Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 7095 ggr
Frida B
6/20/16, 12:52 PM

Dobbys bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har han ett namn, så nu får han en egen bildtråd! Dobby är alltså en Kelpiehane född 2016-04-09, och denna hunden kommer ge mig gråa hår när han blir större. Helt orädd för ALLT. Var ute i trädgården när pappa började borra och såga med elsåg… Han sprang dit och ville veta vad det var. Helt orädd. Inatt sov han på mitt huvud… Så söt <3 Älskar godis och leksaker, mat är helt okej. Väldigt lättmotiverad till träning, smart som få. Tränat ligg 3-4 ggr, numera gör han det självmant. Skulle träna kontakt, han lade sig som på bilden… Min blivande stjärna!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Frida B
6/20/16, 12:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En mindre fin groupie!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Candy123
6/20/16, 1:11 PM
#2

Han är så fin! 😍

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Ghst
6/20/16, 2:27 PM
#3

Fy vad söt :) Får man fråga var han är ifrån?

CayKantos
6/20/16, 5:16 PM
#4

Kelpiekärlek!
#3 Kan svara att det typ är från kennel meabbis! Ägaren till den kennel är bra kompis med henne som gjorde denna kullen och reklamerade åt henne. Tiken som är mamma till kullen är oxå valp från kennel meabbis.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
6/20/16, 6:21 PM
#5

#2 visst är han! :D Som #4 skriver. Just nu har hon inget officiellt kennelnamn på g, så det är lite "i samarbete" med meabbies. Föräldrarna är Meabbies Avega och Whyallas Hugo. :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Forest]
6/20/16, 9:05 PM
#6

Grattis, han är otroligt söt ni ser ut att passa fint ihop :)

Annons:
belliiboii
6/20/16, 9:52 PM
#7

Grattis, följer denna tråd!

[AnimeV4]
6/21/16, 12:56 AM
#8

Vad härligt att du äntligen fick hem honom efter mycket strul!🙂

[Nalle-]
6/21/16, 8:40 AM
#9

Grattis! Han är jättesöt :)

Ellen89
6/21/16, 8:44 AM
#10

Jattesot!!!

Ghst
6/21/16, 10:12 AM
#11

#4 & #5 Okej, Grattis! Super gulligt namn också :)

Frida B
6/22/16, 10:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Tack alla! Nu börjar Dobby bo in sig, så nu börjar han bli jobbig. Biter i händer, skäller när han vill ha någonting, testar gränser helt enkelt. Han sover fram till 05 på morgonen, då vill han ut och kissa. Sen vill han leka, så idag skickade jag ut honom ur rummet till resten av familjen för jag blev så trött på att han skulle ner från sängen, bita oh dra i täcket och springa runt… Men han är väldigt lättmotiverad, så har man godis eller torrfoder i handen så gör han vad man vill vilket är väldigt underlättande i det mesta haha. Men Gud vad trött jag är haha. Visste inte att det skulle vara såhär utmattande att ha valp. Tur att jag har två dagar kvar till semester i fyra veckor haha! Ska bli så skönt. Passade på att testa att ensamhetstränat honom lite när bara vi var vakna, så han fick ett litet vitt ben att tugga på sen gick jag in och duschade (vi vill inte ha honom i badrummen tills skabben är helt borta). Jag kikade ut emellanåt då det var helt tyst, han låg så nöjt med radion och ett tuggben. Väldigt skönt att bakslaget igår inte betydde någonting för honom.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

fridarebecka
6/22/16, 11:02 AM
#13

Är så himla glad för din skull att du äntligen har honom hos dig efter allt krångel! Har hängt med i dina valptankar i 1,5 år och allt krångel det senaste halvåret med kullar, uppfödare, ras osv. Måste kännas så skönt att du äntligen har din valp nu 🙂

Annons:
CayKantos
6/22/16, 11:19 AM
#14

Vad roligt det går så bra! 

Kelpie är ju ganska känd för att vara en av dom jobbigaste hundar som valp 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
6/22/16, 8:23 PM
#15

#13 tack, vad roligt att höra! :D ja, känns lite överväldigande faktiskt.. Har fortfarande inte riktigt förstått att han bor hos oss haha! #14 ja det märks… Xd

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

klarakarolina
6/22/16, 8:45 PM
#16

Grattis! Han är supersöt :) ska bli så kul att få följa er!

Frida B
7/2/16, 12:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#17

Nya bilder på Dobby som blev 12 veckor idag! (eller egentligen igår då klockan faktiskt är över 00:00). Lite nya inomhus bilder :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
7/2/16, 1:23 AM
#18

Åhh, den blicken när han ligger ner 😍

Hur går det? Har det blivit bättre nu när ni kan möta folk och så? Mera ork och mindre stress? 🙂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
7/2/16, 10:15 AM
#19

Japp! Blivit mycket bättre. Speciellt då han är helt underbar i stökiga miljöer. Igår somnade han mitt i nordstan mitt på en fredag eftermiddag, låg han och sov platt på golvet. Sen somnade han hela bussresan hem. Stencool. Han träffade även två hundar igår, släktens hund och bästa vännens hund vilket gick superbra! Han får bara lära sig att alla inte vill leka med honom… ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
7/2/16, 10:54 AM
#20

#19 vad roligt! Skönt det går så bra! Du kan ju alltid träna lite sitt och andra små kommando med några andra hundar i närheten, typ separera med ett kompostgaller eller så. Oxåbara att sitta och "passivitetsträna" :D

Lycka tiiill! Är så taggad för din skull 😃

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Frida B
7/2/16, 11:35 AM
#21

#20 ja men precis! Igår var första gången han träffa andra hundar så hade inga större förväntningar på honom ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
7/2/16, 1:21 PM
#22

#21 Nä, man kan inte vara bäst på allt! Men skönt han var så lugn i stökiga miljöer! Ser fram till era uppdateringar! :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
7/2/16, 2:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Lyckades förresten mäta honom! Idag är han alltså 12 veckor och 36 cm hög :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
7/2/16, 2:52 PM
#24

Växer så det knakar! Vikt? :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
7/2/16, 3:36 PM
#25

#24 inte vågat väga honom än haha… Ska göra det imorgon!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
7/2/16, 3:41 PM
#26

Hahaha ja ok! Vad får han för mat egentligen? 😎

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
7/3/16, 2:32 AM
#27

#26 rc junior, skiter löst, som en häst, fiser och luktar as. Ska byta till acana haha, men just nu går jag efter hans hull… Men måste väga känner jag haha

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Catta-
7/3/16, 8:06 AM
#28

Så fin! :) Vad har du för framtidsplaner med honom?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Frida B
7/3/16, 10:47 AM
#29

#28 planen är satsa stort i agility, och tävla i rally som motivator och viltspår för han är redan jäkligt bra med nosen. Sen träna lite diverse vad vi tycker är roligt, uppletande, lite lydnads och freestylemoment, sök, rapport osv. :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Catta-
7/3/16, 11:49 AM
#30

#29 Kul! :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Frida B
7/3/16, 1:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Idag har vi vägt oss, och han landade på 7,4 kilo! Igår var vi iväg på grillning med vänner, blev lite bilåkarträning för Dobby och mycket social träning haha!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
7/3/16, 1:57 PM
#32

Han ser nöjd ut!😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
7/6/16, 2:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Idag har vi påbörjat klossträning! Han fattar att det är någonting med färgburken jag ställt på golvet… Haha.

Vi ensamhetstränar för fullt, efter en stund slocknar vi på nedervåningen när matte är på övervåningen och stirrar in i en vägg i väntan på att tiden ska gå. Hon vill ju inte göra någonting produktivt som att städa när vi tränar.. 😃

I skrivandets stund ligger Dobby brevid mig och sover när jag lyssnar på åskan. Det smäller ganska rejält här, han lyfter huvudet men somnar snart om. Ingen annan reagerar ju, så varför ska han?

Han och Nimbus har fått träffats, love at first sight. Första gången jag släppte dom lösa på en större gräsmatta rejsade dom runt bra, nu leker dom även inne och sover brevid varandra. Nimbus brukar inte ens vela sova brevid sin egna svans, han har väldigt stort personal space… Så detta är ett mindre mirakel. Han gillar dessutom inte valpar… Vanligtvis. Men denna bruna saken är helt okej.

Har dock stött på ett nytt, mindre problem. Dobby går jättebra i koppel… Om inte någon annan hund är med. Antar att det ger sig, men just nu slänger han sig och drar i kopplet som om någon jagar honom. Men som sagt, hoppar att han lugnar sig snart och inser att man bara får leka när man inte är kopplad.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
7/8/16, 8:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#34

Nu har han träffat Nimbus! Lite gruff de första minutrarna, men nu är dom som bästa vänner. Till och  med Nimbus, som inte gillar valpar, tycker Dobby är helt okej. Just nu sover dom brevid varandra! 

Vill ni se lite mer bilder har vi en blogg :) http://nouw.com/partnersincrimes/vi-vaxer-for-varje-dag-26047627

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
CayKantos
7/8/16, 10:42 AM
#35

#34 följer redan, hehehehehehe 😂❤️

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
7/8/16, 11:01 AM
#36

#35 hahahaha 😃

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
7/8/16, 11:18 AM
#37

#36 sparar ditt nya inlägg till min tågresa idag 😉

går det annars bra med honom? 😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
7/8/16, 11:30 AM
#38

#37 haha förvänta dig inte någonting revolutionerande… 😃 Jodå! Fick nyss en väldigt spontan pussattack så ska väl inte klaga ^^

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
7/8/16, 12:14 PM
#39

#38 nää, men det är mysigt att sitta och läsa! 

Åhh😍 Jag kan la få "låna" honom i kanske,, 15 år? 😎

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
7/8/16, 12:51 PM
#40

#39 hahaha nääää han är min! Du kan få honom när han kissar och bajsar inne, sen vill jag ha tillbaka honom ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
7/8/16, 1:22 PM
#41

#40 oj! Blir många turer fram och tillbaka! 😂

Åhhhhh,, du borde ha ett meetup.. För du vet, mig 😎

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Frida B
7/8/16, 1:46 PM
#42

#41 hahaha Dobby meetup, han skulle va i himmelriket xd

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

LinaK
7/8/16, 2:16 PM
#43

Söt kille den där Dobby 😍😉

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

CayKantos
7/8/16, 2:21 PM
#44

#42 vi med ;) ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
7/8/16, 4:48 PM
#45

Vilket fint lite inlägg! Den bilden med "råa ben" va bra xD och "Mupp" var ju hur gullig som helst :* Ser fram till nästa inlägg och flera bilder såklart!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

klarakarolina
7/11/16, 11:13 AM
#46

#33 hade samma problem med Cash, att han gick jättefint i koppel själv men så fort vi gick med en annan hund drog han massor och ville bara leka med den andra hunden så när han gjorde så så kortade jag bara ner kopplet och så fick han gå med kort koppel och den andra hunden långt tills han slutade dra, sen släppte jag efter på kopplet och nu går han fint i koppel med andra hundar :) dock försöker han börja leka ibland men då gör jag samma sak :)

Frida B
7/17/16, 2:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Nya bilder på Dobby-dob! 

Här hemma går det väl bra, klådan har inte försvunnit än men vet tror på kvarlevnad av döda skabbdjur så Dobby går på kortison igen. Dessutom har han fått rännskita här på kvällen, hunden äter allt som går och inte går att äta så blir inte förvånad om han käkat någonting dumt… 

Ensamhetsträningen går sådär, men vi jobbar på´t. Jag har tappat lite motivation, sen är det svårt när man är 3 till i familjen som nu har semester och _alltid_ är hemma… Suck. 

Vi har påbörjat agilityträning lite smått i form av att lekträna, springa genom tunnlar och springa runt träd! Han har fått testa på balansbommen och A-hindret, vilket han tyckte var väldigt roligt! Han sprang direkt upp utan att tveka, helt obrydd om höjden eller underlaget. Det mest konstiga i den situationen var nog att jag gick runt och höll honom i selen hela tiden…

Men detta kommer bli en riktigt rolig hund att träna i framtiden! Börjat bli jättebra på att kampa med leksak, jättebra grepp och släpper inte trots störning. Idag kunde jag studsa en boll brevid medan vi kampade med ett snöre! Han är så lättmotiverad fortfarande, och vill verkligen jobba!

En till sak… Hunden är förälskad i lavendel. Så fort han får chansen springer han ut till trädgårdens lavendelbuske och kryper under, på och hoppar i den. Tydligen väldigt god doft!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
7/17/16, 2:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Frida B
7/17/16, 2:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

<3

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
8/28/16, 10:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#50

Nu var det längesedan. Men har varit väldigt jobbigt med Dobbys sjukdomsperiod. Vi börjar återhämta oss!

Såhär ser han ut idag, ca 12kg tung och 42 (+-2)cm hög!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

belliiboii
8/28/16, 10:50 PM
#51

Hur gammal är han nu?😍 Han börjar ju redan se så stor ut om man jämför med första bilderna du la ut!

Frida B
8/28/16, 11:10 PM
#52

4 1/2 månad! Hans bror väger dock redan 16 kilo :O

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
8/29/16, 7:23 PM
#53

Guuud vilken stilig kelpie! Asså verkligen! Mötte hans kullbror på SM i helgen! Du vet Ing-Marie, Marianne's originala uppfödare! Hon hade med hela gänget! Dobbys Mormor, och moster/halv moster? kommer inte ihåg vilken av kullen Dobbys mor var ifrån ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
8/29/16, 7:24 PM
#54

Glömde bort idéen med att ajg nämnde det, brorsan har oxå blivit rigtigt stilig! Så avendsjuk! Kelpissar är ju härliga hundar, men ett plus är det om man får en av dom som blir så snygga som Dobby verkar hålla på att bli 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
8/29/16, 9:12 PM
#55

Hahaha men tack vad roligt att du tycker det! Vi ska ha kullträff i Värnamo den 30 oktober tror jag det var, vill du kan du säkert hänga på! För du var la inne på att skaffa kelpie fortfarande? ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
CayKantos
8/30/16, 7:57 AM
#56

Åh! Skulle jättegärna komma dit! Men kan nog inte tyvärr, inte nog med att det är lite långt att åka ska jag ev till Danmark om jag inte jobbar :/

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
10/6/16, 11:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Nya bilder, Dobby blir 6 månader om 3 dagar :) vca 48-49 cm hög och runt 14 kg. Nu får han sluta växa…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
10/6/16, 11:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

:)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
10/6/16, 11:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#59

:)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
10/6/16, 11:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

:)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
10/6/16, 11:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

:)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
10/6/16, 11:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

:)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Frida B
10/7/16, 12:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

:)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
10/7/16, 10:40 AM
#64

Stilig herre och snygg sele;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Ellen89
10/7/16, 11:54 AM
#65

Sooo pretty!

tiger tok
10/7/16, 1:41 PM
#66

Snygging!

Frida B
10/16/16, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Nya bilder på Dobby, han har fått en stilig man 😃

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
10/16/16, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

:)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
10/16/16, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

:)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Frida B
10/16/16, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

:)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
10/16/16, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

:)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
10/16/16, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

:)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
10/17/16, 12:01 PM
#73

Assååå.. seriöst en av dom snyggaste Kelpies 💙💙!!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
10/17/16, 12:20 PM
#74

#73 han tackar!! :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
10/19/16, 6:15 PM
#75

Gråter. Dobby var själv i 50 minuter, och grannen (bor i radhus) hade inte hört ett knyst. Han hade till och med somnat. Han hade hört om Dobby satt o storylat… Så lycklig 😭😭😭

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
10/19/16, 10:15 PM
#76

Tjohoooo!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Therese
10/19/16, 10:23 PM
Frida B
10/22/16, 12:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Nu blir det skrytvarning. Sitter i detta nu mitt i nordstan och miljötränar, och han lägger sig ner självmant direkt som om "jaha. Detta var ju tråkigt." Så duktig!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
10/22/16, 11:25 PM
#79

Nytt inlägg på bloggen om bland annat den mystiska klådan… 

http://nouw.com/partnersincrimes/mycket-har-hant-och-mycket-hander-27455166

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
11/12/16, 8:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Idag är Dobby 7 månader och 3 dagar gammal! Tiden går fort. Nu kan Dobby dessutom följa med mig till jobbet om dagarna, äntligen kan han vara själv! Det firar vi med en bildbomb… :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
11/12/16, 8:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
11/12/16, 9:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
11/12/16, 9:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Frida B
11/12/16, 9:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
11/12/16, 9:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
11/12/16, 9:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
11/12/16, 9:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
11/12/16, 11:28 PM
#88

Grattis grattis! Så kul😁😁👌

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
4/21/17, 10:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#89

Oj denna tråden vart försummad… För de som är nyfikna, här är dobby 10 veckor vs 1 år :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
7/9/17, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#90

Mycket har hänt sedan sist. Dobby har fått en kronisk sjukdom, medicinen hjälper, nu väntar vi på att skk ska svara på ansökan om tävlingsdispens. Utan den får vi inte göra någonting över huvud taget, inte ens mh. Spänningen är verkligen olidlig. 

Vi har tagit tag på allvar i spåret, fått upp spårglädjen och han fattar vad han ska göra. I veckan ska vi lägga ett riktigt appellklasspår till honom, får se hur det går. 

Vi har dessutom några inplanerade, hör och häpna, lydnadstävlingar… Trodde aldrig jag skulle säga det men jag har gått med på att starta i två stycken tävlingar. Vi kan väl alla moment förutom apporten och hoppet helt ok, men hoppas att kunna träna upp det till en hyfsad nivå.

Agilityn ligger inte heller den i lä. Vi har deltagit i två blåbärstävlingar, varav en kom han tvåa (en halv sekund efter 1:an pga att vi inte tränat tillräckligt på fram-kommandot) på och nollade det loppet! 

Vilken hund jag har alltså :O 

Och inte nog med det. Ensamhetsträningen har släppt. Kan lämna honom på jobbet själv medans jag är och jobbar, han ligger och sover när jag kommer för att hämta honom. Säger inte ett knyst om dagarna. Kunde lämna honom 20 min nyss i lägenheten helt utan problem, han sov hela tiden.

Klådan han hade som valp har inte kommit tillbaka. Han började klia på tassarna här vid maj-juniskiften, men badade honom med prob-schampo och det har inte kommit tillbaka sen dess. Alltså en liten sväng av svamp. 

Planerade tävlingar/prov detta året än så länge:

5/8 Lydnad startklass Ale bk

12/8 Lydnad startklass Borås bk

16/9 Appell spår Sbk gbgavdelningen

17/9 uppfödar mh i värnamo

14/10 agility tångahoppet i Tångahed 

Snälla snälla snälla skk låt oss få dispensen godkänd!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
CayKantos
7/9/17, 9:57 PM
#91

Såååå kuuuul! Alltid trevligt med uppdateringar om dobby 😍 så glad på era vägnar och kan bara hoppas det fortsätter så för alltså! Vilken hund! Han är så rolig att hålla på med :) pch som du har kämpat! Ser fram emot att ta bilder på filuren :3

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
7/9/17, 9:58 PM
#92

Aka. Agera extrem störning 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
7/9/17, 10:34 PM
#93

#91 tack snälla du! Hehe ja han är ju en utmaning att fota, då han alltid gör miner… ;D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
7/10/17, 9:07 PM
#94

#93 hihi c:

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
7/12/17, 11:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#95

Sådan känslosam dag. Dispensen blev beviljad, i alla önskade grenar (agility, lydnad, rallylydnad, bruksspår, mh, mt, utställning). Min älskade pöjk får tävla tillsammans.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
7/13/17, 7:39 AM
#96

#95 💙💙

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
5/5/18, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Nästan 1 år sedan jag skrev här sist haha. Dobby har hunnit bli 2 (!!!) år, och en fin grabb. Tagit titel i startklass, nu väntar debut i klass 1 25:e Maj. Doftprov bokat och anmält den 16:e Maj, och har dragit igång projekt slalom igen tillsammans med två vänner. Verkar tyvärr inte bli någonting av apellen, av den enkla anledningen att jag är lat. Orkar inte lära in framförgåendet haha… Men någon gång så. 

Pinfärsk vårbild på min vackre solstråle! Tagen idag. Enligt honom har man alltid en anledning till att skratta lite :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Vixxen
5/6/18, 12:11 AM
#98

Underbar!

CayKantos
5/6/18, 9:28 AM
#99

Kul😍😍 söta Dobby!!!💙💙

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

ipopuma
5/6/18, 10:05 AM
#100

Strunta i framförgåendet är bara 20 poäng och har han en 10 på platsen o ok på resten blir ni uppflyttade med stor marginal ändå ;)

Frida B
5/6/18, 11:36 AM
#101

#100 ja jag vet… men så är det lite tjorvigt med spåret nu ockaå, det är ju ganska viktigt xd

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: