Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 3651 ggr
Sugar Mist
2/10/17, 1:25 AM

Jack's träningstråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Under mellandagarna träffade jag min andra once-in-a-lifetime hund, även denna en svartvit liten skit, och det var självklart att han skulle flytta hem till mig. Vi har ägnat dom första veckorna att lära känna varandra och låta honom landa i miljön här, rätt stor omställning att flytta ifrån mitt ute i ingenstans till en skolmiljö och skolboende, men han tar det förvånansvärt bra :) Nu har vi börjat lägga grunder i det vi vill tävla i framtiden, lydnad och bruks, och som föredetta vallhund är det helt nytt för honom. Kommer i den här tråden lägga in träningsuppdateringar om hur det går för oss :)

-

Annons:
Sugar Mist
2/10/17, 1:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vi har börjat lägga spår, godisspår nu i början för att tända nosen på honom och han är en riktig stjärna och vi har fasat ut godiset och han är en naturbegåvning, spårnoga och tar det lugnt och metodiskt, spår är definitivt en av hans favoritgrejjer att hitta på :) Vi har även börjat spana in apellklass i vår :)

-

Sugar Mist
2/10/17, 1:30 AM
#2

Här är ett litet klipp ifrån helgens träning

-

Sugar Mist
2/10/17, 1:31 AM
#3

Från i tisdagsmorgon innan skolan.

-

Sugar Mist
2/10/17, 1:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Såhär glad blir man när hunden gör ett kanonspår

-

Sugar Mist
2/10/17, 1:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Och en liten storlekscheck, nog den minsta aussiehannen jag träffat 😅

-

tiger tok
2/10/17, 6:32 AM
#6

Fin han är!

Annons:
Sugar Mist
2/13/17, 2:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Vi pinnar på i livet, vi la ett 150-200m långt spår idag, vi kom fram till att han fortfarande behöver näring i spåret för att inte tappa motivationen men med lite hjälp tuffade han på :) Vi pillar på med lydnadsgrunder, klossträning och en början till framförgående också :)

-

Sugar Mist
2/13/17, 2:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Och så en busbild på fjanten i snön <3

-

Turast
2/13/17, 7:47 AM
#9

Så kul att följa dig och Jack! Har ju typ bara följd alla andra hundar du haft 😊Han verkar vara en riktig myspropp den där 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Sugar Mist
2/18/17, 10:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Lite bilder Frida B här på iFokus tog under vår träning idag 😊

-

Sugar Mist
2/18/17, 10:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Att en kan se så miserabel ut som Jack gör när man fått kommandot att ligga ner är nog omöjligt 😂

-

Sugar Mist
2/18/17, 10:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Matte måste börja ha blicken uppåt och inte neråt märker jag 😊

-

Sugar Mist
2/18/17, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Man måste va snabb, inte för att man blir så vacker men vad gör det om hundra år😂

-

Annons:
Sugar Mist
2/18/17, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Och såklart, Jack och Dobby ❤️

-

Cochon
2/18/17, 11:25 PM
#15

Kul att följa er två! :D

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Frida B
2/19/17, 8:34 AM
#16

Så fin lilla jack. Så rolig hund att fota :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Turast
2/19/17, 11:29 AM
#17

Han är så otroligt fin! Det är något speciellt med svart/vita aussies! 😍 Och Dobby är också jättesöt förstås! 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Sealle
2/19/17, 5:46 PM
#18

Så fin han är 😍 Älskar öronen! Jag är lite OOTL, har du 3 hundar nu med pudeln?

Frida B
2/19/17, 6:02 PM
#19

#18 kelpien på sista kortet är min… ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sealle
2/22/17, 7:56 PM
#20

#19 Jo det vet jag, men var det inte en BC också? Jack eller något sådant? Eller blandar jag ihop med en annan användare nu kanske 🤔 Var ett tag sen jag var aktiv här sist 😛

Annons:
Sugar Mist
3/11/17, 6:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#21

För ett par dagar sedan var vi ute och så ropade jag in Jack, som jag få märkte blödde rejält från tassen. Gick in, gjorde rent och ringde veterinär, så åkte vi in på direkten, där dom sövde honom och rakade rent, gjorde rent och bandagerade.. Han har lyckats slita loss dynan på ena tån, det är lite kanter av den hårda dynan men det mesta, plus "mjukdelarna" under är borta, på dynan intill är det mesta av den hårda ytan borta… Sköterskan sa att chansen att tassen blir helt återställd är inte så sannolik utan ska han spåra senare i livet blir det med sko på då den läkta dynan kommer vara mycket skörare, vilket även innebär att vi får skrota vallningen, brukset och draget… Vi har varit inne nu 3 dagar på raken för att göra rent och byta och på måndag börjar vi laserbehandla dynorna för att det ska läka ihop men det blir ett par månader av vila och bara rastningar vilket suger… Var ju inte alls tänkt att det skulle bli såhär, inte alls 😔

-

Majken!
3/11/17, 7:30 PM
#22

Otroligt oproffsig information som du fått från sköterskan, det finns ingenting som säger att tassen inte kommer bli helt återställd. Min förra schäfer skalade bort hela stora trampdynan, det tog ett halvår men hon blev fullt återställd och gick fortsatt som ett monster i brukset. Så lyssna inte på gissningar, det där kommer likaväl kunna bli jättebra.

Sugar Mist
4/6/17, 12:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#22 ❤️

----------------------------

Har lyckats fixa ihop min kamera och även köpt ett objektiv så blir förhoppningsvis lite bättre bilder.

-

Sugar Mist
4/6/17, 12:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Han är så fruktansvärt vacker och mattehjärtat nästan spricker när han tittar i mina ögon ❤️

-

Sugar Mist
4/6/17, 3:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Måste bara dela med mig av den här bilden också, han är så tacksam att fota ❤️

-

amandatherese
4/6/17, 8:09 PM
#26

Har tittat in här några gånger men inte skrivit något tidigare. Hur går det med tassen för Jack?

Sugar Mist
4/6/17, 8:28 PM
#27

Vi har varit några turer fram och tillbaks, en infektion i såren, en taskig svampinfektion och sporren var bara köttig och, blodig och nerskavd ett tag. Vi har varit på 3 laserbehandlingar och ska in på en igen så fort jag får tummen ur och ringer. Det läker helt ok, tror dog inte den självamputerade dynan någonsin blir helt återställd men den andra ser finfin ut!

-

Annons:
amandatherese
4/6/17, 9:03 PM
#28

Stackars liten, men skönt att det är på bättringsväg.

TiaAce
4/7/17, 2:14 AM
#29

Fina Jack 😍 hoppas allt blir bra snart ❤️

Sugar Mist
4/7/17, 12:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Vi hittade vitsippor i trädgården 😊

-

Sugar Mist
4/10/17, 9:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

❤️

-

KatarinaSt
4/11/17, 3:02 PM
#32

Din hund är så fantastiskt vacker! Glansig päls, intensiva vakna ögon… en riktig pärla! Jag förstår att du är stolt över din hund :-)

Sugar Mist
4/13/17, 3:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

#32 Han är väldigt fin, men jag är rätt partisk så det är alltid trevligt att höra att andra tycker likadant 😊

-

Sugar Mist
5/12/17, 4:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

❤️

-

Annons:
TiaAce
5/21/17, 4:41 AM
#35

❤️

Sugar Mist
7/13/17, 12:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Tråden ligger lite i lä då det varit väldigt, jag repeterar, väldigt mycket senaste tiden.
Vi har åter kunnat ta upp träningen och vi latjar mest runt på plan, inte så mycket struktur utan för att hitta någon slags samspelnad.
Han går utan bandage, sko hela tjotaflöjten, det håller än så länge men det nöts ner ibland och då har vi lite vila så det hinner växa ikapp.

Imorgon på fredag åker vi och ska titta på en lillasyster till Jack, så snart blir dom två stycken små dårar här och jag tror Jack kommer bli väldigt glad åt en vildbatting som vill brottas och leka jage med honom :)

-

TiaAce
7/15/17, 12:24 AM
#37

Vad kul! Vill ha bilder. Han ar sa fin 😍

Sugar Mist
5/8/19, 11:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Åh, den här tråden var det längesedan jag uppdaterade.. 
 

2017 spenderades väldigt mycket på valpen som flyttade in strax efter senaste uppdateringen, samma med första halvåret av 2018
Under hösten så vallade vi en hel del och tog upp lydnadsträningen, vi vågade oss även ut på en tävling som vi bröt- jag har fruktansvärda tävlingsnerver, min kompis som skulle vara med kunde inte komma, vi fick startnummer ett och TL lät lite barsk och jag fick ett litet sammanbrott på plan och gick av helt enkelt.. 
Vi tog en paus under vintern, och nu har vi startat lite smått igen, ingenting fantastiskt och prestationsinriktat utan vi försöker bara hitta glädjen i träningen igen helt enkelt

-

Upp till toppen
Annons: