Annons:
Etikettövrigt
Läst 8066 ggr
[Daniela1983]
2014-12-04 21:12

Äckeltråden

Vad är det äckligaste er hund gjort eller varit med om?

Kan börja med att berätta att det är nog när min hund hittade en jäkla använd tampong i buskarna. Han skulle självklart ta upp den och inte släppa den fast jag sade till, jag fick äran att slita upp hans käkar för att få ut det äckligaste vidrigaste som någon idiot slängt vid ett bostadshus. Gick raka vägen hem arg med någons mensblod på fingrarna.

Annons:
Tjeja
2014-12-04 21:15
#1

Ha ha ha… bläh!

Det var i alla fall inte en bäbybajsblöja med grönaktig diarré den rullat sig i..

..det har jag varit med om…. iiiiiiinte mysigt alls att ta hand om vovven sen!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

LinaK
2014-12-04 21:15
#2

Spyr lite här 🤮 uh som tur är har inte min hund hittat något sådant.

Men kan väl säga att den ena är expert på att rulla sig i alla sorters bajs och djururin i skogen. Oftast är han mer brun än vit.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LillyAmanda
2014-12-04 21:15
#3

Nu har jag ingen hund, lånar bara. Men hunden jag lånar åt upp allt bajs han hittade (om han hann göra det innan jag sade till). Av någon andledning. Han luktade så himla äckligt efter. Usch..

**//Amanda

FemFem
2014-12-04 21:18
#4

Detta var kanske inte så äckligt utan mer hemskt, men i alla fall… Min hund hittade en död, stelfrusen kanin under lekstugan en gång som han stolt bar in.  Och en annan gång nån konstig köttslamsa som säkert också var kanin. Fick även bända upp hans käkar ett antal gånger och gräva fram diverse djurben. Nyfiken i en strut-vovvsing. ❤️ Men otrevligt var det.

liljegren
2014-12-04 21:20
#5

Haha! Åh.. jag som tyckte Harry var äcklig.. hans specialitet är att springa under Nisse när Nisse kissar..

Fialialej
2014-12-04 21:20
#6

Har också fått bända ut tampong och binda ur min hunds mun (två tillfällen). Mitt fel, som inte meddelat våra gäster att skräpkorgen i badrummet inte får användas till någonting med någon form av kroppsvätskor på.. Inte kul.. :/

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Portie
2014-12-04 21:21
#7

När min hund var dålig i magen och hade gjort inne och försökt gömma det med nosen, hela nosen var bajstäckt.. Inte så äckligt kanske men det är det äckligaste han har gjort.

Tjeja
2014-12-04 21:21
#8

#5 ha ha ha

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Whippet
2014-12-04 21:23
#9

När Elvis typ luktade på Lukas rumpa när han sket 😂 Inte kul att vara halvvägs på promenaden då :P

I'm out Vilar huvudet i handen

nadilda
2014-12-04 21:31
#10

Dolly kom in från trädgården och la sig på min mage där jag oskyldigt låg och såg på film. Tyckte jag var jätte mysigt tills grannen upplyste mig om att hon gett mig en present i form av en död mus och placerat den på min mage.

padfoot
2014-12-04 21:42
#11

Äckligaste min egen gjort (hittills) är nog att gnida huvudet i bajs av oidentifierat ursprung. Familjens labbe äter majoriteten av all bajs han kommer åt - även andra hundars.

[Daniela1983]
2014-12-04 21:57
#12

Hehe, kul att läsa.

Det där med döda djur och inälvor är verkligen usch. 

Antar att jag får vara tacksam över att vovven åtminstone inte käkar bajs.  Sedan kommer de och luktar apa och ska slicka på en. uuh

Lena90
2014-12-04 21:58
#13

Min hund fick i somras för sig att rulla sig i färskt koskit i hagen utanför huset 🤮 vit hund och koskit går inte ihop, var inte kul att tvätta av henne  sen 🤪

Carpe diem!

Annons:
[Daniela1983]
2014-12-04 21:59
#14

# 6 Blod verkar vara väldigt spännande har jag märkt. Har stött på 1-2 mensbindor ute och oj vad han drog dit, men fick inte komma nära såklart.

labradoodle
2014-12-04 22:12
#15

I höstas, när jag och min vän spårade med Charlie i skogen var det mindre trevligt… Min vän sprang in i skogen för att kissa, men det blev olyckligtvis lite mer än så. Hon hade varit ute kvällen innan också, så det var ingen trevlig historia direkt… Själv släppte man hunden efter en stund, som jag tänkte kunde få söka upp vännen, eftersom hon ändå bara skulle kissa och snart borde vara klar! Men inifrån skogen hörde jag snart ett förskräckt tjut. Och tillbaka till mig kom en jätteglad och stolt hund, med ett långt, brunt och kladdigt toapapper i munnen. Han dansade med hela kroppen och slängde runt det med huvudet som om det vore en leksak. Mindre kul hade jag däremot, som fick ägna eftermiddagen åt att tvätta bort min väns bakfyllediarré.

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

meilin
2014-12-04 22:30
#16

Hahahaha! Underbara hundar! :D Själv har jag en onormal hund som aldrig rullat sig i något snusk eller ätit nåt äckligt. Hittar hon på något, tar hon gärna omvägar runt det istället. Hmm…

Fialialej
2014-12-04 22:53
#17

Haha det här är typ den äckligaste tråden jag läst :P

"På natten är alla katter svarta"

JoannaLi
2014-12-04 23:02
#18

Vi har tyvärr ett avfallsdike ute i skogen, alldeles intill vägen man måste gå för att ta sig ner till sjön/motionsslingan. …Ni ser nog vars det här är på väg. 

Äckligt var det också, när jag och mormor skulle åka ut för att möta upp morfar med jaktlaget, för att byta hanen mot tiken, eftersom att ingen av dem orkade jaga heldagar, och vi helst inte ville släppa dem tillsammans (Jappe blir så kontaktsökande, att han bara går med Tassa, hela tiden). 

Så vi släpper Tassa och Jappe som får vandra runt på jaktstugans område (de far iväg mot slaktgropen/skogen runt om), vi och jaktlaget sitter och grillar korv och snackar skit. 

Så hör jag Jappe. Jappe är ju min lilla bäbis, och jag kände igen på steg och andetag att han var lycklig över något även om jag inte såg honom, så när han snart kommer fram och lägger ner hakan i knät, så tänker jag inte mer över det, utan ler och börjar klappa. Efter någon minut, där jag tänkt på något annat, börjar jag inse att fasiken, det här är inte Jappes päls? Den här är sträv och kortare än Jappes? 

Så jag kollar ner. 

Då har han troligtvis hittade en relativt nyligen död räv (den var inte varm, så inte nyss avliden, dvs, det är inte Jappe som har gjort det i alla fall) som någon/alt han själv hade tagit huvudet av. Där låg den i mitt knä medan jag klappade och Jappe stolt satt vid sidan av. 🤮

Cahira
2014-12-04 23:10
#19

Frodo rullade i tre dagar solrutten koefterbörd… 

Ixxi rullade i gult kladdigt kalvbajs som är så fett att det är vattenavstötande.. det luktar RIKTIGT illa och jag kväljdes flera gånger medans jag försökte spola av henne både utomhus och inomhus. 🤮

Ixxi har även rullat i fågelbajs, djurlik och surströmmingsspad.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Bill&Bull
2014-12-05 07:26
#20

Vår basenji vi tog hand om från vuxen ålder, hitta också en använd tampong som han åt upp! Det gick så fort! Han spydde upp den på natten dock. Nog att det var äckligt men fattar inte vem som slänger en använd tampong bara så där.. Snorpapper åt han också.. Haha han var underbar den snusk vovven :) ♡

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
Wellcraft
2014-12-05 07:30
#21

Tja min hund är ganska pryd ändå, det  värsta han gjort är typ när han drar upp använda bindor ur papperskorgen och ligger och smaskar på..
En gång sprang han även in i rumpan på hans amstaffkompis som satt och sket (samt äter torrfoder som är kasst så gissa bajset typ) vilket resulterade att hela bajskorven smetades ut på min hunds nyinköpta dyra sele..

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Tjeja
2014-12-05 08:05
#22

Godmorrgon äckeltråden! Nu ska jag äta frukost…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Whippetgerbilen
2014-12-05 12:11
#23

Han har rotat i kattlådan några gånger och kommit ut med en otrevlig överraskning ;)

Dogs is my world ♥

Whippetgerbilen
2014-12-05 12:15
#24

Och en gång hittade jag honom tuggandes med en använd binda i min säng.. Mysigt…..

Dogs is my world ♥

[Tilde]
2014-12-05 13:34
#25

Simba gillar bajs… Kaninbajs har jag inget problem att han äter (det är ju torrt och innehåller i princip bara hö och grejer), men när han hitta andra hundars avföring och stoppar i munnen är det inte så mysigt… Speciellt inte när man inte ser vad det är han börjar tugga i sig och man försöker få ut det ur hans mun… 🤮

[Tuulikki]
2014-12-05 13:42
#26

En gång släppte jag lös honom på baksidan (vi bor jämte en kohage). Det var kolsvart och jag såg bara den lilla reflexen springa runt. Trodde han lekte. Det gjorde han i och för sig, men så klart i de halvfrusna geggiga koblajorna.. Släppte lös en nybadad vit hund och fick tillbaka en stinkande brun, var bara att bada om :P

En annan gång hittade han en fryst hundbajskorv och började leka med den.

Men när jag läser denna tråden tycker jag ändå jag klarat mig undan rätt bra😃

hund_katt
2014-12-05 15:21
#27

Rulla sig i kattbajs, ätit kattbajs, och även människobajs(?!vem fan bajsar i skogen, 10 meter från skidspår/joggingspår?) har han rullat sig i… Mysigt… Mysigt…. Sen är han duktig på att råka kissa på utemöblerna, grannens utemöbler, och en gång när grannen satt där haha, tur dom har en likadan hund så dom bara skrattade. Sen har han lyckats träffa grannens hund ett antal gånger… En gång när dom precis badat hunden hahah. Jag hjälpte dock med att bada hunden igen.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
IngridSvensson
2014-12-05 20:45
#28

Kan berätta det äckligaste min hund har gjort. När han var valp åt han bajs väldigt ofta, gärna sitt eget. En natt vaknade jag av att han hulkade i sängen och spydde upp bajs!!! En bajsspya mitt i natten i sängen….. Nu som vuxen äter han inte bajs och han rullar sig Heller inte i snuskiga grejer. Så mer kan jag inte berätta. :)


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

[Emma J]
2014-12-06 15:30
#29

Kommer fortfarande ihåg när min första hund var valp och stal skit ur kattlådan 😟 Bände upp käkarna, ut föll den och fick värsta rapen i ansiktet. Sen var det ju den gången när hon hittade en död fågel som hon skulle äta, sprang runt med den och åt samtidigt. Vi fick tag i henne först när hon stannade och kräktes. Någon aktiv hund var hon inte men nog kunde hon springa när det verkligen gällde 😂

lollynonna
2014-12-06 15:44
#30

haha stackars er som får stå ut med allt dethär!😂

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Flöffo
2014-12-06 19:27
#31

Min hund gillar att spy på sängar. 

Det är det enda äckliga jag kan komma på just nu. :)

//Flöffo

Linnea
2014-12-08 13:05
#32

Vår golden rullade i allt möjligt när hon var yngre, gärn skit men hon hade inget emot gyttja och träsk av alla slag. Ibland var hon svart/brun från tassarna och halvvägs upp på sidorna.

Vår beagle åt bajs innan men har nog slutat nu. Både ur kattlådan och i trädgården om vi inte plockade upp direkt. Nån gång tog hon andra hundens bajs direkt när det kom ut..

En annan gång hittade hon en mullvad, den måste varit död redan. Den åt hon upp för det var så äckligt så när jag väl fick tag i henne så ville jag inte ens försöka öppna munnen på henne. Det luktade fruktansvärt, har nog aldrig luktat på nåt värre. Efter nån timme spydde hon upp den igen men då hade den förvandlats till en avlång, brun, halvfast sörja. Den luktade minst lika illa när den kom ut som när den kom in.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Em_
2014-12-08 14:32
#33

Jag har massa historier tack vare min lilla snuskis. En av de värsta är nog den gången han fick extrem diarré klockan tre på natten. Vi var bortresta och bodde hos några som hade heltäckningsmatta i trappan, så det var ingen idé att ens försöka komma ut. Det luktade fruktansvärt. Jag torkade och hunden sket  😃 Efter några minuter är det över så jag går och lägger mig. En stund senare börjar han hulka. Upp kommer två hela, lite ruttna, uppsvällda möss. Jag springer till toan för att hämta mer papper. När jag kommer tillbaka står hundskrället och försöker tugga i sig mössen!


[Daniela1983]
2014-12-09 06:45
#34

# 33 Ingen rolig natt med andra ord. haha stackars er.

# 32 🤢

Annons:
Cindy S
2014-12-09 10:09
#35

Tack. Jag har skrattat tills jag storknade.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Juel70]
2014-12-09 10:30
#36

Min hund hittade.. ughhh (mår illa) människobajs en gång i skogen (Campingområde) och började smaska i sig….. urk…  vill helst inte ens minnas det. Det var vidrigt! VARFÖR?   Jag tog avstånd från henne ett bra tag och spolade hennes mun och borstade hennes tänder när vi kom hem.  Hade plasthandskar på mig. 

Varför åt hon det????

[Juel70]
2014-12-09 10:36
#37

I övrigt så är Har-bajs en riktig delikatess för min hund som hon gärna äter varje dag. Inte så farligt alls, jämfört med ovan.

wonderland
2014-12-09 11:08
#38

Min tik på 5 kilo har rivit ner en soptunna utomhus och grävt fram bajsblöjor… Hon har rullat sig i gödselstackar och ätit från det. Fått tag på bindor, annat äckligt… Dödat en hamster. Dödat en vildhöna, inklusive en av våra hönor. Ätit upp andra hundars avföring.

SuperLimm
2014-12-09 11:33
#39

Det äckligaste min hund gjort var att äta människorbajs. Hon var tack och lov på dagis då så dom fick tvätta av henne det värsta (cocker spaniel som lägger öronen i alla hon äter/luktar på) men jag badade henne ändå ordentligt när hon kom hem.

Sen för några år sen tömde hon ut komposthinken och åt en massa skit där i.  Bland annat skinn från rökt lax. Hon luktade sur rökt fisk när vi åkte hem den kvällen och hon var allt annat än bra i magen efter…

Mvh Linn

[JeanetteK]
2014-12-09 12:16
#40

Min hund äter också bajs. Vi bor på en gård, så han äter ankbajs, kattbajs, kobajs, fårbajs.. ja allt han kommer åt. Den äckligaste var när han stod uppe i gödselstacken och smaskade och sen rullade sig på vägen ner. 🤢Då fick han nästan flytta ut i stallet.

rebz
2014-12-09 12:46
#41

Min åt också sitt eget bajs när han var valp. Men det kunde handla om att han var uppe och bajsade på natten eller i smyg och för att dölja det så åt han upp det. Så jäkla äckligt då man visste att han skulle spy upp det efter ett tag. En brunaktig illaluktande sörja att spy upp, gärna på mattor/i sängen osv,

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Annons:
[Juel70]
2014-12-09 13:03
#42

#38  Min hund har dödat en åkersork (Stor)  en gång när jag rastade henne utanför Willys. Visste inte att det fanns sork där.. Helt plötsligt hade hon en sork i munnen och den pep till en gång och så var den död. Då fick jag lite noja eftersom man hört talas om sorkfeber som även smittar till människor och djur. Men vi mår alla bra.

[[tjattehonung]]
2014-12-09 16:57
#43

Vaknade en gång av att en hund som vi passade låg i min säng och spydde…inte trevligt att plocka upp spya det första man gör på morgonenLipar

[Wilbur]
2014-12-09 18:35
#44

Jag gick på stranden med hundarna en kväll i somras och de var lösa. Hundarna leker och busar med varandra och jag går och sätter mig på en sten med utsikt ner över dom. Ena hunden gräver i tången och har kul, de andra två står och tittar på.. Jag tittar ut över vattnet som ligger stilla och det var faktiskt en riktigt fin sommarkväll. När jag tittar ner mot hundarna igen så har de börjat rulla sig som jubelidioter där den första hunden grävt.. Jag ropar åt dem att komma, ingen respons. Då gick jag ner.. Åh fy farao… Den första hunden hade grävt upp EN DÖD SÄL som låg inlindad i tången! Kadavret var säkert någon/några veckor gammalt och var halvruttet med diverse tillbehör så som insekter, krabbor och annan as-ätar skit! Mina hundar var täckta i sälbitar och rutten kroppsvätska! Det luktade verkligen vidrigt och satt i i några dagar trots bad :(( så vidrigt!

Tjeja
2014-12-09 19:03
#45

🤢

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2014-12-10 03:14
#46

#40 Det är såna stunder jag inte är avis på att ni har ankor och grisar. :) Frodo rullar i allt! Även stenar och torrfoder. *S*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-12-10 09:23
#47

#46 Hahaha, ja det förstår jag att du inte är! Ibland undrar man hur dom tänker - rulla i torrfoder??🤔

Cahira
2014-12-11 00:21
#48

#47 Ja jag vet inte, han rullar på pinnar också och gud vet vad. Han rullar i allt. :S Allra helst skit såklart, hans crest har ofta torkad koblaja i sig som TACK OCH LOV inte luktar speciellt starkt men det är verkligen inte fräscht.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
tjoopa
2014-12-11 01:29
#49

Min äldsta kille åt allt bajs han kom över när han var liten. Viss bajs-fascination finns kvar så man får se upp när han är lös i skogen ;) Det värsta är dock den gången vi hade honom lös i skogen en sommar (han var nybadad) och helt plötsligt försvinner han in i en skogsdunge…. Till slut kommer han när jag nästan nått fram till honom ser jag att han är täckt med rödbrun diarré! Jag ville inte ta i honom och ännu mindre sätta honom i bilen… Turligt nog hade vi ett paket våtservetter i bilen (ett måste när man har långhårig vovve!), tog det värsta och sedan fort hem med alla rutor nere. Han fick en låååång och grundlig dusch och buren skrubbade ren… Den yngre älskar att äta bajs han hittar i skogen, oftast rådjur, ren eller harpluttar. Inte allt för farligt men ibland blir magen lite knasig :/


botakt
2014-12-11 12:33
#50

När vi hade med oss näst äldsta hunden till stallet när hon var valp så åt hon hov! Hovslagaren var där och ni som har häst vet hur raspad hov luktar. Hon knaprade glatt i sig bitarna som hamnat på golvet..

5ara
2014-12-11 14:33
#51

#44 Fy, vad vidrigt!!! Glad att min bara hittat rådjurskadaver att rulla sig i än så länge. Igår kom han dock bärandes på en död råtta och såg så nöjd ut. Blä!

#50 När vår hovslagare var i stallet tyckte hundarna att det var fest. De ville dock bara ha bitar av strålen. Tydligen en delikatess😛

botakt
2014-12-11 15:28
#52

51# Det luktar ju död och vider om det som raspas bort. Kan tänka mig hur hundarna skulle lukta efter att ha ätit stråle :s

Kaninernasbästa
2014-12-11 16:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

När jag var ute med min sköthund så började hon dra som attan (precis som när hon ska skita) så jag lät henne gå och hon gick till en trädbuske och började småtugga. Eftersom hon tuggar på allt trodde jag de var ett tuggummi så då öppnar jag munnen, men hon han just spotta ut de hon hade i munnen. Sen gick jag och efter en stund märkte jag att mina händer luktade BAJS! Så jag sprang hem tvättade de som jag aldrig gjort. Usch ibland du vidrig Elsa… (Hunden)

[Daniela1983]
2014-12-11 20:13
#54

Visste faktiskt inte att bajsätande var så vanligt. Som tur är har Albin aldrig ätit bajs. :) Sägs det inte att hunden saknar nåt i näringsväg om de gör så..?

Cahira
2014-12-11 20:44
#55

Våra hundar har ätit hov de med och våra barfotahästar luktar inte "död" när de raspas så det har inte luktat om hundarna alls. :) Men jag försöker alltid ta bort bitarna så de inte ska fastna i halsen eller liknande. Åsnehov är tydligen godare än hästhov.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Dexterr
2014-12-11 22:42
#56

Dom har faktiskt inte gjort något äcklig alls. Det enda som är kanske lite äckligt är väll att Eli igår bajsa i sängen o försökte gömma bajset därmed hade han massa bajs i ansiktet o på tassar. (lite lös i magen pga ätit svärföräldrarnas hunds torrfoder dagen innan…)

woopwoop
2014-12-11 23:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Haha, Enzo rullade sig i rutten fisk en gång… Det var INTE roligt, för han luktade fruktansvärt illa i flera dagar… 

En dag bajsade han även på sin tennisboll haha… Släppte bollen, tog något steg fram och lade världens laddning precis på bollen. Jag och sambon skrattade så vi höll på att storkna båda två. :D

Och sen så har jag en allmänt skit-älskande hund som verkligen älskar att rulla sig i lera och sådant… 🤔

FemFem
2017-01-06 23:23
#58

Förlåt för att jag tar upp en gammal tråd, men den är rolig och folk har säkert mer att berätta (a)

Min hund låg ofta i mammas säng och sov på dagarna, och vid ngt tillfälle hade han spytt på hennes filt som också låg i sängen. Sen blev det kallt så mamma sov med den filten rätt länge innan hon upptäckte spyan. Lagom mysigt att vakna och upptäcka att man sovit med en väldigt fräsch, torkad hundspya från god knows when. 😃

Tjeja
2017-01-07 04:58
#59

Inte be om ursäkt för att du väcker liv i en kul tråd heller! …Ens fast den är äcklig! Ha ha.. 😛😆

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Herseruds
2017-01-07 11:42
#60

Förra veckan hade jag influensa, pallade inte promenad utan släppte Nike själv ut på tomten med katterna. (Hon brukar inte få vara ute utan mig för då börjar hon rätt snabbt skälla på folk på gatan) Gick bra tyckte jag, hon var tyst ute och kom in nöjd. Tre timmar senare kaskadkräks hon plötsligt vattentunna kattbajsluktande och färgade megaspyor i sängen, på alla täcken filtar, madrass och mattor. Och på mig. Hon hade uppenbarligen hittat en fin kattbajsgömma och mumsat Sjukt äckligt!

[Springerpoo]
2017-01-07 15:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Vår äldsta hund är inte så äcklig av sig. Har rullat sig i koskit en gång och även rullat lite på åkern när det är ny gödslat. Men de två yngre, fy va äckliga de kan vara. Vår minsta hund ÄLSKAR att rulla på döda djur. De är som bäst när de är fulla med likmaskar🤮 Sen så är hans favorit "godis" bajs från hästar, harar, kor och så, men dessa djur äter ändå bara växter och hö så det gör inget. När vi ägde marsvin så brukade han gå och äta bajs där deras utebur hade stått. Den yngsta älskar att äta döda möss och sorkar. Han har även lärt sig att äta bajs men han är inte superförtjust i det.

Bjuder på en bild när den lilla har hittat färsk hästbajs på promenaden. Han bar den hela vägen hem och han var supernöjd med sitt fynd😛

FemFem
2017-01-07 22:57
#62

Jag har en till historia:

En släkting till mig har en liten hund, Tekla, som tack vare sin storlek kan utforska alla tänkbara skrymslen. En sommardag hittade hon katternas bajsställe. Vi tvåbenta satt och fikade på gräsmattan när Tekla kommer travande skitnöjd (no pun intended): "Jag har städat under altanen! 😃" Teklas matte: "Har du ätit kattskit igen, Tekla?" *Kollar munnen* "Japp, det har hon." Vi andra: "Okej Tekla vi älskar dig to the moon and back men inga pussar på ett tag ok? "

Annons:
apportbocken
2017-01-08 09:53
#63

Chesters dagisfröken har berättat att Chester inte riktigt beter sig på dagis… När dagishundarna leker i rastgården och någon hund går en bit bort och bajsar så går Chester dit för att ställa sig och äta bajset. Och då och då sker det olyckor i boxarna, att någon hund bajsar inne, det hände mest när hundarna var lite yngre. Någon från personalen går då för att hämta städprylar. När hen kommer tillbaka är bajskorven borta samtidigt som Chester håller på och smaskar på något. Min hund har alltså som specialitet att äta de andra hundarnas bajs på dagis. Han äter en del bajs annars också (dock inte lika mycket), en dag i skogen var han borta ett tag, vi tänkte att han skulle komma och fortsatte gå. Sedan gav vi upp och mamma gick för att hämta honom, när hon hittade honom stod han och smaskade på färskt människobajs (?). Han har en bajsradar tror jag.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

[Forest]
2017-01-08 13:50
#64

Den som gillar rulla sig i bajs eller annat smått trevligt är våran Millie  http://pudel.ifokus.se/discussions/560d82258e0e744610003676-gissa-bajset-p

Där har man bild på ett tillfälle glad o lycklig hund. Våran tidigare hund hitta rutten fisk o rulla sig i, och jag kan säga så att det stank ve o fasa om henne. 🤮 På sommaren vet jag att många skiter bakom buskar så kan varna om även detta, Millie skulle med stor sannolikhet rulla sig i detta om hon fick chansen men vet ofta vart det bruka finnas så håller fröken kopplad.

lutralutra
2017-01-08 17:58
#65

Inte min hund, men när jag jobbade på hunddagis så gick jag en promenad med en portis som mumsade i sig människobajs på promenaden! Vägrade spotta ut det med så jag fick bända upp hennes käkar.. Såå vidrigt hon luktade efter det!! 🤢Hon lyckades med detta två ggr tillockmed!


nypisnina
2017-01-08 18:23
#66

Asså fyyyy vilken äcklig tråd! 🤮 Men riktigt rolig också! Shit vad hundar kan vara äckliga. 😂 Varför gillar hundar bajs??? Min gör det med, men varför tycker de att det är så gott? Blää!
Min hund äter mestadels harlortar men ett par gånger har han dykt ner i kattlådan och fått tag på en och annan korv, annars är folks urtuggade tuggummin och fettsvålar som folk har kastat från grillplatser o.s.v. väldigt gott också, för att inte tala om snusprillor och cigarettfimpar. Men det som var allra vidrigast var i somras då han smaskade på något och när jag närmade mig så såg jag på honom att han inte tänkte ge ifrån sig den här godsaken, han försökte springa ifrån mig och försökte tugga så fort han bara kunde, men jag lyckades få tag i honom och kunde bända loss käkarna…och ut kom en halvrutten näbbmus.. Det var det äckligaste jag sätt. En riktigt varm svullen död halvrutten näbbmus mitt i rötmånaden.. Och när jag såg vad det var så kastade jag iväg det och hunden försökte springa efter, helt manisk och luktade efter den, som att - var tog den vägen!? - han försökte även slicka på mina händer.. Usch och fy! Tandborstning, tvättade av hela hundens ansikte och mina händer fick sig en omgång av diskmedel och handsprit. Hade velat borsta hundens face och tänder med handsprit med..men istället fick han inte pussas alls på flera dagar. Haha

Upp till toppen
Annons: