Annons:
Etiketthälsa
Läst 89597 ggr
maddeluttan
9/8/12, 11:10 AM

kan man se på kräkningarna vad felet är?

Vill bara veta vad det betyder då min hund kräks vitt skum?

Det ser ut som uppvispad äggvita och "sitter ihop/slemmigt" om någon förstår vad jag menar!

Det är helt luktfritt!

Vet att gult kräk indikerar galla och tror själv att det vita skummet indikerar inflamation som vet pratade om att våran hund har men ville bara kolla här om någon vet!

Annons:
AnneN
9/8/12, 11:12 AM
#1

Att kräkas vitt skum är bland annat vanligt om hunden har kennelhosta

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

russin
9/8/12, 11:15 AM
#2

Det behöver inte betyda något allsGlad

Kan ha varit en liten skräpbit i magen som knappt syntes.

Hundar kräks ibland om dom fått i sig något, om magen känns lite olustig osv och behöver inte vara indikation på att något är galet. Däremot om det håller i sig och upprepas flera gånger dagligen och kanske i flera dagar bör man fundera på vad som kan fela.

maddeluttan
9/8/12, 12:11 PM
#3

kennelhosta? Om han har tagit alla sprutor och varit till Vet flera gånger så borde det väl inte vara det!?

Han har "problemmage" och får så här 1-2 gånger/mån och det håller i sig 1 ibland 2 dygn när han kräks skum!

han får Andapsin men jag tror inte det hjälper mycket alls!

Ville bara veta vad just vad kräkningar med vitt segt skum indikerar!

har aldrig frågat min Vet just den frågan men dom vet att han kräks ofta och vi kommer inte till "rätta" med det då det kommer tillbaka då och då! (mellan varven är han glad och pigg men klarar inte av att äta just något alls tyvärr)

russin
9/8/12, 12:59 PM
#4

#3 - kennelhosta kan dom få även om dom är vaccinerade då det inte ger skydd på allt.

AnneN
9/8/12, 4:24 PM
#5

Kom just på att vitt slemm/skum även kan vara att de har problem med halsmandlarna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

mejamylove
9/8/12, 4:45 PM
#6

han kan ha käkat gräs, inget farligt med det! Om han inte fortsätter förstås..

Annons:
maddeluttan
9/8/12, 6:29 PM
#7

Han äter alltid gräs om han kommer åt det så nu har veterinären "ordinerat" munkorg när vi är ute där det kan finnas saker att mumsa i sig som han gärna gör och blir ofta dålig efteråt!

Halsmandlarna är undersökta så det är inte dom utan problemet sitter nog i super känslig mage (magkatarr) eftersom han samtidigt som kräkningarna även har diarre och magen dånar som åskan!

Har inskaffat färskfoder nu och ska sakta göra ett foderbyte och se om magen kan bli bättre så vi smög in färskfodret ihop med den gamla maten i går men då blev det kaos i magen med kraftig diarre, kräkningar och åska i magen =(

undulat_
9/8/12, 10:41 PM
#8

Min hund har också sådana kräkningar. Han äter också gräs. Ofta kräks han så efter att ha druckit, varför vet jag inte. Killens gissning att det är för att han druckit för fort.

svammelblomman
11/7/19, 3:23 PM
#9

Min hund brukar kräkas skum/galla om, även han, dricker vatten för fort. Han kan även göra det om han av nån anledning inte vill äta sin frukost och sen intw äter något alls under dagen. Han brukar då må bättre när han väl fått i sig något litet :)

Upp till toppen
Annons: