Annons:
Etikettövrigt
Läst 1046 ggr
fridarebecka
10/13/17, 10:11 AM

Flera hundar i lägenhet?

Finns det någon här som har 3 eller fler hundar och bor i lägenhet? Hur tycker ni att det funkar rent praktiskt? 🙂

Annons:
hemul
10/13/17, 10:42 AM
#1

Nä, men jag vet en som har 3-4. En är inte heltid. ;-)  Inga problem vad jag vet.

Har svårt att se att det skulle utgöra ett problem såvida hundarna inte är skälliga eller allmänt stökiga, triggar igång varandra och därmed stör grannarna. Kan tänka mig att ett gäng hundar som tycker man ska leka tafatt eller bolla med stora oxhudsbenet på småtimmarna inte är så uppskattat. Eller om de skäller när det går i trappen och så.

Hornslandet
10/13/17, 11:06 AM
#2

Bott med 3 en gång. Funkade fint, men de var vuxna och lugna. Iaf, ser ingen skillnad mot om man bor i hus tex, förutom enkelheten att släppa ut i trädgård och att man inte stör grannar om de skäller.

hemul
10/13/17, 2:03 PM
#3

Ja, jag tror risken är mycket större att grannarna blir sura om man har flera hundar som stör. Inte bara för att det låter mer, utan de tänker nog att man kunde väl för sjutton nöja sig med en.

flocken
10/14/17, 6:46 AM
#4

Min erfarenhet säger att de inte bryr sig nämnvärt. Bara allt sköts snyggt. Förr delade jag en liten etta med en väninna o vi hade varsin hund + sköldpadda och fågel + pojkvänner. Inget klagomål. I samma trappuppgång fanns det en som festade rejält o den fick klagomål. Sen hänger det mkt på grannarna. Jag hade bra kontakt med mina närmaste. Nackdelen med hus är just det att man kan släppa ut sina hundar o själv stanna inne. Hundarna skäller o beter sig och ingen ägare inom synhåll. I lägenhet måste man gå ut tillsammans med sin hund. O självklart beter sig inte alla hundar och hundägare i hus o lägenhet likadant. Har nog bara dåliga erfarenheter utan trädgårdar och obevakade hundar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lord Vulcan
10/14/17, 10:56 AM
#5

Jag har 3 i en etta, varav en är valp. Inga problem så långt.

Changrila
10/14/17, 9:30 PM
#6

Jag kan tänka mig att det blir problem att ha tex tre Grand danois i en liten 1a, kan bli svårt att få sovplatser till alla då ;) Men annars… hundarna ska ju inte motioneras inomhus, så om de trivs ihop, inte skäller och det finns plats med några olika liggplatser för hundarna… Jag kan inte förstå varför det skulle vara bättre att bo i tex en villa med hundarna då. Själv har jag två saluki i lägenhet. Har varit hundvakt åt några som gjort att jag haft 5st saluki hemma i några dagar. Rent utrymmesmässigt har det inte varit några problem. Däremot skulle jag inte vilja ha 5 hundar av andra skäl (tid för träning, kostnader m.m.).

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Annons:
hemul
10/15/17, 2:56 AM
#7

Vadå? Vad snackar du om? Man ligger ju på varandra så klart!😛

fridarebecka
10/15/17, 10:23 AM
#8

Tack för svar! Vi har pratat om och planerat nästa hund ett tag och nu har en "perfekt" parning dykt upp. Vi planerar att flytta till hus så fort det är möjligt men kommer troligtvis fortfarande bo i lägenhet när de valparna är leveransklara. Vi har provat på att ha fler i lägenheten flera ggr då vi varit hundvakt, och jag och hussen har helt klart olika meningar om hur mycket krångligare det är att ha en tredje. Jag tycker att den tredje bara glidit med men han tycker annorlunda.

Upp till toppen
Annons: