Annons:
Etikettövrigt
Läst 2906 ggr
[[Mellebelle]]
2013-04-18 20:23

adoptera hund i västerbotten?

finns det nånstans i västerbotten där hundar från olika länder hamnat, som varit med om hemska saker och behöver ett nytt hem. Som tex hundhjälpen? eller nått sånt..

tipsa gärna!

Annons:
[[Mellebelle]]
2013-04-18 20:23
#1

eller norrbotten?

Cahira
2013-04-18 20:26
#2

Vet inte om andra länder, men vet att djurskyddet västerbotten brukar ha hundar ibland. http://djurskyddet.umea.com/

Annars är det i princip blocket och vovve.net och liknande som gäller antar jag.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[TeamGolden]
2013-04-18 20:26
#3

Vet inte vart hundar utan hem har sina lokaler. 
Men vet ju hundstallet utanför (?) stockholm. Men det är ju en bit 🙂

lillalycka
2013-04-18 21:25
#4

Vill du ha en f.d gatuhund som tex hundhjälpen har så flyger de hunden till arlanda och du får hämta den där :) Vad jag vet finns det inga sånna organisationer som skickar hit hundarna till "hägn" i Sverige utan de åker direkt ut till sina nya familjer eller jourhem. Du kan ju komma om det finns någon med en jourhund hos sig däromkring?

lillalycka
2013-04-18 21:25
#5

kolla*

[[Mellebelle]]
2013-04-18 21:30
#6

#4ja precis! det är det jag söker, en gatuhund som vill komma till ett kärleksfullt hem.

vet du någon hem sida där dom har jourhundar i västerbotten? eller vart dom nu hamnar?

Annons:
lillalycka
2013-04-18 21:40
#7

Som hundhjälpen har det så jourhem en familj som tar hem hunden som sin egen tills de hittar ett permanent hem för hunden. Detta så hägnet i rumänien kan få plats med fler hundar och även så att hundarna kan lära sig hur det är att vara "svensk hund" innan de kommer ut till sina familjer.

Kollade hundhjälpen och de har några i Gävle bl.a, mina geografikunskaper är inte så bra men du kan gå in och kika själv. :)

Du hittar dessa hundar högst upp på sidan under fliken "hundar för adoption". www.hundhjalpen.se

[[Mellebelle]]
2013-04-18 21:42
#8

okej tack så mycket ska kika lite! :)

Upp till toppen
Annons: