Annons:
Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1926 ggr
EternalWinter
3/16/12, 2:05 PM

Lära hunden backa, hjälp

Försöker lära min hund att backa. Det gör jag genom att gå emot honom bara med en fot i taget för att han ska backa bakåt.
Har kollat på de här klippet http://www.youtube.com/watch?v=6IOLQLF5ifA men han backar inte alls utan han bara hoppar runt åt sidorna och tycket det är jättekul. Han är godisgalen vilket har för och nackdelar för han koncentrerar sig mest på godiset och blir påtok för ivrig.

Han är klickertränad så vill försöka använda klickern när jag lär in det här.

Han är ju ganska liten så tycker det är lite svårt att gå emot honom sådär som dom gör i filmen. Provade med min större hund och det funkade hon fatta på en gång vad hon skulle göra.

Någon som har något tips på hur jag ska göra?

Tack på förhand!Glad

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Annons:
EmelieKelly
3/16/12, 2:47 PM
#1

Vänta bara tills han bara rör sig en aning bakåt och då klickar du. Öva några gånger så kommer han förstå att han ska gå bak, börja enkelt och gör det svårare sen :)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

JessieS
3/16/12, 2:49 PM
#2

Jag gick en helgkurs i freestyle och där fick vi testa på att lära hunden att backa. Vi ställde upp två hinder eller något sånt som hunden skulle backa mellan så att den inte kunde snurra runt eller gå åt sidorna. Du kan ju ställa upp några lådor eller stolar mot en vägg eller något sånt. :) Det får ju så klart inte vara för trångt men du känner ju själv vad som fungerar bäst för din hund.

Upp till toppen
Annons: