Annons:
Etikettutställning
Läst 2585 ggr
kitte94
1/5/17, 2:02 PM

Gul herdehund

Hej!

Förra året tog jag över en vit herdehund. Känt henne flera år och hon är underbar. Men är så sugen på att gå på utställning. har inte gjort det på tre år. Hon har ställts ut en gång internationellt. Då fick hon excellent trots att hon är väldigt gul. Hon blev gul efter att ha fått ett par kullar. Nu blir hon 8år och är nog lite gulare. Eller mer krämfärgad. beror på ljuset omkring henne. men som den ljusaste varianten av golden retriever. Folk tror alltid att hon är en blandning av golden retriever och schäfer. skulle jag gå på en utställning så skulle det bara va inofficiell. Men är det en knäpp idé? vet att det beror helt på domare och så. Men vill göra något roligt med min vän.

Annons:
imsuchadiva
1/5/17, 7:15 PM
#1

Jag tycker absolut inte att det är en knäppt idé. Ut och ha roligt med din hund 😊

kitte94
1/5/17, 9:17 PM
#2

Då kanske jag ska börja träna lite :) och hitta ett bra koppel/halsband. Har bara ställt fransk bulldogg och lapphund förut. Okej det va jag som visade henne på den utställningen och tror hon fick låna min lappis utställningskoppel men de har gått och gömt sig. Vet inte vad som passar bäst.

Fisherling
1/5/17, 10:07 PM
#3

De ljusaste Goldens är ju faktiskt de vita jätte-goldena som lufsar runt på utställning 😉

Paxxa
1/5/17, 10:43 PM
#4

Klart du ska ställa henne om du vill :) Köp ett schampo för vita hundar, ett lila som är som silverschampo för människor. Det hjälper inte mycket, men lite för varje gång man tvättar iallafall!

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

kitte94
1/5/17, 11:50 PM
#5

Förra ägaren badade henne med sånt flera gånger innan den utställningen. Hjälpte inte alls XD Sen är väl de inte tillåtet att använda på utställningshundar? Eller de är kanske bara de super stora utställningarna det gäller på?

kitte94
1/5/17, 11:52 PM
#6
Annons:
kitte94
1/5/17, 11:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är en bild i ok ljus.

isblixt
1/5/17, 11:55 PM
#8

Man får väl inte lov att använda saker som påverkar pälsen på hundarna men så är tyvärr inte sanningen :) Det finns shampoo, balsam och sprayer som används innan utställning som påverkar, precis som att det står folk på självaste utställningen och sprayar sina hundars pälsar för att ge mer stadga/volym osv…

kitte94
1/5/17, 11:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Och en bild i dåligt ljus.

Paxxa
1/6/17, 8:45 AM
#10

Man får inte använda schampon som bleker, men det är väldigt få som gör. Man får testa sig fram på olika märken vilket som funkar bäst. :)

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

kitte94
1/6/17, 4:24 PM
#11

Är det något sånt schampo som hjälper som är tillåtet?  Jag vill ju inte testa om inget sånt är tillåtet.  När jag behövt bada henne så har jag använt ett ph neutralt schampo. Vill helst inte ha doftande schampo då jag anser att de är onaturligt för djur :)

isblixt
1/7/17, 5:32 PM
#12

Jag använder plush puppy schampo på min svart/vita som neutraliserar färgerna. Nu är hon iofs vit men det blir en fin ton i pälsen efter en tvätt med det schampot.

kitte94
1/8/17, 7:13 PM
#13

Aldrig sett de schampot. Finns inte där jag bor.

Annons:
isblixt
1/8/17, 7:46 PM
#14

#13 Inte här heller, jag beställer från deras hemsida :)

Upp till toppen
Annons: