Annons:
Etikettköpes-säljes-hundprylar
Läst 1114 ggr
peafie
2017-02-08 11:09

(K) Hundbur till bil

Ska utöka familjen med ny valp och behöver en ny hundbur (dubbel) till bilen och kastar ut en krok här också.

Maxhöjd ca 70 cm, maxbredd 94 cm, maxdjup 97 cm.

Östergötland eller någonstans någorlunda angränsande  är väl önskvärt då vi behöver testmontera den för att se om den passar in i vår lilla speciallösning i bilen. 🙂

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
Hornslandet
2017-02-08 14:55
#1

MIM har ju justerbara burar.. kanske är bäst om du måste testa den? Annars bygger ju tex Robust eller Jeppe burar efter mått!

peafie
2017-02-08 19:29
#2

#1 Ja, vi ska kolla på en Mim-bur i helgen och se om vi kan trassla in den i vår lilla bil. Problemet är att de är superdyra nya, så investerar helst inte i en sådan utan att ha testmonterat först. :) vi har en från Robust just nu som vi är jättenöjda med och hittat vi inget annat åker vi nog tillbaka dit och låter dem tillverka en. Meeeeen ekonomin vill i alla fall undersöka andra alternativ. Tack för engagemanget. :)

Bloggen     ○    Instagram

Hornslandet
2017-02-09 10:50
#3

#2 Förstår! Men en robustbur är väl lika dyr som Mim ungefär??

Annars kan ni ju kolla på lastgaller+grindar+avdelare också. Beroende på vilka hundar det är, vilken bil etc..

peafie
2017-02-09 10:57
#4

#3 Ja, precis. Kostar nästan lika mycket som hunden, hehe… så det ultimata är ju om vi kan hitta en begagnad som kan fungera. I andra hand mim, och så i tredje hand, om mim inte funkar, får vi väl ta oss till Sthlm för att måttbeställa, men det är ju ett litet projekt i sig.

Vi har funderat på grindar också, eller använda buren vi har + grind, men det skulle innebära att vi skulle få bygga något slags golv också, då vi har fällt baksätet för att få plats med bur.  Snart får jag kapitulera och köpa en ny bil…😃

Bloggen     ○    Instagram

Hornslandet
2017-02-09 11:11
#5

Det bästa är ju att inte fälla baksätena då de är väldigt lastsäkrande. Annars måste burarna sitta fast rejält.. Jag kör med Jeppegrindar+Artfex-lastgaller. Min bil har brett och högt bagage,men ganska grunt, så bur får inte plats åt det "vanliga" hållet. Stor hund måste mao ligga sidledes då istället.

peafie
2017-02-09 11:19
#6

#5 Ja, du behöver inte oroa dig. Vi har en liten bil och har fått anpassa lösningarna för att kunna få plats med allt vi behöver, men gör självfallet inte avkall på säkerheten.

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
Hornslandet
2017-02-09 11:42
#7

Försökte absolut inte vara dryg i mitt inlägg förresten! Självklart måste man anpassa saker och ting efter vad man har att jobba med :)

Lättaste är ju som sagt om man har en bil som är "perfekt" för hund(ar). Men verkligheten finns ju där den också med sina begränsningar :)

peafie
2017-02-09 11:48
#8

#7 Ingen fara🙂 Drömmen om den ultimata hundbilen finns där, onekligen…. ska bara bli rik först!

Bloggen     ○    Instagram

Upp till toppen
Annons: