videon var "Min tåliga hund" några tankar bara poppa upp i mitt huvud, hur länge till kommer den hunden vara "tålig" kan inte även den snällaste hunden väsa till och då är de inte bra med barn i bilden som är ömtåliga jag har erfarenhet av det iallafall då jag kände en hund förut som var supersnäll o ingen trodde illa om  men när den kände sig pressad kunde den till och med bitas till. till min fråga, är det befogat att oroa sig, borde man säga till på något 'vänligt'sätt eller ska jag hålla mig undan bara? tänkte om man kunde förhindra ngn tråkig olycka i tid.

ha det.

Annons:
Honestyisdead
2/17/17, 6:32 PM
#1

Tycker det är hemskt fel av föräldrarna att tillåta att barnen behandlar hunden så. Och mycket riktigt är det ganska troligt att den till slut säger ifrån.

Changrila
2/18/17, 7:01 AM
#2

Jag hade inte ens brytt mig om att försöka vara vänlig i tillsägelsen till personen utan snabbt och kort berättat att sådant är riktigt uselt. Det är extremt respektlöst mot hunden, det är inte bra för barnen heller (de behöver lära sig hur man behandlar andra levande varelser) och det är mycket stor risk att hunden en dag säger ifrån rejält när den tröttnat.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Herseruds
2/18/17, 8:36 AM
#3

Säg som du skrev, att du har erfarenhet av att en snäll hund kan säga ifrån och att du blir orolig för barnen. Du visar ju omtanke om både barnen och hunden, det borde hon kunna förstå.

Fisherling
2/18/17, 10:12 AM
#4

Om jag hade barn och de betett sig så mot hunden skulle de få en utskällning så att det hördes till månen 🤓

Wellcraft
2/18/17, 12:24 PM
#5

Helt sjukt men vanligt att föräldrar låter barnen plåga hunden.
Till slut säger hunden ifrån och då får den skulden, eller så är hunden så snäll att den aldrig säger ifrån..
Jag hade blivit galen

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Hornslandet
2/18/17, 2:37 PM
#6

Total jävla idioti. Oftast narcissism från mammans/pappans sida som förstås ska dela detta på sociala medier.. 

Känner själv till en 5-åring som blev biten i ansiktet av en "snäll" hund (men som inte tydligen var helt van vid barn). Man MÅSTE lära barn hur de ska bete sig bland hundar (och andra djur), och man MÅSTE se till att ens hund inte är i en situation där ett glömskt/olydigt barn kan orsaka att den reagerar med kraft.. Det är ens ansvar helt enkelt!

Annons:
Upp till toppen
Annons: