Annons:
Etikettjakt
Läst 3065 ggr
Allumania
2015-09-08 13:53

Bur värmare?

Undrar om der finns något på marknaden som man kan lägga i bilen/på/ vid hund buren så att bilen/hunden hålls varm. Skulle behöva en sån då vi ofta har 2 hundar med på jakt och den ena kan hamna vänta emellan när man jagar med den andra. (Man kan inte släppa dem tillsammans för då fjanttar de sig bara) Och man kan inte lämna den yngre hemma då han skäller ensam enl. grannar…

Annons:
Bogey
2015-09-08 14:24
#1

Bensin eller dieselvärmare i bilen (beroende på bil) är väl det bästa men det är dyrt om du ska eftermontera så jag antar att du är ute efter nått enklare.  Tyvärr har jag inga bra förslag.

FjantYoda
2015-09-08 16:44
#2

har sett dynor som man värmer i mikron som man kan lägga i buren och som sen håller sig några timmar

https://www.instagram.com/aros_yoda/

isblixt
2015-09-08 20:16
#3

Värmeflaskor och värmande täcke på hunden, back on track nättäcke eventuellt under är väl det jag kan komma o tänka på…

russin
2015-09-08 20:43
#4

Jag skulle satsa på fårskinn i buren att ligga på samt ett bra värmetäcke 🙂

Rebornlady
2015-09-08 20:55
#5

Jag har sett en liggdyna med värme i på granngården.

Lon@
2015-09-09 04:14
#6

Det finns filtar som värms genom 12-voltsuttaget ("cigarettändaren") men jag har ingen aning om var man får tag på dem, var några år sedan jag såg dem på nätet. Skulle heller inte kännas helt bra att lämna hunden utan uppsikt med något elektriskt i buren. Hur stor är hunden respektive buren (om den sitter i bur)? Jag gjorde en "igloo" till Skroffan av frigolit som hon sedan värmde själv men då krävs det ju att det får plats. Halm + fårskinn ska annars vara väldigt värmande, frågan är om man vill ha halm i bilen… Det är många med hundsläp som använder halm som liggunderlag. Finns även en dyna, "snuggle safe" som man värmer i mikron och som håller värmen några timmar. Tror att bland annat Häromi har den. Annars kanske man kan ta sådana där handvärmare som är återanvändningsbara och lägga i någon form av fodral? Tänker på sådana med gel i, man trycker på en "knapp" varpå det startas en kemisk reaktion som gör grejen varm ett tag. Man laddar den på nytt genom att koka i vanligt vatten i en kastrull. Vi hade i alla fall sådana på jobbet för att värma mössen efter operation, men de är rätt små.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Annons:
Allumania
2015-09-09 07:43
#7

#6 hunden väger ca.25kg och det rymms 2 hundar i buren. Så den e ganska stor. Min sambo funderar på att bygga en styrox igloo runt buren. Med ventilation å allt. Kanske det skulle funkka?

Upp till toppen
Annons: