Annons:
Etiketthälsa
Läst 2759 ggr
Jase
11/14/11, 12:42 PM

Veterinärkostnader

Är det någon här som vet vad det brukar kosta att göra ultraljud på njurar etc, röntga hela hunden och få kollat tänder, mun, svalg och öron? Tar försäkringen detta?

Annons:
Eywa
11/14/11, 12:46 PM
#1

Försäkringen tar nog det om det finns ett syfte med "kollen", dvs. att du misstänker sjukdom på hunden av någon anledning och att veterinären ställer en sjukdomsdiagnos som du kan uppvisa för försäkringsbolaget.

Vill du kolla "bara för att" så tar inte försäkringen det. Inte vad jag vet iallafall.

Jase
11/14/11, 12:54 PM
#2

Jo det har ju ett syfte, att se så hunden är frisk, men det finns inga uttalade symptom på att den är sjuk. Att göra ultrajud har jag blivit uppmanad av veterinär i somras men det var inte akut och hon sa att det kan jag göra när jag känner för det… Så antar att det inte räknas då.

Prisidéer tas gärna emot. Jag har inte bestämt till vilken veterinär jag ska gå till så det är därför jag inte ringt och kollat med dem direkt, för det vore ju egentligen det lättaste ;)

Kitten86
11/14/11, 3:21 PM
#3

Jag skulle rekomendera att du ringer och frågar pris! Är ju som sagt lättast, och det skiljer sig en del mellan olika veterinärer.
Du måste ju inte boka in en tid bara för att du ringer och kollar! Har själv ring och kollat vad det skulle kostar att röntga höfter och armbågar hos mina lokala veterinärer, de jag vet och hört är bra, för jämförelsens skull…. Inget konstigt tycker jag!

Varför rekomenderade din veterinär att du skulle ultra ljuda din hund? Om man får fråga?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

SaraC
11/15/11, 8:32 PM
#4

#2 Om det bara är för att "kolla av" så går det högst troligen inte på försäkringen. Du får läsa i dina försäkringspapper vad din försäkring täcker, står det du vill göra inte med så täcker inte försäkringen det.

Min hund fick röntga ena benet flera gånger för 2 år sedan då han skadade sig. Det kostade olika varje gång. 1095 kr, 730 kr, 365 kr för att ge tre olika exempel. Det beror helt på hur många bilder de behöver ta, om det är olika ställen och så vidare.

Får man fråga varför du ska göra en så pass grundlig undersökning på din hund?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: