Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 6429 ggr
Emshify
7/20/12, 11:09 AM

Tips på hundras till pensionär

Hej!

Mina morföräldrar har alltid haft cairnterriers - en ras som jag egentligen tycker passar bättre som grythundar i skogen än som sällskapshundar till två pensionärer i stan.

Nu hjälper jag dem att kolla efter andra hundraser som kan tänkas passa. Det finns lite kriterier som bör uppfyllas:

  • Det bör vara en liten hund, helst i "terrierstorlek."
  • Hunden bör inte kräva särskilt mycket motion. Den ska kunna klara sig med lite längre, lugnare promenader inne i stan.
  • Inget terrierlynne. De söker en lugn, social och lättlärd knähund som ska tycka om att bli ompysslad och gosad med.

Tacksam för alla tips!

Annons:
eukaryoter
7/20/12, 12:21 PM
#1

Basenji, en gosig ras vad jag har hört talas om.

Min senaste lansering - Letssnap.se - Let's snap är en ny webbplats för att hitta och komma i kontakt med nya vänner som använder Snapchat / KIK.

Loveradio
7/20/12, 12:24 PM
#2

#1 Nej nej nej och åter nej. En Basenji passar först och främst inte vem som helst. Och för det andra så kräver dom mycket mental och fysisk aktivering.

TS, Pudel kanske?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Vattnadal
7/20/12, 12:28 PM
#3

Mops!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

eukaryoter
7/20/12, 12:30 PM
#4

TS. Lyssna inte på mig :)

Min senaste lansering - Letssnap.se - Let's snap är en ny webbplats för att hitta och komma i kontakt med nya vänner som använder Snapchat / KIK.

CorneliaAndersson
7/20/12, 12:51 PM
#5

Pudel?:)
Har en själv, urmysig dam :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

fidojunior
7/20/12, 12:54 PM
#6

Dvärg/toypudel, bishion frisé, malteser, coton de tulear är några jag tror skulle passa.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Annons:
Jenna_Nord
7/20/12, 1:41 PM
#7

Hade kollat igenom rasgrupp 9 och kikat in på de olika rashemsidorna efter det som verkar intressant! :)

Mvh Jenna

Stormblomma
7/20/12, 1:49 PM
#8

Tycker Cairn är en fantastisk ras för relativt aktiva pensionärer? Min sambos farföräldrar har Cairn och spontant tycker jag att det var ett fantastiskt val av dom.
Men annars är väl Mops en intressant ras? Underbara hundar!

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

[Ronon-m]
7/20/12, 2:29 PM
#9

Mops, chines crestred/pp, Bishon havanies?

LinaK
7/20/12, 2:38 PM
#10

Bolognese tycker jag låter som en bra ras

Bolognesen är väldigt lugn och absolut inte krävande. Men där krävs endel pälsvård.

Havanais, frisé och coton de tuléar är raser som verkligen tycker det är roligt med lite fart och fläkt, därför tycker jag kanske inte att man ska ha dem hos nån som inte tycker det är roligt att aktivera sin hund på annat vis än promenader.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Upp till toppen
Annons: