Klicker/Shaping

Tips om enkla tricks

2017-02-17 02:08 #0 av: TiaAce

Hejsan,

Har varit lite lat och inte gjort mycket senaste veckan beroende pa nytt jobb osv. Plus att vi har gatt klart 2 valp kurser sa har inte nagon som kan hjalpa med tricks....Nu vill jag garna ha lite tips pa vad jag kan gora med valp pa 5 manader. Inte nagot jattesvart. Hon ska bli agility hund sa garna 'tricks' som hjalper med detGlad

Tackar!

Anmäl
2017-02-17 05:07 #1 av: Emo

Kan hon städa?

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel  och Psykologi
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2017-02-17 07:09 #2 av: tiger tok

Stanna, bra om hunden är på väg att ta fel hinder på banan!
Runt, om hunden ska ta hindret från andra hållet!

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2017-02-17 07:24 #3 av: CayKantos

Fokusera hellre på att miljö och socialträna med mycket folk och människor även på tävlingar. Då har du en trygg stabil hund i vardagen men även en lugn hund innan och efter tävling.:) träna även på passivitet när andra hundar håller på med något. Öka successivt.

Just another crazy animal lover Skämtar

Ägare av CaToss Photography, kom gärna in och kika!

Anmäl
2017-02-17 08:21 #4 av: parsley

Tips på enkla tricks, som inte har något speciellt med agility att göra

Tass på tå. Sträck fram din fot mot hunden och låt hunden lägga sin tass på din fot. Öka svårighetsgraden genom att sträcka fram andra foten och låta hunden lägga sin andra tass på den.
Vinka
Vacker tass
Snurra runt
Rulla runt
Sitt vackert, med stöd i början tills den blir tillräckligt stark och har hittat balansen
Stå på två ben

Anmäl
2017-02-17 11:59 #5 av: TiaAce

#1 Nej kan inte stada men det kan jag gora

#2 Ok tack!

#3 Har gjort och gor mycket av det med, ville mest ha lite sma tricks att gora hemma. 

#4 Tack! 

Anmäl
2017-02-17 13:44 #6 av: Emo

Det är annars bra när man själv inte orkar så mycket, är sjuk eller hellre vill se på TV. Låt hunden först riva sönder en kartong eller tidning. Peka på bitarna och kommendera städa. Ge hunden godis för varje bit den ger dig. På så sätt aktiverar man hunden utan att själv bli uttröttad.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel  och Psykologi
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2017-02-19 11:39 #7 av: Frida B

Tricks är jättebra! Stärker banden samtidigt som det är roligtrolig och helt kravlöst, är inte den framtidsvisionen som om man lär in fritt följ exempelvis.
Jag har lärt dobby snurra åt båda håll, puss, spela död och att han ska gå bakom en när man sitter ner och sätta tassarna på axeln :) roligt!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2017-02-21 23:49 #8 av: TiaAce

#7 Tack sa mycket! Ska prova dom. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.