Annons:
Etikettövrigt
Läst 10877 ggr
:')
10/7/12, 6:19 PM

Praoa på hunddagis

Ska praoa på hunddagis i två veckor. Älskar hundar av hela mitt hjärta så det ska nog bli kul men någon som gjort dte och vet vad man brukar få göra? :)

Annons:
[Zlarviig]
10/7/12, 6:42 PM
#1

Jag har gjort det! Dock så praktiserade jag för att de ändrade mitt schema så jag var där tre dagar i veckan i flera månader. Det var jättekul! Iallafall om man gillar hundar, vilket jag antar att du gör. Jag fick inte göra så mycket i början, endast hjälpa till och ta en utav de tjocka och lätta hundarna på promenad. Och då fick jag gå med någon annan. Men efter ett tag så fick jag ta de stora hundarna (schäfer, dogo argentino och boxer) om jag gick med någon som jobbade där. Der gjorde inget för alla var jättetrevliga. Sen fick jag hjälpa till att städa deras burar eller hålla koll på hundarna medans de städade. Fick även ta några hundar till ett rum med soffor och mysa! Jag fick gå in i deras bur när jag ville förutom när de åt och sov. Så jag fick faktiskt inte "arbeta" så mycket förutom att jag tog ut de. Men der var ganska kul och ibland hann vi ta en riktigt lång promenad. Man blev verkligen kär i de flesta hundarna, alla är så olika och söta. Men det är ju olika beroende på olika hunddagis :)

Arrowhead
10/7/12, 7:23 PM
#2

De e mycket städa hela tiden, sen mysstunderna med hundarna och lekstunderna är ju jättemysiga..Men! Jag har praoat på hundagis två ggr, o kmr behöva göra de snart igen.. Jag älskar hundar oså men jag trivs inte på hunddagis, vill verkligen inte praoa på ett igen men vi måste tyvärr.. jag gillar det inte för att jag alltid fick hundarna som drog mest(fick ont i rygg, nacke o armarna pga det), medan dom satt o fikade fick jag städa osv.. Men hamnar du på ett ställe där dom är snälla så blir de säkert jättekul! :-)

monstermash
10/7/12, 7:45 PM
#3

Jag har praktik nu på ett hunddagis i tre veckor.. Frågade om arbetsuppgifter och hon svarade, "Det man gör på ett hunddagis. Gå ut med hundarna, utfodring och så…" Flört Det lät verkligen innehållsrikt.

Får väl se om det blir kul.

:')
10/7/12, 7:48 PM
#4

#1#2 okej, det blir nog bra. Gillar att städa och hålla rent så det blir inga problem. Men ska bli kul, är lite nervös men Det släpper nog :)

Jetaime
10/7/12, 7:51 PM
#5

Som sagt tidigare är det mycket städa, torka kiss och plocka bajs ;).
Sen jag fick även gå med hundarna, bada och klippa klor samt leka och mysa med hundarna.

[Zlarviig]
10/7/12, 7:52 PM
#6

#4 tveka inte o fråga de vad du ska göra eller om du får ta en annan hund när ni ska ut. Jag hade tur att det fanns en som var väldigt pratglad och trevlig som jobbade där

Annons:
knutteknop
10/8/12, 1:05 PM
#7

jag har praoat på hunddagis tre gånger nu och det är alltid lika kul! Se till att hamna på ett bra dagis bara där personalen är engagerad. Ett dagis jag jobbade på gjorde nästan ingenting med hundarna oc de fick vara i enskilda rum och gick bara på korta långsamma prommenader.. Det andra dagiset (praoade där två gånger) tog sig tid till varje individ och stimulerade hundarna med hjärgympa, tog långa prommenader, släppte de i rasthagar osv. :) kolla på hundens hörna, de har ett småhundsdasgis och ett blandat, det ligger i solna/huvudsta i stockholm :) vet inte vart du bor men om det är nära hade jag kollat på de om jag var du :)


Myrtorpets Möss och Kaniner

Portie
10/8/12, 1:21 PM
#8

Har gjort det och jag fick städa, städa och städa lite till, ge hundar mat (dom som skulle ha det), gå ut med yngre hundar, hundar som inte gick ihop med dom andra osv, släppa ut hundar i rastgården, släppa in dom, borsta lite hundar. Det var kul och väldigt lärorikt och man fick kontakt med alla hundar på ett eller annat sätt.

JasmiineN
10/28/12, 10:42 PM
#9

Jag jobbar på ett hunddagis på min fritid.

Jag går långpromenader med dom större & äldre vovvarna, även mindre rundor med valparna. Ger mat till dom som ska äta & sen brukar jag bara vakta & leka med dom.

Sajtvärd på Collie

JasmiineN
10/28/12, 10:43 PM
#10

Även plockar upp kiss/bajs som valparna lagt. Kan hända att jag badar dom smutsiga hundarna med & borstar men ytterst sällan.

Sajtvärd på Collie

[schäfernronja]
10/29/12, 10:39 AM
#11

När jag praoade var det mycket städning (plocka upp kiss efter skvättande hundar, sopa golven i hundarnas rum, skura golven, damma osv), diska matskålar, gå ut med hundar (första dagen fick jag två hundar, tredje dagen tre, fjärde fyra och femte fem, max två stora hundar åt gången), mysa med hundarna, utfodra, ge vatten och ja, sånt som föll mig in och göra.

Det gäller att ta för sig och att ta egna initiativ. Det är bra! Dom första dagarna kommer att vara sega, när du ska lära dig hur allt går till, sedan flyter det bara på. Fråga inte mer än det behövs! (tänker på omdömet) Självklart ska du fråga om du känner dig osäker på något men jag syftar mest på "vad ska jag göra nu?" frågor. Det kommer gå bra! :)

monstermash
10/29/12, 11:06 AM
#12

Nu när jag haft mina tre veckor kan jag ju säga vad jag fick göra;

Först började vi med att ta dem på en långpromenad på ca 2 h i skogen, och då gick hela dagiset samtidigt med så många hundar vi kunde få med ut. Det var nästan alla hundar som följde med då, förutom om de om någon anledning inte skulle motioneras mycket. Vi hade en som opererats nyligen etc.

Efter det fick hundarna mat och när matskålarna var diskade var det dags för oss att få lunchrast i en timme. Efter promenaden städade vi olika delar av dagiset varje dag, så allt städades en dag i veckan. Skakade alla filtar och tvättade dem etc. Efter det var det dags för en kortare promenad och efter det slutade jag. På eftermiddagarna släppte vi även ut några av hundarna (främst de som inte skitit på morgonpromenaden och inte skulle med på EM, då vi oftast bara var 3-4 pers som gick ut med hundarna, så alla följde inte med då) i rastgården och tog små promenader med dem i trädgården så de fick göra sina behov.

Vi praktikanter var inte med på hämtning/lämningen.

Jag hade ju erfarenhet av större hundar så jag fick bla gå ut med några stora hundar som inte var så förtjusta i andra hundar etc, så lärde mig väldigt mycket under veckorna. Och det ÄR jobbigt, jag och min klasskompis konstaterade att vi hade fler promenader som var jobbiga än de som var riktigt behagliga. De riktigt behagliga var när hundarna bara snällt gick brevid en och aldrig drog i kopplet etc, medans det fanns många mer ivriga som drog i kopplet och ville skutta omkring och hälsa på allt och alla, stanna och revirkissa/lukta överallt så man aldrig kom fram någonstans etc.

fidojunior
10/29/12, 1:51 PM
#13

Jag praoade en vecka i grundskolan, väldigt kul. Vi gick på två promenader under dagen, en på 2-3 timmar och en senare på 1 timme. Efter promenaderna bytte vi vatten i alla rum. Vi fick också rengöra kopplena. Vi skulle ha städat rummen lite men blev avbrutna för att vara med på hundyoga haha. Annars fick vi mest sitta och gosa med hundarna i rummen fast på ett lugnt sätt, ingen lek för hundarna skulle ta det lugnt. Mysigt med en irländsk setter i knät. :)

På promenaderna höll varje person ca 4-6 hundar var, även vi praoelever men det var inte svårt eftersom att hundarna visste att de inte fick dra eller gå framför en. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Annons:
[IdaSo]
10/29/12, 3:40 PM
#14

Finns inget sånt i vår lilla stad så himla avundsjuk vet inte vad jag ska välja när jag ska praoa sen :P

Melanda
1/17/19, 10:28 PM
#15

Alla ni som varit och praoat på hunddagis, kommer ni ihåg vart det var i praoade och vad stället heter? Jag ska oroa v.14 och v.15 och jag hittar inga hunddagis någonstans, behöver hjälp att hitta något i närheten av antingen Borås eller Göteborg

Herveaux
1/17/19, 10:57 PM
#16

#15 Har du provat att googla? Jag sökte på "hunddagis göteborg" och fick en massa träffar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lizelda
1/19/19, 1:37 AM
#17

#15 I Borås finns tre som jag vet om och säkerligen fler än det.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: