Annons:
Etikettövrigt
Läst 3577 ggr
Herseruds
6/17/16, 10:49 PM

Mörkgrå Storpudeln Nike

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej, hos oss har en fantastisk storpudeltjej flyttat in i vintras, nu 7 mån, ett underbart yrväder! ❤️ Hon ska bli blå eller mörkgrå som jag förstår, mamma svart och pappa silver. Nos och tassar börjar bli brungråaktiga nu. Vore jätteglad om nån ville dela med sig av bilder på just mörkgrå/blå pudlar. Så spännande att se hur hon kan bli sen! Hanna med Nike

Annons:
poodlelicious
6/17/16, 11:26 PM
#1

Var kommer hon ifrån?

hemul
6/18/16, 12:01 AM
#2

Ha ha, på första bilden ser det ut som om hon har en Gauloises utan filter hängande lite tufft från underläppen. 😂

Jättefin är hon! 😍

Herseruds
6/18/16, 7:36 AM
#3

Eller hur, cool brud! 😄 Hon kommer från en kennel i Linköping. 😊

Catta-
6/18/16, 7:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Så fin! Jag har en grå storpudel. Hon var väldigt mörk som ung men är nu ljus. Beroende på pälslängd är hon ljusare/mörkare.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Herseruds
6/18/16, 8:01 AM
#5

Catta, hon är superfin! Tack för fina bilder! 😊 Tror inte jag vågar hoppas på att Nike blir så ljust grå, hon är ännu bara lite grå runt nosen. Lite spännande detta att inte veta slutfärgen! 😊

Catta-
6/18/16, 8:17 AM
#6

Tack och varsågod :) Det finns en intressant artikel som handlar om den gråa färgen hos pudlar. Stämmer inte till 100% på min hund men intressant läsning ändå. http://media.pudelklubben.se/2012/06/Färgerna-grått-blått-och-silver.doc

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
poodlelicious
6/18/16, 1:07 PM
#7

Hoppas inte för mycket. Hon blir förmodligen väldigt mörk. Du kan titta på korten på Inez och Jasmin här. De är båda "blå".

http://www.kungspudel.se/varahundar.htm

Är hon från kennel Dag och natt?

Herseruds
6/18/16, 1:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tack! Ja från Dag och Natt. :) Ja jag tror hon blir mörk, hon bleknar långsamt. Här en bild från idag, med bästa kattkompisen som passande nog är just blå! 

poodlelicious
6/18/16, 1:57 PM
#9

Grattis! Toppenkennel. Och hon är vacker som en dag :)

Herseruds
6/18/16, 2:22 PM
#10

Tack! 😊

Estelle13
6/18/16, 3:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#11

Roligt! JättefinKärförstod redan när du skrev att mamman var svart och pappan grå att det måste vara Dallas som är hennes pappa, han är pappa till min vita storpudel tik också född 2013 från samma kennel i Linköping.

Deras farmor "Nala"  var blå/mörkgrå, jättefin. Här i länken kan du se massa fina bilder på henne http://playingwithpoodles.webs.com/mermix-mc-great-divide

Herseruds
6/18/16, 7:30 PM
#12

Vad kul Estelle13, ett syskon här! 😊 Så fin hon är, coola flätor också! 😍 Tack för länkem till Nala! 😊

Herseruds
1/30/18, 7:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Nu är Nike två år och har grånat en del, jag kan svara på min egen gamla tråd med egen bild på blå pudel. 😊 Sannolik grånar hon ytterligare ngt år. Lite kul att inte ha hundra koll på slutresultatet. 😊 I övrigt är hon en mycket trevlig hund, superpositiv, aktiv och älskar jobb-vi kör apportering och agilitiy, social och vänlig. (Skulle dock inte rek. just henne som "ren sällskapshund" som pudel ofta föreslås som här-för stort aktivitetsbehov.

Annons:
Jojaton
1/30/18, 7:44 AM
#14

Jättefin färg och vovve! :)

Johanna - Instagram

Estelle13
1/30/18, 9:44 AM
#15

#13 Jättefin har hon blivit. Roligt att läsa hur Nike är, syrran Estelle och Nike verkar inte speciellt lika när det kommer till intressen inom arbete. Estelle tycker att allt som handlar om typical hundaktiviteter är dötrista medan hanhunden är raka motsatsen. Det är oftast eller ja iprincip alltid folk som själva inte äger eller har ägt pudel som rekomenderar rasen vilt och brett till vem som helst. Fördelen att jobba med pudel är att dem är otroligt lättlärda, man behöver lilsom inte traggla in saker i timmar. Jag kan säga utan att låta skrytig att min hanhund är överlägsen sina kurskamrater(golden,flatte, boxer m.m på noseworkträningarna, han leter noggrannast och är faktiskt den enda som gör riktiga frysmarkeringar och kan stanna kvar med nosen tills jag belönar. Kursledarens kommentar "han är ju pudel"

Herseruds
1/31/18, 3:02 PM
#16

#14#15 tack!😊 Ja, en superkul och tacksam hund att jobba med. Full fart, så lätt att lära, och ALLT är toppenkul! Har haft en tendens att vara lite hyper och blir flamsig i det, men sen ngn månad tycker jag det börjar ge sig-tänker att hon mognar.😊

Upp till toppen
Annons: