Annons:
Etikettaktivering
Läst 956 ggr
Tjej1982
10/16/17, 4:10 PM

Tips önskas!

Hej allihopa! Ni får gärna bombardera med förslag på mental aktivering till 5 månaders Jack Russell Terrier ;-)

Annons:
[SweetSunday]
10/16/17, 4:41 PM
#1

Med min 6-månaders valp tränar jag mycket grundläggande lydnad, såsom att gå i koppel på rätt sätt, fot, sitt, ligg, stå (och diverse onödiga men roliga trick) 👍 Detta är ju en ganska produktiv typ av mental aktivering då man samtidigt utvecklas och förenklar sin vardag. Annars har vi ett aktiveringsspel, det är kul, men min valp tycker att det är lite för kul och lite för svårt tyvärr då han blir frustrerad och försöker bita och gräva på spelet (men så är ju han en mycket otålig individ 😃) Tror iallafall spelet är av märket Anna Ottosson och det kan ju vara värt att testa 🙂 Man kan gömma godis så valpen får leta. Även att gå ut i skogen och leka kurragömma är ju ett sätt att både öva upp följsamhet och att valpen får leta efter dig och använda hjärnan (och kanske nosen). Finns ju egentligen ganska mycket man kan göra och bara fantasin sätter gränserna 🙂

Tjej1982
10/16/17, 4:45 PM
#2

#1 Tack!! Några av sakerna gör jag redan men några av tipsen ska jag absolut testa! Mitt problem är att jag har jättedålig fantasi! Haha o det är inte bara när det gäller hunden utan även när det gäller allt annat :-D

Lojs
10/18/17, 8:23 AM
#3

Kolla på youtubevideos med nosework, det är superaktivering!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Tjej1982
10/18/17, 4:37 PM
#4

#3 Tack!

Doodlemom
10/19/17, 3:32 PM
#5

Sök på olika hundsporter och träna momenten som finns på tävling. Tex i lydnad, ta reda på hur nybörjarklassen i lydnad går till och träna hemma. Så gör jag 🙂 Annars spåra!!

Upp till toppen
Annons: