Annons:
Etikettagility
Läst 1507 ggr
Frida B
1/16/17, 8:19 AM

Kall agilityträning

Hur gör ni som tränar agility under den kalla årstiden? Hade tänkt träna idag på klubben för brukar va runt 2-3 plusgrader ändå men nu vaknade jag till 10 minus…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Joyous
1/16/17, 8:39 AM
#1

När jag var aktiv inom agilityn blev vintern ofta en naturlig tid att vila från agilityträningen och lägga fokus på annat. Oftast hade vi någon månad som var helt fri från agility och sen körde vi i hall/ridhus en eller ett par gånger i veckan fram till att utomhusträningen kunde starta.

Jetaime
1/16/17, 9:25 AM
#2

Ser till att värma upp ordentligt, sen beror det lite på vad man ska träna, men typ lägre hinder och täcke på i vilan och låter inte henne ligga stilla och vänta :)

Elsis matte
1/16/17, 8:03 PM
#3

Jag tränar inte agility utomhus när det är så kallt. Utöver risken för skador pga kalla muskler så blir underlaget stummare. Tar det lugnare vintertid, om vi tränar så är det i inomhushall. Är det mild vinter med ett par plusgrader kan jag absolut träna på klubben också!

lisa90
1/16/17, 9:00 PM
#4

Tränar inomhus på vintern. Någon enstaka gång ute och då korta pass, så hunden inte behöver vila och bli kall (och måste den vila så täcke på och sen uppvärmning igen). Täcke vid upp- och nedvärmning.

Upp till toppen
Annons: