Annons:
Etikettmedia
Läst 12842 ggr
Corgitok
4/11/16, 6:20 PM

Ovanliga hundnamn.

Vi ska skaffa hund i framtiden och jag vill gärna redan ha tips på bra och ovanliga hundnamn. Ta inte illa upp men jag tycker det är tråkigt att alla hundar heter tex Molly, Maja och Frasse så skulle va bra om jag kan få tips på ovanliga men fina hundnamn. Helst till en hane, men spelar ingen roll egentligen.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Farwuq
4/11/16, 6:38 PM
#1

Sezlow, är det bra, eller Zoofick?
Farwuq är också jättefint.
😃 😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Fisherling
4/11/16, 6:41 PM
#2

Kände precis som du, så min tös heter Tinja :P

Ett bra tips är bara att slå på tangenterna och se om du kan göra namn av det? 

Etney var ett namn jag tittade på för Tinja, betyder "liten eld" c: Uttalas "ettni".

Aztec, Pascal, Coda, Riko, Noxo, Logan, … Svårt att föreslå om man inte vet vilken stil av namn du gillar :P

Wellcraft
4/11/16, 6:47 PM
#3

Izor, Shiro tycker jag är fint.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Lizelda
4/11/16, 7:15 PM
#4

Håller helt med :) Man måste inte heller ha samma tema på hundarna! Vi har sju tikar hemma som heter Tooticki (Totte), Vinga, Johanna, Miss Tolvan, Lady Lynette, Taika och Nausicaä :)

Jag döper gärna valpar efter t ex karaktärer i filmer, böcker eller serier men kan även vara typ som en av våra senaste kullar där de hette Fenrir, Cerberus, Nessie (Loch Ness-odjuret) samt några fler mytologiska hundvarelser (utom Nessie då) ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Corgitok
4/11/16, 7:39 PM
#5

Tack för alla förslag

#2 Gillar alla namn så har ingen speciell typ. Helst inte svårstavade eller svåruttalade namn bara. Gärna namn med B,O,Z,N i sig men spelar ingen roll egentligen :) Helst inte människonamn bara.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Farwuq
4/12/16, 7:37 AM
#6

Garrax eller Bonzo?
🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Vixxen
4/12/16, 8:48 AM
#7

Krut eller Pang!

Allumania
4/12/16, 10:57 AM
#8

Nanuq? Betyder isbjörn :)

Rebornlady
4/12/16, 12:40 PM
#9

Jag har haft en som vi döpte till Kaxig för hon var först med allt i kullen.

Jamie+Engla
4/12/16, 2:04 PM
#10

Min yngsta lilla flicka heter Clea, uttalas med K. Hon är döpt efter en karaktär från Marvel. Princess Clea Of The Dark Dimention, och min flicka heter i stammen *Fashion Star Dancing With Demons* så tyckte det passa bra. Clea är född hos mig och är den tredje generationen hos oss. Är det typ sånna namn du är ute efter?

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

bustjejen
4/12/16, 2:46 PM
#11

Zeb, eller Exter som han-namn och Zoe är fin på tik tycker jag.

Sasmal
4/12/16, 4:52 PM
#12

Castor

Ugglemor.
4/12/16, 5:41 PM
#13

Neims

Annons:
Corgitok
4/12/16, 9:19 PM
#14

Fina namn! Får tänka på de :) Gillar K(c)lea, Pascal och Bonzo extra mycket tror jag

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Jamie+Engla
4/13/16, 12:20 PM
#15

Pyro, Aaron, Daken, Devos? Finns massa coola från Marvel. Sök Marvel List of all caracters Kommer upp hur mycket som helst! Många av mina har namn där ifrån, dock mest i stammen men vissa även som tilltalsnamn. Har en Hane född hos mig som heter Drax The Destroyer i stammen, hade jag behållt honom hade han kallats för Drax. Nu heter snyggingen Rex ;)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Ugglemor.
4/13/16, 1:57 PM
#16

Milton, Trygve,
Marwin/Melvin

Vixxen
4/13/16, 7:35 PM
#17

Zetrix

[loveisall]
4/13/16, 8:50 PM
#18

Vita heter min hund. Inte hört någon annan som heter så än.

Mysisa
4/14/16, 12:10 PM
#19

#18 Jag var på väg att döpa en hund till vita förut men blev nedröstad av familjen då hon tydligen inte var tillräckligt vit

minavitas.wix.com/kennel

Hanna.siri.saijo.
4/14/16, 1:52 PM
#20

Saijo heter min hund, ovanligt? Vanligt? sökt runt på internet och det ska tydligen finnas ett kinesiskt samhälle som heter Saijo.

Annons:
Upp till toppen
Annons: