Annons:
Etikettjakt
Läst 15401 ggr
nobsan
2/7/08, 3:17 PM

Jakthundar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur många är det av er som har jakt hundar? I jakt eller till sällskap. Eller blandis med jakthunds ras i. Det skulle vara spännande att se.

Annons:
Cerrolyn
2/7/08, 3:20 PM
#1

Jag har en golden som jag inte träna jakt med.

**MVH Cerrolyn

KaptenKarin
2/7/08, 3:46 PM
#2

Flat-Coated kanske inte kan kallas typiskt jakthund men dom används ju faktiskt till fågeljakt. Men Rocko jagar bara löv.

nobsan
2/7/08, 3:53 PM
#3

Visst är Flatten en jakthund. Retrivers är läckra hundar. Har ingen själv men ena grabben funderar på just en flatt.

Vad gör ni för att aktivera era hundar? Rasen är ju ganska energisk. I alla fall Flatten. Dom har ju myror innanför pälsen. Golden har ju lugnat ner sej väldigt, men har ju fortfarande behov av att hämta saker.

Maddepadde
2/7/08, 3:57 PM
#4

Själv har jag en Jaktlabrador.

Vi apporterar bara dummysar än sålänge, men ska väl prova med fågel någon gång.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

KaptenKarin
2/7/08, 4:11 PM
#5

#3 Jag älskar också retrivers. Jag är uppväxt med Flat och dom har myror i brallan. Tikar är dock lite lugnare är hanar.

Våran Flat är gammal nu så han nöjer sig med att promenera, apportera lite dammis på gården och söka godis men när han var yngre hade han verkligen myror i brallan. Vi är en springfamilj så han har alltid hängt med när vi har varit ute och joggat, sedan har vi tränat lite apportering (på hemmanivå) med dammis och en sån där kyckling, gömt godis och tränat sök på olika sätt. Det viktigaste för flatten är ju att den får vara med sen kan den anpassa sig till vad man vill göra. Helt underbar ras som alltid är glad och viftar på svansen. Om man har en Flat kan man vara beredd på att alltid vara älskad. Är din son aktiv och tycker om att göra saker tycker jag att han ska satsa på en Flat, helt underbart lycklig ras.

nobsan
2/7/08, 4:34 PM
#6

Vi har hundar till all jakt utom apporterande. Men har kompisar som har tollare.

Annons:
Nore
2/7/08, 4:46 PM
#7

 Jag har två strävhårstaxar som är familjehundar o jakthundar när de är med på jakten.   Hemma är de hur gosiga o familjekära o kurar i en fortölj när de är inne, men i skogen är det inte samma lugna hund utan explosiv o god jaktiver o ganska bytesmedvetna, den ena har jag som eftersökshund o är licensierad sådan är mycke duktig o spårnoga.

nobsan
2/7/08, 5:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vi har Luzerner stövare till harjakt. Korthårs taxar till eftersök och rådjur och norrbottenspetsen till älg och vildsvin. Den äldsta har vi till allround. Alla är lika lugna och goa när dom är inne och kopplar av. Alla ska ligga i knät sammtidigt när vi sitter i soffan. men i skogen jagar dom och är kocentrerade på det.

aase-andersson
2/7/08, 5:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vi har 2 karelska björnhundar till älg och björnjakt tiken även till lodjur och grävling. en russkaja gontjaja "ryss stövare" till hare räv och lodjur. En tysk jaktterrier till grytjakt på grävling och räv, och driver rådjur ja det är en allround hund. karelar hanen är godkänd för eftersök på björn med husse. ryssen blir nog eftersöks goskänd iår hoppas jag ska jobba för det nu.sen går vi dressyrkurser. terriern är duktig på lydnad men karelarhanen ett snäpp värre. stövaren gör bara vad de andra gör utan att behöva lära henne hon går liksom på gehör, har aldrig någonsin haft en lättare hund att fostra och dressera lugn och go men ett riktigt rivjärn i skogen, de är i hundgård och inne stövaren ligger i sängen med terriern karelarhanen ligger på golvet på min sida och karelar tiken på kalla stengolvet, fick hon välja sov hon hellre ute. de ligger i soffan eller golvet, leker med barnen och är bara underbara, men man kan inte ha dom lösa om det inte är jakt.

LillMalin
2/7/08, 5:25 PM
#10

Jag har en labbe, men av utställningsvarianten, men jag hoppas att det räknas ändå! :)

nobsan
2/7/08, 5:28 PM
#11

Våra spetsar är ute i ur och skur. I helgen när vädret var som jäkligast så låg dom ute och tuggade ben i godan ro.

 Vi sålde en luzerner som lyckades träa ett lo. Hon hade missat det där om harjakt tror jag.

LillMalin
2/7/08, 5:31 PM
#12

Våran hund gillar också alla väder =)

KajsaM
2/7/08, 5:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Vi har en jämthunds kille på 1 år och 2 månader som jagar älg & björn :)

Annons:
nobsan
2/7/08, 6:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Alla hundar ni presenterat här är jakt hundar. jätte kul!

Maddepadde
2/7/08, 7:12 PM
#15

Well, inte för att trycka ner någons hund, men tycker inte riktigt att man ska klassa Dom vanliga Labbarna till Jakthundarna längre.
Dom kan ju inte fylla någon som helst funktion i jakten :)

Men vet att din hund är superfin! ;)

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Tezza
2/7/08, 8:31 PM
#16

Jag har 3 jaktgolden som jag tränar jakt med och 2 av dem är startad på jaktprov med 1a pris.

nobsan
2/7/08, 8:59 PM
#17

#15 En labbe är en Labbe. Ursprungligen som apporterande fågelhund. Härliga vovvar. Hade en blandning"olycka" birded collie och labbe. Vi hade henne som sällskap enbart. När vi kom ut till sommarstugan hade grannens höns rymmt. Hon vallade in dom. Vi bara stog och gapade. Och hon hade en liten näver korg där hon hade sitt koppel som hon bar på jämt när vi var ute och rastade. Det bara fanns i henne.

Har även haft en apporterande Hamiltonstövare. Det roligaste hon visste var att apportera i vatten. Det började med att vi slängde in ved och hon bar ut den ur vedboden igen. Och när vi såg att hon tyckte det var kul så fortsatte vi träna henne. Fägel tyckte hon inte om att ha i munnen, men pinnar och annat hämtade hon.

trocadero
2/7/08, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Har en parson russell terrier till sällskap. Han heter Teodor och fyller 4 år i mars. Fick han bestämma skulle han jaga det mesta men helst grävling eller räv, ser han dom djuren blir han helt tokig =)

aase-andersson
2/8/08, 7:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

ja parson har det i blodet som de flesta gryt terrier. man brukar säga att man behöver inte lära dom jaga man måste träna lydnad på dom och social träning.. de föds till jakt..roligt med en sida som presenterar jakt hundar. jag är alltid på "jakt" efter flera raser att komplettera mina med. I helgen ska gubben jaga räv med ryssen och tysken och jag ska på älghundsutställning med karelarna, när det är klart har vi årsmöte på tysk jaktterrier klubben så nog är det full upp minsann..där emellan jobbar man också..

Vattnadal
2/8/08, 10:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jag har en golden på jaktlinjer, fast inte så där gravallvarliga jaktlinjer, utan de som ändå ser ut som golden. Här har hon precis nedlagt ett vildsvin!The image “http://hundar.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=1214585b-be9c-4a57-9063-4b59387e5044&Filename=d%C3%B6dar%20vildsvin.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Raksha är nu nästan 10, får vardagslydnadsträning, lite klickerträning för kul, nåt viltspår ibland, och låånga skogspromenader. Sen blir det en del kortare turer framför släden eller 4-hjulingen, för inte vill hon vara sämre än huskyna, fast hon är gammal och ledbruten. Lindrigt höftledsfel stoppade karriären vid apportering. Nu på gamla dar har det dykt upp pålagringar på armbågar, men höfterna har inte börjar bråka på allvar än i alla fall.

(huskyna hälsar att de är jakthundar. De är suveräna på att jaga, gärna i flock. De tycker inte alls att vi är snälla som inte låter dem vara lösa utanför tomten)

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
SusanneStromstedt
2/8/08, 12:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Jag har en Karelsk Björnhund som är duktig på att ställa älg =)Jarri är en väldigt trevlig och social vovve…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=32c566d7-fc13-4058-83cc-76ed42e2cbcc&Filename=phpctjhlg_thumb 1.jpg)

HannaM
2/8/08, 1:25 PM
#22

Irländsk setter från två utställningsföräldrar… han jagar inte så mycket, illrarna här hemma, en och annan duva… lite löv, saker jag kastar.. hmm näe ingen seriöst jakt inte.

aase-andersson
2/8/08, 1:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Din karelare var väldigt likt min grimm eller som han egentligen heter Ackers Hirmu. född 2006-06-29.

nobsan
2/8/08, 4:54 PM
#24

Ni har jätte fina hundar. Och även ni som använder era till utställning bara, har ju faktiskt jakthundar. Vi använder dom bara på olika vis.

#10 Jag tror jag har sett en bild på din labbe? Skit snygg. Har det gått bra på utställningarna? Det är ju så, att om man ska behålla ras standarden på en hund så måste en domare få kika på den. Annars släpper vi väl iväg tex våra taxar så dom blir stora som drevrar. Men ibland kan man undra när man får olika höjd eller väldigt olika kritik från domare till domare.

nobsan
2/8/08, 4:55 PM
#25

#20 Härlig färg på din Golden. Dom är ofta så vita nu.

Benke
2/8/08, 7:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

2 jaktlabbar. En unghunds hane med 1-pris NKL B-prov avklarat samt en tik på 5 år som är SJ(j)CH. Mvh/Benke (fler bilder i albumet)

nobsan
2/8/08, 8:04 PM
#27

Vi kör fram våra hundar till jakt championat på drev och utställning. Ska väl också se till att det blir några eftersöks prov i vår.

Annons:
aase-andersson
2/8/08, 9:47 PM
#28

visst är det roligt att göra något utav hundarna att aktivera dom och sig själv.. ska på utställning med karelarna i morgon..izza har 3 cacib och grimm har 2.

nobsan
2/8/08, 10:05 PM
#29

Lycka till!

ElinSa
2/9/08, 3:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Har en norrbottenspetstik.

nobsan
2/9/08, 4:38 PM
#31

#30 Jätte kul att se att det finns fler med nobsar. Vi har 3 tikar och 1 hane.

nobsan
2/9/08, 4:44 PM
#32

Det blev lite fel där. 2 tikar och 1 hane ska det vara.

Nore
2/9/08, 8:30 PM
#33

Vad är mankhöjden på denna hund Norrbottenspets, vikt o har den starka tassar o ställer den älg, går det o träna den på vildsvin.   Sen undrar jag lite om lynne o jaktiver om det är en bra familjehund, om den är en lyhörd hund som är villig att gå på komando.

nobsan
2/9/08, 10:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

#33 Jösses, vad frågor!!! Mankhöjden är ca 41-43. Det varierar ju mellan hane och tik. Väger ca 41.43 kg. Nu tittar jag faktiskt i en hund bok. Har aldrig varit med om dåliga tassar. Den ställer älg och vildsvin. Vi har en som vi tillåtit att jaga allt. Alltså allround som den var från ursprunget. Ras klubben vill ha dom att endast jaga fågel. Den andra jagade sin första sässong och har ställt älg flera gånger varav en skadad som hon skötte galant. tror hon har ställt gris också. Men syskonen har de skjutit flera grisar och älgar för. Dom är mycket duktiga på spår. Mycket lyhörda. Mycket dressyr mottagliga. mycket dådkraft. Ett härligt sammarbete i skogen. Vänder i luften  och kommer. Dom är roliga att ha till agillity. Sen är det från individ till individ och vem dom kommer till. Lugna och fina som sällskaps hund OCH jakt hund. Dom får ha vilken färg som helst, men det är önskvärt att dom är övertäcknat vita med bruna eller röda fläckar. det som är bra under jakt tycker jag personligen, är att dom är kvicka och hinner undan för grisen. Och att dom inte går på grisen. Det är ju en stor risk för hunden, men också ett onödigt lidande för villebrådet i fråga. Några fler frågor?

Annons:
ElinSa
2/9/08, 11:06 PM
#35

#34 41-43 kg? Tror det blev lite fel där ;)
Dom brukar väga kring 10-18 kg. Våran tik väger 11 kg och är 44 cm, hon är 11 månader.

nobsan
2/9/08, 11:13 PM
#36

#35 Tackar! Jo, det blev lite fel där kan man säga.12-15 kg ska det vara.  Det är så varierande. Jag tittar i en hundbok. Men om man tittar på dom vi fött upp, så är skillnaden mellan tik och hane större än det står i boken.

 Nobsen på bilden är bara 5 månader. Och han är ganska kraftig. Tikarna vi har är mycket spädare. Har du ställt ut din någon gång?

ElinSa
2/9/08, 11:24 PM
#37

#36 Har inte ställt ut henne än men ska väl kanske göra det. Fast jag vet inte, känns ändå inte värt för jag tror vi skulle få en nolla pga. storleken. Här hemma är hon ca. 44-45 cm när man mäter. Sen när man far på utställning så skulle jag tro att hon kommer spänna sig lite och då blir hon ju ännu högre så vi får se.

Har du något kennelnamn?

SusanneStromstedt
2/10/08, 11:35 AM
#38

#23

Dom var faktiskt rätt lika =).

Min har en trea,som vit teckning,över huvud och nacke, om man tittar på honom ovanifrån.

Han är född 2005 och kommer från Anders Burmans kennel i Skellefteå…

nobsan
2/10/08, 6:25 PM
#39

#37 Vi ställer ut för att vi avlar på dom. Det här med mank höjden ger jag inte mycket för. Det blir olika för varje gång. Prova. Om inte annat så träffar man fler nobs ägare som man kan prata med.

#33 Jag glömde tillägga att även om en norrbotten spets är en spets så är den inte gapig.

aase-andersson
2/11/08, 8:42 AM
#40

har en vän som har norrbotten och finnspets de skäller aldrig i hundgården eller inne bara när han jagar.. han sa för två år sedan att han skulle lägga ner tid på att få dom att vara tysta.. han har lyckats. en kompis har japansk spets den skäller bara på kommando..

Silenos
2/11/08, 10:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Jag har Irländsk setter och Labrador, har haft tax tidigare. Vi jagar inte med dem. Taxen jagade dock på egen hand, dvs barnens kaniner ….

Annons:
nobsan
2/11/08, 9:32 PM
#42

#40 Det gäller att hålla efter dom. Jag brukar säga att man får den hund man förtjänar.

#41 Vi fick tillbaka en tik från Stockholm. Hon jagade kaniner hela dagarna. Det är ju så mycket vildkaniner där nu.

miac1
5/14/08, 11:39 PM
#43

Hrj Jag har en jakthund hemma.

En wachtel hane. Vi tränar honom för jakt till höstens säsong samtidigt som han är en helt underbar hemma hund.

Mia

Bleenda
5/14/08, 11:54 PM
#44

#43 Vad roligt. Den rasen kommer mer och mer. Vad ska ni använda den till för jakt?

Anders 50
5/15/08, 12:06 AM
#45

Har f.n. schillerstövare och basset artesien hundar. Tidigare hamiltonstövare och drever. Har haft taxar och irl.varghund som "innehundar"

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[HeartQueen]
5/15/08, 12:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Vi har en amstaff/pittbul som kanske inte räknas till jakthundsraserna. men min pappa använder honom som spår och sök hun i jakten. redan första gången vi tog ut honom i skogen på prov så var han jätte duktig, har en väldig instkt för det. och han älskar det! här är en bild av honom, Diezel som han heter, men på bilden var han lite mindre ---->

[lottaeriksson]
5/15/08, 12:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Jag är uppvuxen med alla dess slag av jakthundar, men mest spetsar så som Jämthund, Gråhund, Finsk Spets och Norrbottenspets. Idag finns bara en liten räv kvar i förädrahemmet, och han har redan fyllt 12 år.

Pappa jagar fågel samt älg, så därför har han haft två älghundsraser och två ställande fågelhundsraser då han jagar tjäder.

Anett Lindbom
5/15/08, 12:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Jag har en Whippet och det är ju i grund & botten en jakthund, Man hade Whippets till att jag hare med. Han jag har nu ville gärna följa viltspår förr när han var lite yngre. En tik som jag hade förr hon jagade hare som hon också tog, och hon har även jagat älg=)

Förr hade man Whippets till att tjuvjaga med, och dom var billigare i drift än vad Greyhounds var/är så därför lämpade sig Whippets bra till dom fattiga gruvarbetarna tex, Det var dom fattiga som "tog" fram whippets för att ha en liten och billig hund att jaga med,.Och så är dom tysta & snabba i sin jakt, vilket kan vara en fördel vid tjuvjakt.:)

Whippets kallas ju även för fattigmansgreyhound & fattigmanshund.

Annons:
Craz-y
5/15/08, 9:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Jag har en springer spaniel, Jack russel, Cocker spaniel, pudel, tax, cavaljer.

Men jag tränar och motionerar honom på andra sätt än med jackt. Dock gillar han att jaga.

Memsan
1/1/09, 1:21 PM
#50

Har två wachtlar och en jack russell, alla jagar.

zoolatri
1/1/09, 2:40 PM
#51

Jag har en släthårig foxterrier med utställningelinjer. Hon har aldrig varit med i någon form av jakt men hon är duktig på att spåra. Sedan tror jag absolut att det är mkt mer jakt i henne än vad som syns.

Singo-Torpet
1/1/09, 3:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Jag har en jack russell. jag jagar väl inte direkt med honom min bror brukar ha med honom ut han är jätte duktig på att spåra upp men försöker ställa rådjuret ;) han jagar rådjur och vissar lite intresse för fågel men han  skulle aldrig gå i grytt som han kanske borde de är ju trotts allt en grythund.. vi ska gå vilt & människo spår till hösten är tanken ska sätta all lydnad först…

sagalisa
1/1/09, 4:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Jag har en korthårstax men jagar inte med henne, varken jag eller hon är intresserade av jakt. Men hon är världens goaste sällskapshund och lydig och duktig ute.

sagalisa
1/1/09, 4:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Jag har en korthårstax men jagar inte med henne, varken jag eller hon är intresserade av jakt. Men hon är världens goaste sällskapshund och lydig och duktig ute.

Dama
1/1/09, 8:15 PM
#55

Jag hat två fågelhundar som vi jagar fågel med och en av dem passar till hare även

Annons:
Bleenda
1/1/09, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Jag har bland annat en norrbottenspets valp på 6 månader som ska jaga vildsvin och älg när hon växt till sej.

empan-hampus
1/1/09, 9:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

I min hund är det Foxterrier och jackrussel i =)

empan-hampus
1/1/09, 9:07 PM
#58

Han har oxå pudel och lhasa apso i sig.. men det e väl inga jakthundar? ;)

Bleenda
1/1/09, 10:28 PM
#59

#57 Du har en charmig liten vovve. Ser ut som en tysk jaktterrierObestämd

Pudel är från början en jakthund på fågel. Men då användes oftast den större varianten.

empan-hampus
1/1/09, 10:43 PM
#60

#59 Hehe jaha okej Glad

chrissan
1/2/09, 12:46 AM
#61

Curly coated retriever som ska spåra och söka.

Brurn-Brurn
1/2/09, 1:40 AM
#62

Jag har en fantastisk Irsk fågelhund . Nu vågar jag inte släppa den mer. Ni som vill ha er hundar kvar tänk noga efter var ni släpper dom.   Länken viser upp en sanning om inte är god.

 http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/vargdodadehunda/default.asp

Kondolerer till dom som tappade sine hundar i året som är över

 och gott nytt år

Annons:
ingann
1/2/09, 1:49 AM
#63

#62 försöker du få folket att tycka illa om vargen eftersom du lägger ut den länken överallt? jag tror nog att jägarna är medvetna om att de riskerar vargattacker när de är ute på jakt… det är ibland livets gång och vargen har lika stor rätt som oss att finnas:)

en hund revs bara några km från mej i september (står med i länken) men jag släpper min hund ändå där jag vet att jag har full koll…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Moorooten
1/2/09, 1:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

har 2 st en karelsk björnhunds hane och en finsk spets hane

Finn sspetsen är på gränsen till förstor och har mer päls nu

Bleenda
1/2/09, 3:47 PM
#65

#63 Full koll kan man inte ha. En del av de här hundarna har blivit tagna vid husses fötter när dom sökt skydd.

#64 Finn spets hanen är verkligen en maskulin hane. Snygg det jag ser.

Karelare har jag ingen kontakt med, men jag tycker dom är snygga.

Nu är det väl inte bara utseendet man ska gå efter, utan egenskaperna. Men dina raser har jag bara hört gott om.

Moorooten
1/2/09, 3:54 PM
#66

Hento driver och ställer älg Och går bra på björn

saivo går på fågel när han var 5 mån och 6 mån sköt för han båda gångerna

ingann
1/2/09, 3:54 PM
#67

#65 jag menar förståss att jag släpper honom på öppna platser där jag har koll på honom och inga vargar (eller vildsvin) synts till;) jag har ju inte nån jakthund så skogen kan vi låta bli;)

jag tänkte mer på #62 som skrev att hon/han inte vågade släppa sin hund mer pga vargstatistiken… det finns så mycket annat som är farligare för våra hundar än rovdjur….

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Maddepadde
1/2/09, 8:32 PM
#68

Oj, jag skulle nog oroa mig mer för bilar?
Snälla rara, om ni är rädda för varg så håll era hundar kopplade, inte svårare än så. Frihet åt vargen!

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Ruffelia
1/6/09, 7:12 PM
#69

Vi har två Jack Russel Terrier som vi inte jagar med. Jag tror dock att dom skulle gilla det om dom provade på. Alla kaninhål är av stort intresse. Vi har dom som sällskapshundar och tävlar i agility + att vi är mycket ute i skog och mark. Funkar jättebra om vi aktiverar dom med annat. Jaktdriften kommer alltid att finnas där, det såg vi i somras när dom jagade grannens katt som kommit in på vår tomt.

Annons:
Luddesmatte
1/6/09, 7:19 PM
#70

Har en jakthund som bor hos min far. Används inte i jakt men tränar jakt och fältsök. Han är en Flat Coated Retriever.

silverorm
1/6/09, 7:42 PM
#71

Har en tik som är 75% dogo argentino och 25% amstaff. Bra spårhund kan tilläggas.

dominic
1/7/09, 12:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Jag har en Jack Russelhane på tre år, som vi inte jagar med.

Bleenda
1/7/09, 4:40 PM
#73

#71 Dogon är framavlad att jaga vildsvin i argentina. Riktigt vassa vovvar. Dom springer ifatt vildsvinet och håller fast den tills jägaren kommer. Men ändå är det en underbar familjehund när dom inte är på jakt.

#72 Men den är jätte sötSkrattande

Jag kanske ska förklara att det var jag som skapade tråden, men bytt användarnamnSkrattande

Linda-A
1/7/09, 6:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

jag har 2 jack russels, jagar inte med dom. Fast det skulle nog gå med den äldsta, speciellt räv. Hon avskyr verkligen räven, fast det skulle nog inte vara så lämpligt med en hund som slåss med bytetOskyldig. Det skulle nog bli lite svårt att skjuta…

Houdini
1/7/09, 8:59 PM
#75

#15  Var kommer den erfarenheten ifrån?

Detta är min ena "Tjocklabb"… ren utställningsvariant. Viltspårchampion, cert på utställning, prisbelönad på jaktprov… lydnadsprov härnäst.

Det här är min andra "Tjocklabb" ren utställningsvariant blivit bir valp 2ggr hp i junkl. prisbelönad på jaktprov endast 9 månader gammal……och jag garanterar, den är så mycket utställninglabb det kan bli:

e. VWW-08, SV-08 SV-07 NV-06 SV-01 NUCH SU(u)CH Tjotte's Broken Arrow

Stolt valp.  Very proud Puppy.

Jättebra.

Hur länge klarar en jaktlabb av att sitta i iskallt vatten o vänta på fallande vilt?

Hur går det för jaktlabben på utställningarna?

Kanske det kanske vara så att man skaffar en "utställnings"labrador för att man är intresserad av en rastypisk hund? Med ett rastypiskt temperament?

För er som tvivlar på att "utställningslabbar" inte duger till att söka, apportera och dirigera,  besök gärna vår hemsida:

http://trolltjarnbacken.se/

Bleenda
1/7/09, 10:45 PM
#76

#75  Grattis till dom fina labbarna och alla meriter dom plockat hem.

Annons:
silverorm
1/9/09, 8:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

#73 Ja visst är det en vildsvinshund, även jaguar och puma ska de klara av! Samarbetar med andra hundar att ta bytet, hålla fast tills jägaren kan avliva bytet och överlämna det!Glad Det märks på vår tös, hon ger gärna saker till oss hela tiden, komandot "loss" var inte svårt att lära henne! Dessutom har hon ett fantastiskt psyke när det gäller andra hundar, alltid "flocksmart" och vänlig!  Glömde sätta in foto..:

Houdini
1/9/09, 11:20 AM
#78

#76 Tack, fast jag tror med en lite skickligare tränare skulle man nog kunna lära dem precis vad man vill, bara fantasin sätter gränserna..

 Ur "Dressyrens Grundregler"  (som jag själv har tillverkat till mina valpköpare):

--------------------------------

Labradoren används som minhundar, blindhundar, servicehundar, jakthundar (både stötande och apporterande), narkotikahundar, eftersökshundar, sällskapshundar, mögelhundar, räddningshundar mm.

------------------------------- 

Visste du att:  Labradoren ursprungligen kom från New Founlad och kallades då "den lilla new founlandshunden". Fiskare tog de små hundarna med på båtarna för att hämta fiskenät i de iskalla vattnen. De användes även som räddningshundar när en fiskare föll ner i dessa kalla vatten. Männen tog med sig hundarna till hamn och vissa blev lämnade. Så hamnade de på fastlandet.

Bleenda
1/9/09, 6:23 PM
#79

#77 Det är en väldigt mångsidig hund och fin är den också.

#76 Jag tolkar det som att dom har en tillräckligt bra tränare i dej.

Jag ska berätta en lite kul grej om labben och blindhundar. Jag har en kompis som är blind och hade en labbe till blindhund. Dom är ju jätte duktiga och trogna sin ägare.

Men den här odågan stack jämt från sin matte, bara det luktade mat i närheten. Då glömde han totalt sitt uppdrag. Han fick pension sedanSkrattande

Houdini
1/13/09, 8:25 PM
#80

Man behöver inte vara speciellt skicklig för att träna en labrador, bara ha sunt förnuft och viljan att förstå hur hundar fungerar (instinktivt alltså)

dean
1/13/09, 11:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Vi har en blandras med jakthund i sig=)

Blandning mellan jämthund,gråhund,husky och samojed;-)

Tyvärr blev han skrämd i skogen när han blev liten så nu jagar han inte så mycket.

Men det spelar ingen roll för han är världens snällaste hund och han

ger oss så mycket glädje!=)

L8sson
1/13/09, 11:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

jag hade en jämthund <3 Berit. väldens bästa. saknar dej enormt mycket <3

hon var bara till sällskap

L8sson
1/13/09, 11:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

glömde ju totalt bort att presentera min nuvarande hund ^^ Bosse =) han är en jack russel terrier och vi har provat på grytjakt på räv.. och vi ska nog fortsätta med det han gillar det extremt mkt. =)

(på bilden är han nere i ett "gryt" som en duktig kanin hade gjort, vi tränade med rävsvans)

Annons:
Bleenda
1/14/09, 3:25 PM
#84

Jag har aldrig provat på grytjakt.

L8sson
1/16/09, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

#84 det är kul/spännande tycker jag att se att han går självmant ner i ett hål för att hitta en räv =) och han älskar det =)

Aviendha
1/18/09, 9:21 PM
#86

I familjen finns en vit älghund som jag tyvärr inte har bild på just nu. Han används till jakt på älg, och har gått bra även på prov och utställningar. Får försöka fixa bild på honom inser jag.

maximiljana
1/18/09, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Jag har strävhårig  vorsteh.Både till jakt och spann.

anaprincess
1/19/09, 1:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Jag har en parson jack russel terrier. Sällskap men skulle jaga om han fick som alla JRT :P

Glader
1/19/09, 9:51 AM
#89

Har ju en Jämthund bredvid oss som vi får ha som vår egen :)

KerstinP
1/19/09, 10:07 AM
#90

#75 Houdini. Vilken härlig bildserie. Tack för att vi fick se den.

Annons:
Houdini
1/19/09, 2:43 PM
#91

Varsågod.. :)

EwaN
1/19/09, 9:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Jag har två flattar och en blandad vit älghund wachtel

Här finns det även en blandras Bordercollie som det är 25% collie i..

Flatt tiken på 2.5år är eftersökshund, så även hanhunden på 2 år. Vita älghunds korsningen är bara 7 månader men ska bli (med lite tur) kompliment till spårhundarna som släpphund. Han kommer även att jaga räv och grävling.. Husse hade nog planer på att han skulle bli en bra gris hund också men jag tror att husses hjärta klappar för hårt om det skulle gå riktigt tokigt..

Bordercollie blandningen är äldst och tik. Hon är flockens kommandora och bestämmer över den yngre skaran på ett strånande milt men bestämt sätt..

Oj vad vi älskar dom alla..

maximiljana
1/19/09, 10:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Tre jägare i farten.Jagar möss.

szirius
1/19/09, 10:29 PM
#94

har en viszlavalp.Maken hoppas på fågeljakt så småningom, jag är dock vegetarian ,haha. Jag har tyvärr ingen bild att lägga ut ännu, men han är såklart bedårande ; )

RobFrazie
1/20/09, 7:20 AM
#95

Jag har en Schäfer/golden/labrador blandis

som jag hade tänkt att träna lite jakt med tills sesongen! Hade tänkt att använda honom till vildsvin!

Kristall
1/22/09, 6:48 PM
#96

Pappa har en jaktlabrador, Mozart ("Mosse"). :)
Han är 8 år och används till fågeljakt, men mest sällskap. :)
Har även haft 2 finska stövarehanar. (:

… Och så har vi ju lilla Luna här hemma, en Newfoundland/Collie-blandning som har jagat räv och sorkar och mårdhundar. Oskyldig Och min ena kanin. >.<

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kristall
1/22/09, 6:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Oj, glömde visst bilden. :P Mosse i skogen. (:

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Annons:
toodiloo
1/22/09, 7:46 PM
#98

nobsan: vilken fin hund du hade! är det basset artesien i den? mer?

KerstinP
1/27/09, 12:41 AM
#99

#93 roligt med så olika jaktdjur tillsammans.

Carlo
2/7/09, 10:41 PM
#100

Skulle vilja gå på jakt nån gång (med pappa och Frej;))
Tror ni att min Kinesiska nakenhund är till nån nytta?
Han är smidig, snabb och även stark!:)

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


Bleenda
2/11/09, 10:16 PM
#101

#98 Tack för att du tycker den är finGlad Det är nog luzernerstövaren du menar eftersom de har långa öron.

#100  Din lilla hund skulle säkert tycka det var roligt att vara med i skogen. Det finns jaktlust i alla. Det finns så många olika jaktformer, så det skulle säkert finnas någon även till din.

Carlo
2/12/09, 12:04 AM
#102

#101 mm, min hund älskar skogen! Han springer och är lycklig, men så fort han ser en hare eller nåt annat djur så villl han springa efter den;)

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


Carlo
2/12/09, 12:04 AM
#103

#101 mm, min hund älskar skogen! Han springer och är lycklig, men så fort han ser en hare eller nåt annat djur så villl han springa efter den;)

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


leopard1
5/6/09, 7:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

jag har min lilla finsk spets som ÄLSKAR att jaga fågel Skrattande

Annons:
[jakke94]
5/6/09, 8:03 PM
#105

vi har en flat och en clumber som vi jagar med sen har vi 2 till clumbers fast dem är bara valpar :p

Bleenda
5/6/09, 9:32 PM
#106

#104 Jag är faktiskt väldigt nyfiken på fågeljakt med finnspets. Det har jag aldrig varit med på, men  måste ta ett tillfälle nån gång.

Vi har norrbottenspetsar hemma, men dom jagar vi klövvilt med. Någon gång i mellanåt har dom stött på fågel, men här finns det väldigt dåligt om dom.

Du har en söt liten finne. Dom har verkligen glimten i ögat och pigga som få.

#105  Clumber vet jag knappt vad det är för en ras.  Kan du inte berätta lite om den rasen? Jag ser också att ni har en flat.  Härliga vovvar.

( Jag har bytt användarnamn ska jag väl tillägga så Nobsan=Bleenda är jag som startat denna tråd)

[krufix]
6/10/09, 1:11 PM
#107

2 norrbottenspetsar (skällande fågelhundar)

AnimalLover
6/10/09, 1:57 PM
#108

Har en borzoi … förr i tiden användes dom i vargjakt

Xondah
6/10/09, 3:00 PM
#109

Jack Russel, tokig i allt vilt..spec harar och fasaner

Bleenda
6/10/09, 4:57 PM
#110

#107 Nobsar är väl ljuvliga. Vi har 3 små tikar och 1 hane här.

#108 Din ras har jag nog aldrig haft någon kontakt med. Det gör mej nyfiken. Det bör ju vara en tuff ras eftersom dom jagade varg med den förr.

#109 Haha, jack russel jagar väl allt. Vore spännande att se den jaga harar. Det måste gå undan. Den är ju nästan lika liten som haren. Stor hund i liten förpackning.

AnimalLover
6/10/09, 5:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

#110 , den är ganska ovanlig i sverige :), tuff o tuff kan man väll inte säga :P dom är välldigt taniga , men mycket stora o snabba. dom använder sig endast av sin syn när dom jagar , inte nosen. Kan skicka med en bild på killen :)

Annons:
Xondah
6/10/09, 5:59 PM
#112

#110 Ja verkligen allt! Glömde skriva att han fisketokig också:O

Vi kan inte ta med han och fiska då han dödar fisken om man ska spara dem i en hink som bete eller hoppar i vattnet när man släpper i dem igen:P

[jakke94]
6/10/09, 6:50 PM
#113

#15 .. lite sent svar men våra kompisar har en utställninglabbe.. som jagar alldeles utmärkt!

[Helle-Mari]
6/23/09, 10:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Har en Jämthundstik och två Släthårs Foxar. Jämten jagar älg och är en duktig viltspårhund. Foxterrierna är mest sällskapshundar men går även att använda till viltspår.

lennartsdotter
6/24/09, 1:22 AM
#115

Har en Hälleforsare som egentligen skulle bli jakthund… men nä.

Eller jo, en gång när vi va på jakt så fångade han en stor råtta! Den åt han upp!

xcess
7/6/09, 1:10 PM
#116

Vi har 2 tyska jakterriers i familjen (pappas) de avnänds till alla former av jakt (inte testade på vildsvin samt hjort) och viltspår.

De har vi inne som sällskapshundar, ibland blir de lite jobbiga då de har så mycket energi och vill leka och ha uppmärksamhet hela tiden, sedan går det bra att jaga flugor och solkatter hemmaTungan ute

De är aningen bortskämmda men snälla

Ricko
7/10/09, 12:50 AM
#117

Nej, men ska skaffa en labbe inom ett år(troligtvis) men min granne har en hel uppfödning med Jämtar.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Mulle-Ssweet
7/14/09, 8:39 PM
#118

har en gordon setter som är en stående fågelhund, meddela mig omdu har en gordon setter eller en setter överhuvudtaget

Annons:
binx
7/14/09, 9:18 PM
#119

#87 Gud vilken läcker Vorsteh! skitsnygg verkligen Glad

Emma-lundqv
7/14/09, 10:55 PM
#120

Har en släthårig foxterrier (grythund) som inte jagar, utan klarar sig bra med annan aktivering :)

Untitled-3-1.jpg picture by Memmish


[IsabelleA]
7/14/09, 11:04 PM
#121

#120 Vilken härlig bild på en riktigt snygg hund!

faer
5/24/10, 11:53 PM
#122

Jag har 2 östlaikor som jag både har som familjehundar och till jakt :) dom är otroligt sociala och har ett bra psyke :)

Linnea
5/25/10, 11:11 AM
#123

Har en golden med utställningslinjer, vi har dock tänkt ha henne till lite fågeljatk på skoj. För övrigt tycker jag det är urlöjligt att dela upp en ras i jakt och utställning. Hur kan en utställningsvariant vara rastypisk om den inte ser ut som jaktvarianten (så som alla i rasen såg ut innan man började fjanta..)?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

xcess
5/25/10, 3:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Vi(pappa) har 3 st Tyska Jaktterrier.

Jagar allt, och är helt underara familjehundar. 

Det här är Hivlingens troll - Ett ricktigt charmtroll!

sali
5/26/10, 11:12 PM
#125

Jag själv har en blandning mellan dobbermann och amstaff, eventuellt whippet som är en riktig höjdare på spår och ska användas till eftersök.

Resten av faniljen och släkten, min mor och morbror har tre tyska jaktterriers som jagar det mesta, men allra helst grävling för två av dom.

Annons:
sali
5/26/10, 11:14 PM
#126

#124 Vi har en tik ifrån Hivlingens, hon är tyvärr något av det vekaste man kan hitta i hundväg men en helt underbar sällskaps hund, se hur hon går i jakten sen.

xcess
5/27/10, 10:40 AM
#127

#126 Jasså? Våra hundar är verkligen inte veka och toppen bra i jakt. Ifs har inte Troll fått jaga så mycket än, så där får vi se.

Alla 3 är väligt olika varandra till sättet,

Troll är lugnast, men tokigast (mamma säger att han är ett A-barn)

Mellan hunden är lite intensiv allt ska kollas och han ska vara med överallt hela tiden.

gammal gubben (min favorit) är lite coolare än de andra, mycket smartare;) ligger gärna i soffan och kollar på de andra tokarna, men finns det något han vill ha så lurar han till sig det. 

Från vilken kull kommer eran tk?

Sannich
5/27/10, 11:51 AM
#128

Har en flatcoated retriever. Vi ska tävla och träna i det mesta, både i utställningsringen och på Wt, Jaktprov, lydnad, m.m.
Jag tycker man ska kombinera extriören och den mentala delen, min kille har en enorm arbetslust, han hade inte trivts bra att bara vara "Sällskapshund"…  Sen att vi springer i vänstervarvet också är för att det är kul att höra vad folk tycker om honom, samt att få merit även där. Lite är det för att få miljöträningen, så han inte förväntar sig Jakt varje gång vi åker iväg med bilen.

En allroundhund är väl ändå allra bäst? =)

sali
5/27/10, 1:54 PM
#129

#127 Hon heter Hivlingen's Vilda, vet inte vilken kull, håller inte så bra koll :D Hon är inte vek i skogen utan vääääldigt förarvek och lägger sig såfort man höjer rösten, men hon är en riktig liten knä hund !

De andra två är från viltskräckens, hanen är en liten latmask, han jagar inte om han inte måste längre, antagligen har han gått för mycket i gryt så han vill inte jaga annat längre, han vill bara vara hemma och äta bullar och kela med mormor :D

Tiken är en jätte mysig hemma hund, lite bitchig möjligtvis men fortfarande bra i skogen :)

[Doglovers]
2/18/12, 6:32 PM
#130

Putt

Zofia89
8/22/12, 9:01 PM
#131

Vi har 3st jakthundar =) Renrasiga wachtelhundar alla 3 =)

Amara: drygt 1år, inlärning på G =)

Cora: 6år, Amaras mor och lite "skolare"

Fram: 8år, inte så aktiv mer men deltar i jakt ifall de andra hundarna inte hittar djuren =) Altså lever pensionärsliv ganska långt =)

Zofia89
8/22/12, 9:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Glömde bilder =P Nu vet jag inte hur jag får in fler bilder i samma kommentar så blir väl 2 till kommentarer från mig =D

Annons:
Zofia89
8/22/12, 9:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Förra bilden… Cora t.v. & Amara t.h.

Här kommer Fram =) Hon blev en aning trött när vi var ute i skogen =) Den här gången letade vi upp kantareller, en riktig mångsysslare =D

Amara & Cora letar inte upp annat än djur =) Fram hittar vadsomhelst, varsomhelst =P

[Doglovers]
8/22/12, 10:02 PM
#134

#131 Vad roligt att tråden lever vidare fortfarande. Det var jag som under ett annat nick startade den.

Jag har inte haft så mycket kontakt med just er ras. Men jag förstår efter det här att den är väldigt mångsidig. Letar den till och med fram svampSkrattande

Viccan92
8/22/12, 10:14 PM
#135

Jag har jakthund som jag inte tränar jakt med. Men det är mycket jakt i honom så jag kan inte släppa honom lös.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Zofia89
8/22/12, 10:15 PM
#136

Japp :-D och Fram är en höjdare på att spåra tappade hästskor också :-P hon hittar dem fast det skulle vara en meter snö på dem :-D hon hittar vad helst man vill bara man berättar vad hon ska söka :-) hon plockar även gärna upp saker man tappar och hjälper bära det hon orkar med :-) eftersom jag lider av stora diskbråck i nedre ryggen är hon till stor hjälp när det gäller att plocka upp nåt från golvet:-) Oj vad detta blev långt :-P dit jag ville komma var att hon apporterar allt :-P hon hjälpte till och med sambon att plocka in ved i lidret i sommar :-D

[TheMiko]
8/23/12, 1:19 AM
#137

Blandras Wachtel/ksrelsk björnhund endast till sällskap. Men kommer att träna en del spår mm när han blir stor.

[Doglovers]
8/23/12, 7:01 PM
#138

#136 Människans bästa vän ;o))

[Doglovers]
8/23/12, 7:03 PM
#139

#137 Den är alltså valp nu? Spår är väldigt bra för hunden. Man kan cykla flera kilometer med hundar utan att dom blir trötta. Men gå ett 600 meters viltspår, så somnar dom ovaggade sedan. Trötta och nöjda Flört

Annons:
[Doglovers]
8/23/12, 7:04 PM
#140

Dubbelt

[TheMiko]
8/24/12, 1:28 AM
#141

#139 Jupp han är 5 månader så han har lite till att växa först, just nu är jaga löv som blåser omkring det roligaste som finns. Tränar en del vardagslydnad med honom, hit sitt och ligg mm och det går förvånansvärt bra.

wesdi
8/24/12, 9:50 AM
#142

En jaktcocker som tränas i spanielns jakt, prövas även i fältprov, har även gått lite praktisk jakt.

Flört En storpudel… som tränas i vattenapportering, viltspår, gått en eftersökskurs…. men det var länge sedan pudeln räknades som jakthund dvs vattenapporterande fågelhund.

Båda tävlar i agility.

/Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

[Jawa´s]
8/24/12, 1:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Jag har en blandras med mest schäfer i, men där gömmer sig även plotthund =)
Han är långt ifrån en renrasig jakthund, men vi tränar viltspår för fullt, tror absolut att jag kan använda honom till eftersök när han är färdigutbildad =)

[Doglovers]
8/24/12, 5:27 PM
#144

#142 Roligt att få läsa lite om alla aktiviteter som era hundar får göra.

Hade en granne som födde upp storpudel. Och en såldes som jakthund. Härligt att dom får göra det som ligger i deras gener. En annan storpudel användes till harjakt bland annat. Den drev som en stövare. Alla gubbarna drog på smilbandet när hunden hoppade ur bilen med en röd rosett på huvudet. Men ack vad dom bedrog sej. Det blev tydligen är bra jakt. Rosetten var lite för att retas.

[Doglovers]
8/24/12, 5:31 PM
#145

#143 Jösses vilken snygg hund du harGlad Och snyggt fotat.

Plottarna används väl rätt mycket på lite skarpare jakt som björn och vildsvin. Jag har ingen erfarenhet från den rasen. har en bekant som har en blandning med Plott i sej och den ska vara rätt duktig.

Kul att du använder din på spår och kommer använda den på eftersök. Den händer så mycket trafikolyckor och då kan man kanske vara till hjälp.

[Jawa´s]
8/24/12, 8:49 PM
#146

#145 han tackar ;) Min väninna som fotat, Almqvist heter hon nog här.

Det återstår att se hur Noël som han heter reagerar på storvilt, han är iaf väääldigt intresserad av småvilt och spårar lugnt och ordentligt. Så tänkte göra viltspårproven, anlag i höst och förhoppningsvis öppen klass nästa vår, sen hoppa på en eftersöksutbildning på öster malma och seeen får vi förhoppningsvis bli anslutna till vårt distrikt och bli uppringda vid trafikolyckor där vilt är inblandat =)

Va inne på att köpa en wachtel eller karelare först, men jag fastnade direkt när jag såg min vovve nu i vintras.
I framtiden blir det nog dock en karelare för samma uppgift =)

Annons:
[Doglovers]
8/24/12, 8:56 PM
#147

Jag anmälde mej till en eftersökskurs som var jätte bra faktiskt. Men jag hoppade av efter första gången, då kursen utgick ifrån att man även var skytt och det är inte jag. Men annars var det kanon. Efter 5 skarpa eftersök var man färdigt eftersöks ekipage. Jag skjuter med kameran och den har ju inte riktigt samma effekt haha. Jag har 4 jägare i familjen så dom får stå för skottet och jag för dokumentationenFlört

Madddeee
8/24/12, 10:48 PM
#148

jag har en laika hälleforsare  men som familjehund Glad

men den rasen är känd som älg hund Skrattande

[Empisen]
8/24/12, 11:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149

Jag har en Jack russell, grythund.
Han används inte till jakt, var sugen på att pröva konstgryt med honom en gång i tiden, men det blev aldrig av.

Krypa ner i hål tycker han är kul iallafall Flört

Upp till toppen
Annons: