Annons:
Etikettövrigt
Läst 32477 ggr
Mantissa
5/24/13, 11:45 PM

Hur får man bort..

Hur får man bort (mycket) hundkiss från soffan? Går det eller är det köpa nytt som gäller?

Annons:
[Random_Sweet]
5/24/13, 11:49 PM
#1

Behöver hjälp med samma sak (fast med en säng) Så lägger en tass här.

Nedrans Kisshundar!🤓

Pennybus
5/24/13, 11:52 PM
#2

Det var ju någon på HiF(Tror det var Typellisch) som tipsade om att badda med vatten över området och sedan hälla potatismjöl och sedan damsuga upp det, om jag inte minns fel.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

slarvigt
5/25/13, 12:03 AM
#3

För att få bort lukt sedan så har jag sett tips om äppelcidervinäger. Det luktar väldigt starkt medan det är blött, men det försvinner när det har torkat, säger de, och då försvinner kisslukten också.

[typellisch]
5/25/13, 12:06 AM
#4

#2 Ja, det var jag det.

Jag tar det igen (och detta har funkat för oss när Molly kissat i vår dyra soffa och lukten är totalt borta, även i min säng har det hjälpt.. ingen doft alls):

  1. Badda med vatten. Det får inte vara dygn-blött utan fuktigt.
  2. Strö ut potatismjöl på det fuktiga.
  3. Vänta i 15-20 minuter.
  4. Dammsuga upp det.
  5. Om det fortfarande luktar gör om proceduren.

Kan inte lova att det hjälper för er, eftersom vissa är skeptiska till detta, men för oss har det fungerat sjukt bra och vår soffa är som ny igen!

Mantissa
5/25/13, 12:09 AM
#5

ok, här handlar det om säkert en halvliter pink. Dynan är _blöt.
_Fungerar potatismjöl endå? Ska man låta själva pinket vara kvar eller försöka tvätta ur skumgummidynan på något sätt?

[typellisch]
5/25/13, 12:15 AM
#6

#5 Jaha… jag vet inte riktigt om det funkar på störa mängder kiss då jag har en liten plutt som inte kissar mycket :) Du kan alltid prova, det skadar inte!
Dock ska man skynda sig med denna process så det inte hinner sjunka in så mycket i själva dynan, fast potatismjölet suger åt sig all fukt så det kanske går? Prova!

Om dynan redan är blöt behöver du inte blöta upp utan smeta in lite potatismjöl så fläcken är täckt. Kan behöva upprepas.

Annons:
Cahira
5/25/13, 2:52 AM
#7

Detta har funkat toppen för mig då jag hade fertil katt (vilket stinker bra mycket mer än hundkiss) http://www.kattstatus.se/sida25.html

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Loveradio
5/25/13, 2:58 AM
#8

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Maja2
5/25/13, 9:51 AM
#9

jag hyrde en riktig matt-tvätt av en kemtvätt, så jag fick soffan riktigt ren igen. Den fungerar så att man häller vatten och rengöringsmedel i en behållare på maskinen, sen sprutar den och suger upp, så att det skitiga vattnet åker i en annan behållare. Kunde ha kräkts när jag såg hur vattnet såg ut som sögs upp. Rekommenderas!

Mantissa
5/25/13, 9:54 AM
#10

Kissfläck idag igen 😭

Jenna_Nord
5/26/13, 12:53 AM
#11

Tips är kanske att lägga in ett kiss-skydd i kudden mellan fodralet och själva gummit om du kan öppna den. Finns sånna där stora skydd som är till för bebisar att ligga på. Använde alltid det i min säng under överkastet när Tyra var liten. Sög upp nästan allt så jag slapp tvätta sängkläder var och varannan dag.

Mvh Jenna

[typellisch]
5/26/13, 8:10 AM
#12

#11 Bra tips. Själv har vi plastat in soffan, haha ;) Sen lakan på då Molly löper just nu. Men Molly är duktig som håller sig så snart kan vi nog ta bort allt..

Mantissa
5/26/13, 11:43 AM
#13

Ok, hinner inte fixa med de tipsen. Han har blivit inkontinent (då han sover) troligtvis pga tumör mot ryggmärgen. Det finns inget att göra..

Annons:
[TeamGolden]
5/26/13, 11:58 AM
#14

#13 vad menas med allt det? 😕

Mantissa
5/26/13, 1:17 PM
#15

Att vi har kämpat länge med kortisonbehandling mot en partiell förlamning av bakbenen och inkontinensen som kommit på slutet mest troligt är en förvärring av det problemet. Jag ska boka tid hos vet imorgon, det svåraste beslut jag någonsin tagit men jag kan inte hålla kvar honom längre för min skull, inte när det så uppenbart går ut över honom..

Pennybus
5/26/13, 1:28 PM
#16

#15 Åååh vad trist :(

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Jenna_Nord
5/26/13, 3:11 PM
#17

Beklagar.. :(

Mvh Jenna

Cahira
5/26/13, 6:48 PM
#18

Beklagar.. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Forest]
5/26/13, 7:58 PM
#19

Tvätt av soffan rek jag med som majja2 har vi hyrt maskin för tvätta en säng. Smidigt ren och luktfri vart den. 15 beklagar det tunga beslutet, men det låter som ni har kämpat. Det låter som ett klok beslut trots att det är tungt :*( styrke kramar!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: