Annons:
Etikettjakt
Läst 1965 ggr
kitte94
2016-11-05 12:40

jaktdepression?

min mamma fick ta över en gråhund i januari.  hon är ingen bra jakthund pga en olycka med en älg som valp.  Så därför fick mamma henne som sällskap. Hon är underbar som sällskapshund och visar inga problem med det. 

Men nu har hon börjat bete sig lite konstigt. Hon äter mindre, sover mer och när jag och min hund kommer är hon mer hyper och vill leka,leka, leka.  Hon löpte i september, men skendräktighet visar väl sig inte så sent?

Sen kom vi på att de är ju jakt nu. Kan hennes beteende ha med det att göra?

Annons:
isabella93
2016-11-05 12:48
#1

Skendräktighet pågår under samma tid som en normal dräktighet skulle ha gjort och brukar märkas som mest fr.o.m. en månad efter löpet och fram till skenvalpning två månader efter höglöp. Så om hon löpte i september kan hon mycket väl vara skendräktig nu.

Elsis matte
2016-11-05 13:06
#2

Jo, om hon löpte i september är hon i värsta skendräktighetstiden nu, när hon skulle ha valpat. Att hon är mer hyper med din hund kanske beror på att hon vilar och sover mer, och har extra energi när hon glömmer sina hormoner.

Fisherling
2016-11-05 13:43
#3

Jag tippar mer på skendräktighet än att hunden ska vara synsk och veta när människor bestämt att det får jagas 😉

kitte94
2016-11-05 14:34
#4

Kollat med mamma nu 28augusti började hon löpa och hade normal löptid. Jo jag tycker det låter som skendräktighet. Hon bäddar ovanligt mycket också och ska va nära mamma hela tiden. Mamma blir smått galen XD

russin
2016-11-05 19:21
#5

Tidsmässig stämmer det bra med skendräktighet 🙂

Upp till toppen
Annons: