Annons:
Etikettbeteende
Läst 3052 ggr
Ana
2007-06-13 23:43

Rädd för vatten

Min hund som är 7 månader gammal är livrädd av vatten, det är en gråhund.

När vi kommer i närheten , han drar sig tillbaka och vill inte komma alls nära. Är det normalt?

p.s; När vi badade honom var vi försiktiga både hemma och utomhus två gånger (havet-sjön) ,  men ändå han är jätterädd och vägrar komma in i vattnet.

s.o.s

Annons:
SaraC
2007-06-13 23:45
#1

Vissa hundar gillar helt enkelt inte vatten, har en sådan själv just nu =)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ellinor_ludde
2007-06-13 23:48
#2

ludde var precis lika dan ibörjan, låt han vänja sig vid att du själv kanske hoppar i, kanske du kan kasta i lite roliga saker i vattnet så han blir mer puchad att hoppa i :) Ludde var livrädd ibörjan
men när han märkte att vattnet inte var farligt och inte ville honom något illa så badade han som en galning. Man ska ALDRIG lägga eller knuffa i en hund i vattnet. Då kan den få oanik och få mén för livet som är svåra att träna bort.

AnneN
2007-06-14 00:12
#3

Velvet var likadan ifjol då hon var valp men nu i år så älskar hon att bada.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Malin-A
2007-06-14 00:52
#4

Lusse e också likadan, han blev rädd för vatten första gången han hoppade i o vattnet hamnade vid magen på honom.. vet inte hur d e denna sommaren, endel hundar gillar ju inte vatten alls…

Lotta
2007-06-14 01:15
#5

Skorpan hatar vatten både inne och ute…och tro mig jag har lockat och pockat men ack vad jag bedrog mig…det blir en grisnit flera meter från vattnet.

Upp till toppen
Annons: