Annons:
Etikettraser
Läst 13912 ggr
svampi
7/9/09, 10:11 PM

Din Drömras

I det här inlägget tänkte jag att alla skulle få använda sin fatasi och beskriva sin drömhundras. Det behöver inte vara någon ras eller färg som finns. Den kan se ut precis hur som helst.

Min drömras:

Den ser ut som en pudel, men den är lite större, ca 175 cm. Vit ska den vara :)

Annons:
HolyFuck
7/9/09, 10:28 PM
#1

Den är stor, i size med irländsk varghund. Smalhet som en vinthund, typ saluki, men ståtlig som en faraohund. Den ska vara prickig som en dalmatin. (grön egentligen, men det kanske är att överdriva). Stående öron, lite längre nos. Släthårig.

emelie92
7/9/09, 10:47 PM
#2

Den ska se ut som en rottweiler men vara lite lättare i kroppen, ungefär som en dobberman men fortfarande ha det här maffiga intrycket som rottweilern ger. Den ska även vara lite större i mankhöjd, ungefär 65-70 cm i mankhöjd.

[jakke94]
7/9/09, 11:40 PM
#3

min finns redan! black and tan blodhund! :) och en vit bullterrier :)

destroyed
7/9/09, 11:45 PM
#4

1# hahahah det där lät precis som min fantasikompis när jag var liten.. han hette Backulen:P

Ricko
7/9/09, 11:50 PM
#5

En KH Brun schäfer med svart sadel&mask, en hane vid namnet Buddy eller Marley 163cm hög. Men min drömhund är endå Ricko <3 Men han finns ju redan så :/ :P

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Betiz
7/10/09, 12:16 AM
#6

saarloos wolfhound..helt klart min drömhund.

Annons:
ms-mee
7/10/09, 1:58 AM
#7

En boxer storlek med grandis ^^ De hade vart nått de :D
Fast en pudel i den storleken skulle inte vart helt fel de heller :D En grov pudel med lite häng läppar. Ljus ljus silver ska den vara :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Leorag
7/10/09, 4:36 AM
#8

En av mina drömraser äger jag redan dock den första och enda jag kommer ha men det har inget med själva rasen att göra. Dobermann är riktigt läckra också men alldeles för krävande så en "drömras" skulle väl i så fall vara en något mindre krävande ras men med dobbisens utseende och storlek Flört

Sedan finns det en hel del raser som jag gillar skarpt men som inte passar mig rent aktivitetsmässigt, jag kan inte ge det de behöver så de är och förblir drömraser.

Weimaraner, långhårig
Siberian husky

Nu är ju inte detta några fantasiraser utan redan existerande raser men likaväl mina drömraser.

emma071
7/10/09, 10:23 AM
#9

min finns :) flat coated retriver   (osäker på stavningen)

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

xcess
7/10/09, 11:18 AM
#10

jag är inne på American Akita, jag är helt förälskad i dem och hoppas att man kan åka och träffa flera samt lära sig mer om rasen så att man i framtiden kasnke kan skaffa en <3

FurryTails
7/10/09, 2:23 PM
#11

En blm-färgad(blåa ögon) hund av spetstyp, medelstor och med överdrivet "plymig" svans.

svampi
7/10/09, 9:31 PM
#12

putt

[Vargnatt]
7/10/09, 9:42 PM
#13

en berner sennen men lite högre än vad de är nu vore helt perfekt :)

Annons:
scth
7/10/09, 11:09 PM
#14

Min riktiga drömras är självklart Alaskan malamute

En "Grönendal med lite trubbigare nos och blå ögon :) ca 60-70cm hög vore vackert !

Ricko
7/11/09, 9:37 PM
#15

14# Du menar Groenendael ;)

9# Det stavas: Flat Coated Retriever ;)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

scth
7/12/09, 1:43 AM
#16

#15 japp, svårt det där med stavning Tungan ute

evkar4
7/12/09, 6:14 PM
#17

Schäfer är min favorithund. Har en renrasig och en blandras med kaukasisk ovtjarka.  Men nästa hund blir också en schäfer. Tycker om deras sinne och att de är lätlärda.

cupcakes
7/12/09, 11:02 PM
#18

Ett av mina strävansmål i mitt 'hundliv' är att äga min drömras. Jag har alltid och kommer alltid vilja ha en amstaff för att de är så grymt härliga hundar om man kan hantera dom. Så mitt mål är att få så mycket erfarenhet och kunskap att jag ska kunna ha en amstaff, tills dess siktar jag in mig på golden retriever eller tollare - måste bara övertala mor min först. Ett annat mål, mer inom yrkeslivet, är att kunna jobba med och hjälpa problemhundar så det är bara att öva på och suga åt mig allt jag kan.

JenD
7/12/09, 11:14 PM
#19

Min finns redan, svart staffordshire bullterrier)

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

 

jessi_twini
7/13/09, 12:41 AM
#20

Min finns redan ^^ En hel vit bullterrier :D

Åh gud vad jag älskar den rasen!

Annons:
Karizma
7/13/09, 1:49 AM
#21

En lite mindre hundras som är lite alergivänlig lång päls men itne korta ben lätt ska den vara runt 5-6kg ska gilla gå långsvängar o arbeta kanske agility fart o fläckt ska det vara. Eller så ska den vara lite vågit i pälsen men itne pudel.. kanske finns sån här ras ej pudel fast det är ju en favvo ras med :D

Gerbilflicka
7/13/09, 2:33 AM
#22

En allergivanlig schafer som aldrig faller har, alltid haller vikten och latt bygger muskler. Ska saklart vara latt att trana ocksa, ska kunna hanga med overallt och inte ha problem med andra hundar eller liknande.
Valdigt nara den hund jag redan har med andra ord. Flört

destroyed
7/13/09, 1:13 PM
#23

Jag älskar siberian Husky men kan inte ta hand om dem så det blir tyvärr en dröm bara..

Changrila
7/17/09, 9:53 PM
#24

Jag har två drömraser, och de finns redan. Dessutom är jag lycklig ägare till två hundar av ena rasen.

Jag vill ha hundar som är ca 60-70cm höga, har funktionell päls och kropp, sunda och alerta hundar med värdighet. Jag vill ha en hund som är signalkänslig och signalsäker, som är lugn inomhus, pigg på att hänga med överallt utomhus men inte klättrar på väggarna om de inte får göra det. De ska helst inte lukta hund och inte dreggla eller flåsa i "normalt läge".

De raser som jag då fastnar för är saluki och azawakh.
Saluki har jag 2st (samt jobbar på stor kennel då och då), Azawakher har jag träffat ca 20 st och pratat med flera uppfödare.
Jag kan inte säga annat än att jag hittat rätt och nu längtar jag bara efter den dag då jag även kan ha en azawakh.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

KitoBonito
7/17/09, 10:03 PM
#25

Min drömras:

En hund med mankhöjd på 180 cm. Den har utseendet lite efter en härdad varg, men med slimmad, smal kropp - ganska hög midja. Pälsen ska vara från släthårig till lite längre … vad det nu kan kallas - som en vanlig vargs päls. Pälsfärgen kan variera … men gärna mörkgrå eller mot det svarta hållet - båda med minimal "spräcklighet". Huvudet är ståtligt och tufft som en vaken, alert varg. Öronen står upp, morrhåren är framhävande, ögonen är skimrande gul/grön/ljusbrun. Den ska ha två långa yviga svansar. Tassarna är smidiga och stora. Tänderna är vita, nosen svart. Kroppen är musklad och smidig.

OM det är så, så kan den gärna få ha vingar också ;D

TA-DA! Har alltid varit min lilla fantasi "hund".

oliviaoakilles
7/30/09, 3:38 AM
#26

Men den perfekta hundrasen måste ju vara mops, dom är så jävla tuffa! :D

svampi
7/30/09, 11:06 AM
#27

#25 haha det kallar jag drömhund :D

Annons:
rebecca-g
7/30/09, 1:37 PM
#28

Jag har hittat min drömras!

[IsabelleA]
7/30/09, 2:04 PM
#29

Afghanhund med psyke som en stabil shcäfer, det skulle vara något *drömmer* Kyss

Vattnadal
7/30/09, 3:27 PM
#30

Jag har nog redan mina drömhundar.

Siberian huksy är drömhundar för många, och vardag för mig. Fast de är drömhundar, vackra, trevliga att ha att göära med, och så underbart att få vara med dem när de lever tillsammans och jobbar. Att få se glädjen när släden packas, de selas på och studsar och skriker av glädjen att få jobba och springa tillsmmans, hela familjen!

Om Vittra får vara frisk, är hon oxå en drömhund. En golden med färg, framåtanda, glädje, envishet och arbetsglädje, som sedan får vara frisk i kroppen, är min drömhund!

Sen har jag min rallytraktor Vidar, som jag inte riktigt vet hur jag ska ersätta. Han är stark, ståtlig, röd (nåja, orange snarare), gillar att jobba massor med kroppen och lagom (för mig) med huvudet. En till sån får jag aldrig, då han är en alaskan husky-bastard med inblandning av grönländare och shcäfer. Han har sin agalna sidor oxå, och gissar att en RR ligger nära i sättet, och är lika vacker.

Fantiserar vidare om att någon gång ha borzoi.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KitoBonito
8/1/09, 12:03 AM
#31

#27 Sant. xD Eller Never-going-to-happen-hund. xD

BrightGloria
8/1/09, 12:38 AM
#32

En shetland sheepdog med vacker böljande päls och vakna pigga mandelsformade ögon. Ungefär 33cm i mankhöjd och älskar agility. Rena racern och tycker även om får. :P

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Kiwanu
8/1/09, 12:17 PM
#33

Jag har redan min favorit, storpudeln! Finns faktiskt inget bättre än en storpudel för mig ^^

rapport
8/15/09, 2:45 PM
#34

Asså jag älskar Bernersennen hundar men dem kanske inte är den bästa rasen på agiligty och jag älsskar detså kanske en hund som ser ut spm bernersennen men bra på agility :)

Annons:
Christelle
8/15/09, 6:44 PM
#35

Ojoj svår fråga. Hm skulle vara skitcoolt med en Chokladbrun/Tan schäfer med lång päls :)! Sen gillar jag hundar med blå ögon. Så ska man säga något som inte finns så är det vell det :). Eller kanske en Blue merle schäfer :)

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

frontera
8/15/09, 6:57 PM
#36

Dobermann har en redan

Älskar rasen men avlen på dom har spårat ut.

Så nästa hund blir en blå kh collie

mealily
8/16/09, 12:45 AM
#37

# 35, Vet faktiskt en som har en blandning mellan Aussieshepherd och schäfer, ser ut som bluemerle schäfer med aussiens päls :]

Craz-y
8/16/09, 1:10 AM
#38

en malinoishane med mycket temperament! Oskyldig

Pimu
8/16/09, 2:25 AM
#39

Har en "min dröm hund"Rottweiler .. men har fler drömmar ..

Mops - hel svart el. mörk nos o ljus kropp
Fransk Bulldog - mörk nos, ljus kropp

KickanW
8/16/09, 2:39 AM
#40

Den ska se precis ut som en varg men vara lugn och trygg i temperamentet, inte kräva jättemycket motion men vara bra att träna lydnad med. Noll jaktinstinkt men ska fungera som vakthund och draghund.

Sophiies
11/30/10, 4:57 PM
#41

Australian Shepherd Blue merle och Redmerle helt klart !

Mvh Sophie!

Medarbetare på blandrashundar.

 

www.dancingpaws.weebly.com
www.justadorable.wordpress.com

Annons:
EternalWinter
11/30/10, 5:27 PM
#42

En American Wolfdog med ett lugnt och fint temprament..de skulle nog va drömhunden..

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Ixectrona
11/30/10, 7:35 PM
#43

Min drömras skulle nog vara…

* En American Akita utan hundaggressivitet.
* En vargliknande ras som inte antingen är en varghybrid eller slädhund som kräver massor med motion (tänk Saarloos, CsV eller Tamaskan).
* En King Charles Spaniel utan sjukdomar…
* Eller en dito Shar-Pei utan mycket rynkig och tjock hud.

Emma-K
11/30/10, 7:42 PM
#44

Om man ska se det realistiskt så helt klart en bearded collie, om man får spåra ut så en pokemon hund hur jäkla awesome vore inte det ^^
en stooor med massa gosig päls och något smidigt sätt att förflytta sig på så man slipper alla bensinkostnader xD

------------------------------------------

Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé 
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it

Ixectrona
11/30/10, 8:12 PM
#45

En Pokemonhund… Tungan ute …ja får vi vara så fantasifulla så vill jag ha en Nantang. Oskyldig

Zabina
11/30/10, 9:00 PM
#46

Jag vill så gärna ha en bluemerle-färgad Aussie nångång! Helt otroligt vackra hundar!

Emma-K
11/30/10, 9:02 PM
#47

#45 haha lätt en pokemon hund bara knalla ut i högt gräs o fånga en awesome Cool men ja en nantang ser ehm.. mysig (o_O) ut att pussa på den har det där lite extra inbjudande mys utseendet XD

------------------------------------------

Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé 
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it

chade
11/30/10, 9:16 PM
#48

En frisk engelsk bulldog utan massa ''fel och defekter'' som är dåligt för dom.

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Annons:
Elega
12/1/10, 8:51 PM
#49

En dobermann med naturligt stående öron måste nog vara min drömhund. Gärna lite mer slimmad också. Tycker många har oproportionerligt stor bröstkorg.

marinelady
12/1/10, 8:57 PM
#50

En slät kerry blue terrier med samma härliga blåa färg! Okej strävhårig kan den få vara också men i samma storlek som en kerry.

rebz
12/3/10, 8:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Min finns redan. Japansk Spets, är lyckligt lottad som har en också. Älskar verkligen rasen, den är så allround och det är mycket hund i ett litet format. Hur underbar som helst!

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Sharp]
12/3/10, 8:39 PM
#52

#41 #46

Kyss håller med er helt! Aussie är så en vacker hund!

Katti
12/3/10, 9:41 PM
#53

En liten hund (storlek som en sheltie ungefär). Söt och lagom pälsad (d v s den ska ge ett långhårigt intryck, men inte kräva en massa pälsvård). Sund, glad, pigg, arbetsvillig och följsam. Den ska gilla människor och andra hundar. Och framför allt: Den ska vara avlad på mentalitet och arbetsegenskaper!!!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

rebz
12/3/10, 9:48 PM
#54

#53, det låter nästintill som en Japansk Spets!

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Katti
12/3/10, 10:02 PM
#55

Nej, de är inte avlade på mentalitet tyvärr… (vilket inte hindrar att det kan finnas en massa trevliga individer! Men jag vill ha stabila hundar, MH-beskrivna i många generationer, så att man vet vad man får)!

Synd att det inte finns långhåriga mini-kelpie när jag tänker efter Skrattande. Glömde att rasen ska finnas i olika färger också!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
AnnaCDSG
12/3/10, 10:11 PM
#56

Jag kan inte bestämma mig för en så jag skriver två stycken:

1. Ser ut som en rhodesian ridgeback men är några centimeter lägre. Ska vara lugn, inte ha någon jaktinstinkt och inte kräva mer än långpromenader och lite mental aktivering då och då.

2. Ser ut som en chinese crested dog (naken med mycket crest) men är ca 60 cm i mankhöjd. Skulle kanske se lite roligt ut. Tungan ute Med kinesens temperament.

missemel
12/4/10, 12:31 AM
#57

Tänk jacob-vargen i Twilight fast i storleken 75cm ;)

Eller så skulle jag vilja ha en hund med lockig päls som inte fäller. Den kan vara ungefär lika stor som en golden fast lite kortare kropp. Den ska gärna vara mörkbrun eller benvit :D

Sophie&Segra
12/4/10, 2:58 AM
#58

Min drömhund ser ut som en varg korsat med Alaskan Malamute.. med en mentalitet som min Schäfertik!

Om vi ska vara lite mer realistiska.. Fast ändå inte.. En välpälsad Blue Merle/Muddy Merle, Finsk Lapphunds hane. Eller varför inte en Red Merle, Finsk Lapphunds tik?

Men en Blue Merle Mudi.. Det är nog den snyggaste - faktiskt existerande, hunden i mina ögon!

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[hamster-expert]
12/19/10, 12:20 AM
#59

Den hunden jag har är den bästa rasen för mig just nu.

Men om jag bodde ute på landet skulle jag vilja ha en Vit herdehund eller en Alaskan malamute och vit Hällefors blandning.

[~Kollen~]
8/18/18, 11:19 PM
#60

Aussie😫önska jag hade en………

Frida B
8/19/18, 7:23 AM
#61

Oj… spännande. En hund med kelpiens praktiska päls, fast i snygg red merle. Arbetsviljan, nosen och den glada inställningen till livet från kelpien. Inga rasbundna sjukdomar. Gärna nätt och smidig, som en lät pälsad border collie. Ca 50 cm hög. Har mycket jävlar anamma i sig, signalkänslig som en vallhund. Matmotiverad som en labbe och med bra kamp. Mycket föremålsintresse och självständighet. Tydlig i sitt kroppsspråk till andra hundar. Det är nog min drömras som inte finns!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

eli1991
8/19/18, 9:41 AM
#62

Hade velat ha en irländsk varghund i storlek som en border collie. Vill ha lugnet från en irländsk varghund men även att den är lite alert och vill träna. Älskar mentaliteten, pälsen och färgen hos irländsk varghund men storleken känns lite otymplig 😂

Annons:
hemul
8/19/18, 12:07 PM
#63

HA ha! Ingen verkade reagera på att OP (för 9 år sedan) drömde om en 175 cm hög pudel. 😂

Lona
8/19/18, 12:51 PM
#64

#63, Jodå, och någon annan om en som var 180. Lite jobbigt att behöva en hästtransport när man ska ha med sig hunden…😃

Jag har nog två;
En isländsk fårhund, fast lite mer bruksbetonad i mentaliteten och utan skällandet.

En cairnterrier, fast med längre ben (och proportionerlig kropp till det, givetvis) så att den blir sisådär 45 cm hög. Samma glada bushumör men liiite mer förighet, dock utan att tappa sin lite egensinniga charm. Om den dessutom trimmar sig själv så är den perfekt!👍

Sen vore det väl trevligt med en hund på drygt 150 cm, med ungefär en islandshästs exteriör och en blandning mellan en islandshästs och en jaktlabradors mentalitet. Givetvis ska den även ha vingar så att jag kan både rida på den och flyga med den.
Gulbrunblack med riktigt gul fjordingfärg och lång, svart man och svans.
Med andra ord, en flygande islandshäst med labbementalitet!😛😎
Det blir lite trångt i sängen förstås…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Jojaton
8/19/18, 4:19 PM
#65

#63 Jo, och att 175cm bara är ’lite’ större än en normal pudel 😂😂 Sheltie minus en hel del skall och nervositet, plus mod och lite nya färger (spec black & tan och red merle) så har ni min ultimata drömhund 😍 Fast också samojed och ceskoslovensky vlciak med ovanstående sheltiementalitet!

Johanna - Instagram

[~Kollen~]
8/20/18, 12:03 AM
#66

#65 Åhh jag älskar merle och spräckliga färger. som en Aussie (min drömhund) men istället ska jag få en Sheltie den passar mig mera än en Aussie eftersom Aussie kräver ännu mera😣 kmr dock kanske inte få en merle sheltie men en sheltie iaf åh jag bara älskar hundar hade också tänkt på Husky men så krävande ): Aja ha en bra Natt/Dag! :D

[~Kollen~]
8/20/18, 12:10 AM
#67

Men här är mina favvosar: 1. Australian Shepherd (FAVVO FAVVO) 2. Husky 3. Schäfer

Sugar Mist
8/20/18, 1:19 AM
#68

Jag är väldigt nöjd med min senaste aussie, Salt.
Hon har leklust som heter duga, matmotivation så det skriker om det, helt ok när det gället den sociala biten, arbetslust, spårnäsa och kroppstyp.
Inte skottberörd, funktionabel päls och så öppen inför nya saker.
En del eye i vallningen också vilket är kul och "lättare" för mig som inte vallat så mycket med kroppsvallare/"loose eye" innan :) 

Rent exteriört skulle jag önska att hon var några cm högre, lite bredare och att hon inte hade lika mycket vitt, och utöver det så pratar hon väldigt mycket och är väldigt ljudlig när hon talar om att hon inte är nöjd, men jag hoppas det dämpar sig när hon växer upp. 

Så- en större Salt som är mörkare och inte ljudar lika mycket 😍

-

Myris & Stinis
8/20/18, 10:12 AM
#69

Min drömras är border Collie, men tyvärr kan jag inte ha en sån pga att jag inte kan erbjuda vallning… men collie och papillon är såå fina hundar!<3 Min drömras skulle se ut som en BC (svart/vit) fast i miniatyr och inte kräva vall, den skulle ha spetsiga öron och ljust rosa nos med isblåa ögon:p önskar verkligen att en sån ras fanns…

Annons:
Zadeira
8/20/18, 6:36 PM
#70

Klurig fråga om man får blanda hejvilt mellan raserna som man vill.

Utseende: Cocker spaniel. Blue roan eller orange roan. Gärna lite nättare i kroppstypen.

Aktivitetsnivå: Låg aktivitetsnivå med få krav och som inte behöver så mycket träning. Vardagspromenader med en långrunda då och då, lite lydnad och tricks, enkel parkour, godissök osv.

Personlighet: Gärna lite som en mops, stor personlighet och väldigt humoristisk. Tydlig vilja (och ovilja), men ställer upp för människan i alla lägen. Reserverad mot främlingar men kärleksfull till tusen mot de han känner. Orädd och okomplicerad.

Annat att önska: Funkar bra med andra hundar. Enkel att lämna ensam. Enkel att lämna hos andra, tex dagmatte eller hundvakt.

Min drömras är ju egentligen cocker spaniel, men jag är rädd att de har större aktivitetsbehov än jag kan tillgodose med min kroniska sjukdom. Jag kan absolut tänka mig att ta över en gammal cocker som inte längre kräver så mycket motion och träning utan vill leva ett gott pensionärsliv.

Lona
8/22/18, 10:22 PM
#71

#70, OT men ibland finns det ju även yngre omplaceringar som inte är lika krävande som rasen "ska" vara. De kanske inte riktigt håller måttet kapacitetsmässigt/avelsmässigt men är perfekta i rätt hem. Min Nikka är världens bästa hund - men inte världens bästa jaktlabbe. Desto bättre för mig som inte jagar (eller föder upp) men ville ha en trevlig allroundhund. Hon kom till mig som tvååring, perfekt för alla parter.♡


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Jojaton
8/22/18, 10:28 PM
#72

Jag skulle också vilja ha en hund som ser ut som en åtta-veckors valp hela livet (men växer upp i skallen!) som kan förstå och prata svenska. Det hade inte vatt så dumt

Johanna - Instagram

hemul
8/23/18, 6:11 AM
#73

Är du säker på att du vill höra vad den skulle säga? 😃

CayKantos
8/23/18, 7:40 AM
#74

Min drömras är en Kantos. Han är faktisk allt jag vill ha i en hund, matintresset, kamplusten, pälsen, storleken(hoppas han blir en stor Kelpie), ayttityden. Endaste jag skulle vilja ändra är att han skulle va liiite mer signalkänslig. Han bryr sig inte för fem öre och glömmer allt "läskigt" eller "korrigering" efter 5min vare sig från mig, eller andra, även hundar. Vilket är TOPPEN i många situationer men skitjobbigt i andra. Så en Kantos-Kelpie 😍 Men kanske för att va helt perfekt ska han se ut som en LH HH 😍😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
8/23/18, 8:58 PM
#75

#73 ja, tänk att kunna fråga hur (och vad!) hunden vill lära sig saker, kunna få förklarat vad den upplever är läskigt, kunna fråga hur man kan förbättra hundens liv osv. Säkert en del skit man får höra också - men tänk vilken relation man kan få!

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: