Annons:
Etiketthälsa
Läst 1541 ggr
ninotheleo
2019-07-17 13:00

kosttillskott till pälsraser?

hej, jag funderar lite på dehär med kosttillskott. Jag har en leonberger som äter Real Färskfoder. Han får även blodpulver och Omega3 serverad 1 gång per dag. 

Han har inga problem med hälsan men vill ge han tillskott i förebyggande syfte. Får vara allt mellan klor till päls.

Ni som endast tänker visa pekfingrar behöver inte skriva, är endast ute efter seriösa svar! 👍

Annons:
Kapitulerar
2019-07-19 21:56
#1

Nutrolin skin & coat

Frida B
2019-07-20 07:39
#2

Varför ge hunden tillskott när den ej behöver det? Mvh en som ger svindyrt foder, kosttillskott och mediciner varje dag och önskar för livet att jag slapp. Kostar skjortan, och hatar att hunden inte mår bra. Inget pekfinger alltså, utan bara kanske en tankeställare. Sen känns det onödigt, för mår hunden bra och har ett bra foder behöver inte hunden tillskottt. Att ge i förebyggande syfte låter för mig ologiskt.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

kinjelooo
2019-07-20 10:00
#3

#2 det som är bra att ge i förebyggande syfte är Omega 3 då det förebygger artros Håller med om att det är onödigt att ge tillskott till friska hundar, håller på med min allergiker och önskar också att jag kunde slippa det…

ninotheleo
2019-09-20 10:09
#4

Som jag skrev, ville ge i förebyggande syfte. Eftersom jag har en sån stor hund ger jag han kosttillskott för leder och bl.a för päls då vi ställer ut. Jag vill han ska må bra från insidan ( vilket han gör ) och det ger också fin päls och en god hälsa.

Estellee13
2019-09-20 19:18
#5

Bra fetter är nödvändigt för päls hud och klor så det tycker jag att du ska fortsätta med. Vet inte hur innehållet ser ut i Real färskfoder men det är inte helt ovanligt att man kompletterar färskfoder/barf med lite tillskott beroende på hur hundens behov ser ut. Jag har dock hört att tillskott för leder inte bör ges i förebyggande syfte då hunden har lättare till att få benpålagringar på lederna. Det är en helt annan sak om lederna redan är dåliga och slitna.

[Ekibackensfjäderfä]
2019-09-26 13:51
#6

Om det är tillräckligt i maten behövs det inget mer. I bland kan det bli för mycket av det goda, och då kan det bli till skada i stället.

Annons:
Upp till toppen
Annons: