Annons:
Etikettraser
Läst 4109 ggr
Fridaohrn
10/14/17, 2:19 PM

Hundras som trivs i hundgård?

Hej! Jag vill mer än allt skaffa en hund, men problemet är att varken jag eller mina föräldrar kommer hem tidigare än halv fem på tis-tors. Alltså är vi ofta borta i ca 8 timmar. Jag vet att man inte ska gå efter utseende när man väljer en ras men tror många förstår att man vill ha en söt hund! Till frågan! Vet nån om det finns en söt och mellanstor hundras som trivs i hungård? (Iaf lite mer än andra raser som kanske tex toypudel!)

Annons:
Herveaux
10/14/17, 2:23 PM
#1

Varför inte ordna med dagmatte/husse istället för hundgård?

Vad vill ni göra med hunden? 
Vad vill ni ha för egenskaper och vilka vill ni helst inte ha? 
Hur mycket pälsvård kan ni tänka er?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Fridaohrn
10/14/17, 2:29 PM
#2

Tycker sjäv att dagmatte/daghusse är rätt så dyrt/: men möjligtvis om man kanske frågar ngt granne? Aja men annars så vill jag gärna h en hund som är • inte så mkt pälsarbete helst! (spelar inte så stor roll) • lekfull och social som hänger med på promenader och roliga aktiviteter • passar med katter

Jojaton
10/14/17, 2:36 PM
#3

Hur hade ni tänkt aktivera hunden, och hur mycket?

Johanna - Instagram

Fridaohrn
10/14/17, 2:39 PM
#4

Utöver skola har jag mycket fritid till att gå promenader och vara med hunden mycket. På helgerna har jag all tid förutom om jag åker iväg men jag tänker mig att hunden ibland får följa med till stallet och följa med på aktiviteter! Så jag är inte ute efter någon jakthund eller en lat hund utan en sällskaplig hund som inte är för jobbig men inte för lat och trött heller! (Hoppas du förstår vad jag menar) 🤔

Momos
10/14/17, 2:47 PM
#5

Hundar trivs inte att vara ensam i hundgård i 8 timmar flera dagar i veckan… Att ha hund kostar rejält med pengar, så ni får räkna med dagmatte/hunddagis i beräkningarna. Rekommenderar att höra med släkt, kolla priser på huddagis i ert område och kolla in annonserna på dagmattar/hussar för att komma fram till hur mycket det kommer kosta.

Doodlemom
10/14/17, 7:44 PM
#6

Hundgård är ett utmärkt alternativ oavsett hundras, det beror helt på individen. Dock tycker jag att de ska ha minst en hundkompis för att inte känna sig ensamma om ni är borta så länge.

Annons:
Upp till toppen
Annons: