Annons:
Etikettövrigt
Läst 16998 ggr
kerstinjo
2009-02-03 18:58

Fulaste hunden.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har alla olika uppfattningar om vilka hundar som är fina. Vi har våra favoriter.

Men finns det någon hund du tycker är ful?

(Nu får ingen ta illa upp, för det är bara en fråga om tycke och smak.)

Själv har jag svårt för små hundar och har de även utåtstående ögon så är det katastrof.

 Kerstin 

 

Annons:
Taci
2009-02-03 19:01
#1

Det finns flera som jag inte tycker är särskilt vackra, men bara en som jag verkligen tycker ser fruktansvärd ut, o det är Engelsk bullterrier.

Annars tycker jag nog att alla hundar kan ha sin charm, jag gillade inte alls nakenhundar tills en bekant skaffade en, då tyckte jag den faktiskt var hyfsat söt. Men just Engelsk Bullterrier har jag alltid tyckt varit ful. :)

Magdalena12345
2009-02-03 19:21
#2

Jag tycker alla hundar är vackra på olika sätt.

Det är lite fel att diskutera hundarnas skönhet, det är som att diskutera människor i olika raser, det är rasistiskt! Nä nu skojjade jag!

 Men som sagt, Jag tycker alla hundar är vackra på olika sätt!

Sandra-L
2009-02-03 19:45
#3

Jag ogillar mindre hundar, stora hundar är mer min grej :)

Gillar inte extrem-fall så att säga; som nakenhundar, pumi´s, för utstående ögon, konstiga öron, intryckt nos mm mm..

Smaken är som baken - olika :P

Paulines
2009-02-03 19:46
#4

Oj :S, Aa tänderna på den första bilden var ju inte allt för vackra :S. Jag tycker nog de flesta hundar är fina. Som tex. boxrar, många har svårt för deras ansiktsuttryck men kolla vilken underbar muskulös kropp de har! det finns bara en hund som jag vet att jag inte tycker är så superfin, de är hundarna som är lite fårliknande, kommer inte ihåg vad de hette. Men har bara sett dem ett fåtal gånger, de har säkert underbara personligheter liksom :)

Anett Lindbom
2009-02-03 19:57
#5

Jag är inte något vidare förtjust i leonberger, jag tycker dom ser ut som vilka "byrackor" som helst..

empan-hampus
2009-02-03 20:01
#6

Jag gillar inte puli… man kan liksom inte se hunden.. eller vad man ska säga.. Även griffons tycker jag är extremt fula! Och så skulle jag aldrig kunna ha en chihuahua.. Men inga hundar är vidare fula sådär.. utan det är mer att jag inte skulle kunna ha en sån.. Finns mer hundar jag inte skulle tänka mig ha! Men alla hundar har någonting som är gulligt med just dom!

Annons:
ingann
2009-02-03 20:07
#7

Bedlington-terrier är inte speciellt vackra… jag tror det beror på den kupiga ryggen;p en moster till mej hade en sån och att den hette Penko gjorde ju inte saken bättre *s* Det är nog det fulaste namn jag hört på en hund…

ser jag dem framifrån är de rätt söta i ansiktet iofs;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

PetraS
2009-02-04 00:28
#8

Tycker inga hundar är riktigt fula, alla har sin egen charm ;)

Men sen finns det såklart såna hundraser som jag själv föredrar, och såna som jag direkt inte skulle köpa..

zoolatri
2009-02-04 08:16
#9

Jag tycker oxå att deet finns något charmigt över alla raser, men sedan finns ju de med lite mindre charm än övriga;) Jag har svårt för stora hundar med små ben, tex welsh corgi tycker jag ser ut att ha blivit av med benen i en olycka av något slag, haha.

[Josefine-Appollo]
2009-02-04 10:59
#10

Jag tycker att det inte finns några fula hundar bara mer eller mindre fina.Glad

Leorag
2009-02-04 11:48
#11

Ja det finns många raser som jag tycker är fula men vilka vill jag inte gå in på Flört

kerstinjo
2009-02-04 12:28
#12

# 11 Fegis!Glad

 Kerstin 

 

Quiila
2009-02-04 13:00
#13

Äsch kom igen nu :) Jag kan börja med att säga att pudel och nakenhundar inte ligger högt på min lista…

~Quila Roze~

Annons:
Luddesmatte
2009-02-04 13:17
#14

Enligt min mening är ingen hund ful och ogillar däemed ingen ras utan jag skulle nog mer ogilla människan som avlat fram hunden till att se ut som den gör. Tycker annars alla hundar oavsätt ras eller storlek är bedårande på sitt sätt men jag är ju också oerhört kär i allt liv om det så är en hårig spindel Oskyldig.

HannaM
2009-02-04 13:27
#15

För mig är fula hundar hundar där det syns att dom pågrund av trångsynta människor är avlade så dom har problem att leva ett normalt liv. En mops är väl i princip söt men när man vet vilka problem den kan ha med andningen bland anant så är den i min ögon inte söt. Samma sak med schäfrar med ändan i backen, dom är inte fina för mig. Dom ser ledsna rädda och krypande ut. inte ståtliga och vackra som en schäfer ska. Eller hundar överlag med alldeles för löst skin runt ögonen där ögonen är röda och rinnande… nej, det blir fult för mig.

Gullan402
2009-02-04 14:37
#16

Var väl ngn tävling för ngt/några år sen med den fulaste hunden.
Minns fortfarande den fruktansvärt fula hunden som vunnit flera år i rad!!! Det var ett helt uppslag i en kvällstidining. Kort efteråt stod det att den hunden avlidit.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

SaraC
2009-02-04 14:45
#17

Det finns en del raser som inte alls tilltalar mig utseendemässigt. Jag brukar aldrig tala om vilka såhär, eftersom det alltid är någon som tar illa upp. Själv tycker jag väl att det inte spelar någon roll, det är ju samma sak som att vissa raser inte tilltalar mig med sina andra egenskaper.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

exitingsvillemo
2009-02-04 15:26
#18

jag har svårt att säga en speciell ras som är ful. Oftast går det hand i hand med personlighet osv.

Min hund tycker jag är ganska ful iof =) korsning dvärgpudel/PowderPuff, men han är så go så han blir söt i mina ögon, men rent utseendemässigt så är han ganska ful Tungan ute

Gasoline
2009-02-04 16:58
#19

tycker inte, som många andra, att det finns någon hund som är riktigt ful. Däremot så tilltalar tex taxarnas utseende mig spec mycket.

ingann
2009-02-04 17:03
#20

#18 det är sant *nickar* jag känner en blandis som är skitful om man bara tittar på utseendet men eftersom jag känner honom och hans personlighet är han rätt söt ändå:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
anaprincess
2009-02-04 17:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#3 Menar du inte Puli? För Pumi är ju ingen extrem ras :) kolla bara på bilden.

gejsa
2009-02-04 17:12
#22

Jag tycker eg om alla individer det är inte bara utseendet som jag tittar på. Men den ras som jag gillar mest är ju schäfer. Tycker dom är så snygga och kloka och lättlärda. Sedan har jag ju två blandraser hemma och den ena är snyggare än den andra. Men charmen finns ju där iaf. Skrattande

sagalisa
2009-02-04 18:06
#23

Det finns en ras, vet ej riktigt vad den heter (nån som kan hjälpa mig kanske) men det är en ganska stor nakenhund. Den brukar va grå med lite tofsar på huvudet….den tycker jag inte är så tilltalande. Annars gillar jag små chinese nakenhundar men inte denna stora….

Sandra-L
2009-02-04 18:19
#24

#21 Självklart menar jag Puli haha
Simpelt misstag haha

#23 Menar du kanske mexikansk nakenhund?

India
2009-02-04 19:20
#25

Jag tycker nog att alla hundar är vackra på sitt sätt. Precis som med människorSkrattande. Gillar inte ordet ful och undviker att använda det.

Leorag
2009-02-04 20:07
#26

# 12

Ja kanske det men jag vet vilket rama skri det brukar bli och så går det snabbare att räkna upp de jag gillar Flört men jag kan väl ta något exempel då.

Engelsk bulldogg
Schäfer (inte alla då men många)
Nakenhundarna är inga favoriter direkt m.fl m.fl.

destroyed
2009-02-04 20:40
#27

jag har många hundar jag tycker är fula, ofta blandraser faktiskt! men det betyder inte att jag inte gillar blandraser!

jag har igentligen aldrig gillar hundar med intryckt eller ingen nos. tänker bara på andningssvårigheten.. vore hemskt om en hund kväver sig själv bara för att den blir lite uppspelt.

Annons:
Gerbilflicka
2009-02-04 22:04
#28

Jag vet en hund jag sett pa blocket… minns inte vad rasen hette men ska forsoka hitta. Helt enorm, sag ut som en pa tok for tjock hund med massa hangande hud och morkt gra. :S

IdaS-A
2009-02-06 21:50
#29

är inte så förtjust i pudel, nakenhund, mops mfl. men alla hundar är söta som valpar :)

Carlo
2009-02-06 22:58
#30

Alla hundar är söta på ett sätt..<

Min kinesisk naken hund var inte speciellt snygg tyckte jag men sen så tyckte jag att den var jätte snygg;)

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


Gasoline
2009-02-07 18:18
#31

#30 Jo, men sedan har ju vi människor lätt att vänja oss vid något, tex ett utseende, och sedan acceptera detta bättre.

Carlo
2009-02-07 19:49
#32

#31 mm, men liksom, detta är vad jag tycker, om människor vill säga;)
Om t.ex nån är ful.
Och är snäll, så kan man tycka att han/hon är fin:)

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


Gasoline
2009-02-07 20:17
Carlo
2009-02-07 22:25
#34

#33 Då förstår vi varandra;):)

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


Annons:
[~Kollen~]
2018-08-29 21:57
#35

Puli och Kommondor alltså inget illa med hunden säkert en bra hund men nej, nej nej annars tycker jag alla hundar är fina❤️

Myris & Stinis
2018-08-30 07:49
#36

#4 #7 Gillade inte heller utseendet på bedlingtons i början men nu när jag sett och träffat individer så tycker jag faktiskt att utseendet är rätt charmigt;) Har lite svårt för plattnosade hundar och hundar med utåtstående ögon

hemul
2018-08-30 14:45
#37

Om de är normalklippta (alltså inte som de ska klippas…) ser det inte alls tokiga ut.

Upp till toppen
Annons: