Annons:
Etikettövrigt
Läst 4150 ggr
[maloue]
2013-08-14 23:41

Ta med egen hund på hunddagis?

Jag har köpt en hund för att jag ska få vara med henne på dagarna, och inte för att lämna henne till någon annan under tiden som jag jobbar. Hon ger mig inspiration till allt, Jag skulle offra allt för henne, hon kommer alltid och har alltid varit prio ett för mig. 
- För att komma till saken: Jag planerar på att gå en hunddagisutbildning då jag älskar att vara bland hundar, gå ut och gå och en massa aktiviteter, jag kommer då att kunna jobba på hunddagis samt att starta eget. Min fråga är då till er som arbetar på ett hunddagis; Kan ni ta med eran egna hund på dagiset och vara med honom/henne samtidigt som de andra hundarna. Måste ni isåfall betala en ''plats'' för eran hund för att kunna ta med denne på jobbet?
Mycket tacksam för svar! :)

Annons:
fridaaocrazy
2013-08-15 00:16
#1

Min granne har hunddagis och hennes hundar får vara med dagishundarna, men hon har ju dagiset ihopbyggt med huset så det är kanske inte så svårt.. ;) Men du kan ju också ta med dina hundar på dagis promenaderna osv om de bara inte bråkar :)

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

[maloue]
2013-08-15 00:21
#2

#1 Jo precis! Jag har också planer på att starta eget, hemifrån på landet om några år. Men känner att jag vill jobba en längre tid på hunddagis först innan jag startat eget, så länge jag kan ha min tik med mig :) Tack så mycket för ditt svar!! :)

Mlyy
2013-08-15 10:39
#3

Jag driver eget hunddagis så min hund är ju med, har också boende i samma.

Jag vet vissa som är anställda på hunddagis och om dom vill ha med sig sin hund så dras det från lönen.

[Cras]
2013-08-15 10:47
#4

Vet dagis där det ingår i lönen att få ta med sin egen hund, dagis där man får betala för att ta med sin egen hund som anställd och dagis som inte tar emot anställdas hundar utan bara ägarens.

det finns ju enstaka dagis där hundarna vistas många tillsammans och då är ju även ens egen hund med där och där man själv är, de flesta dagis har boxar och då placeras ju personalens hund oxå i den boxen där den fungerar bäst, dvs den kommer inte alltid svansa runt sin ägare som jobbar där. oxå besökt ett dagis där personalhundarna satt i egen grupp i ett separat rum, så de var mest 'ensamma' och fick inte lika mkt uppmärksamhet som dagishundarna.

så allt beror ju vart du jobbar :)

[maloue]
2013-08-15 11:07
#5

#3 Hmm okej, att det dras från lönen lät inte så lockande, men förstår ändå lite varför :/

#4 Jo självklart beror det på vart man jobbar någonstans, jag får prata med dem på hunddagiset någon dag. Finns bara två stycken här, haha :p Om man inte får ha med sig egen hund så skippar jag nog utbildningen :)

Tack så mycket för era svar! :)

Jetaime
2013-08-15 13:38
#6

Jag har med min hund på hundpensionatet/dagiset där jag jobbar. Hon får sitta i en av boxarna/rastgårdarna medan jag jobbar och även vara med "dagisgänget" när dom är ute och härjar i rastgården :)

Annons:
[maloue]
2013-08-15 17:00
#7

#6 Vilken lyx! Får du betala för att ha henne i en av boxarna eller ingår det i lönen? :)

Jetaime
2013-08-15 17:34
#8

#7 Nej jag behöver inte betala för henne :) Får dock ev städa efter henne och sådär bara.

[maloue]
2013-08-15 18:47
#9

#7 Jo men det är förståeligt :) Tack för ditt svar! :)

Sofie-Marie
2013-08-15 20:35
#10

Skiljer sig en del från dagis till dagis som du nog förstått. Jag jobbade på ett stort hunddagis/pensionat där personalens hundar inte fick skolas in eftersom hunden kan skälla och bli arg om matte/husse gosar med andra hundar och att det kan sätta igång de andra hundarna. Förutom en av de anställdas, men hennes hund var en omplacering som varit på dagiset i flera år så då var det en annan sak tydligen. Men det var inte direkt att den fick gå runt som den ville och vara med matte hela dagarna. Tvärt om. Hunden fick sitta i boxen och gå ut på planerade promenader med annan personal. Dagispriset drogs av på hennes lön. Så ja, är nog en god idé att prata med hunddagiset! Förhoppningsvis är de mer öppna än det jag beskrivit. Men räkna som sagt inte med att den får vara med dig konstant. Den blir förmodligen inskolad med de andra.

Lycka till!

[maloue]
2013-08-16 02:21
#11

#10 Jo, verkar vara olika på alla hunddagis om det där.. Vi får se hur det blir, anpassar mitt jobb och liv efter henne. Så vi får se hur det blir :) Tack så mycket och tack för ditt svar! :)

Catta-
2013-08-16 08:39
#12

Jag jobbar på hunddagis och där får hundarna sitta i vårat personal/fikarum. Enda gångerna vi är borta från hundarna är när dagishundarna ska promeneras. Sedan kan man umgås med dom hela tiden, i mån av tid såklart.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[maloue]
2013-08-16 11:27
#13

#12 Låter ju superbra!!

Annons:
nathalieswahn
2020-01-10 15:54
#14

Jag äger ett hunddagis tillsammans med min bästa vän. Vi hade nyss vårat 5 års jubileum. Vi har godkänt för 41 hundar. Vi är 4 st anställda och har 4-5 st arbetsträningar plus praktikanter då och då. Vi satte den regeln att bara jag och min kolega som startade dagiset får har våra hundar där annars skulle de bli alldeles för många hundar och de tar för mkt plats från dagishundarna. En av våra anställda har 6 hundar. Vi ansåg att de var ohållbart i längden. Vi betalar ingenting för våra hundar och de sitter heller inte ihop med dagisets hundar. Vi har 9 rum där de sitter från 4 till 10 hundar tillsammans i storleksordning. Våra hundar får ingen som hellst uppmärksamhet från oss mer än under lunchen då blir de bus och långpromenad. Då dagis är våra jobb och vi ska lägga all tid på våran jobb och ge dagiahundarna en bra kvalité så får våran egna hund inte störa dagisverksamheten. De skulle bli väldigt många hundar om vi lät alla anställda ha sina hundar på jobbet också.

Upp till toppen
Annons: