Annons:
Etikettdrag
Läst 3610 ggr
jonnson
9/7/12, 3:11 PM

Weight pulling

Finns det någon här som vet om det finns någon klubb/sällskap som tränar weight pulling i närheten av borås? Har tänkt börja träna det med min ena kines i rehab syfte eftersom han fick diskbråck i våras. Har hört från många att just drag/weight pulling med lättare vikter ska vara bra träning isf. Men eftersom jag inte kan något alls om det här, så skulle jag gärna vilja träna/träffa/prata med någon som sysslar med det här. Likaså få tips om vart jag får tag på en bra och passande sele. Kan gärna tänka mig att lägga ut lite pengar på det hela, så jag får en sele som sitter riktigt bra. Men jag lägger gärna inte ut tusentals kronor innan jag vet om det här är något som passar mig och min hund. Har fått höra av en del att Björkis Nomeselar ska vara bra, men om man jämför den på bilder, mot bilder på weight pulling, så ser nomeselen mycket tunnare ut.. Någon som vet vart jag kan få tag på en "riktig" weight pulling sele, med dom där riktigt breda banden fram över bringan och sådär?

Annons:
tezzla
9/7/12, 3:14 PM
Kalli
9/7/12, 3:15 PM
#2

Närmaste förening är SWBA i Göteborg men om du blir medlem på SWBA´s forum kanske det finns någon aktiv närmare Borås?

På Weight Pulling i fokus finns denna tråd med lite tips på var man kan köpa selar: http://weightpull.ifokus.se/discussions/4e7f783ed4ebea444b009b0b-bra-information?discussions-1

En Nomesele är inte alls samma sak och helst när det är i rehabsyfte skulle jag välja en riktig WP-sele som sitter som den ska.

MaliinW
7/22/17, 5:30 PM
#3

Hej. Jag och min Amstaff/dogo argentino kille vill gärna komma igång och träna pulling. Han är strax över året nu . Finns det någon grupp i närheten av malmö Trelleborg trakten? Tacksam för svar :)

Upp till toppen
Annons: