Annons:
Etikettövrigt
Läst 860 ggr
Agnes❤️
2017-10-11 21:41

Vill skaffa hund!

Hej jag skulle vilja få lite tips om vad jag kan argumentera om och berätta o så så jag kommer närmre en hund… skriv vad som en poppar upp i ditt huvud man kan ju alltid tästa. Jag har velat ha en hund i hela mitt liv nästan har alltid varit intresserad av hundar. I somras fick jag passa TVÅ hundar o de gick jätte bra så mina föredrar vet att jag klarar de men de e något mer jag tror att dom mer tänker på att om man väl får en hund så har jag den tills jag e typ 25. Men om någon vet något man kan berätta för sina föredrar så skriv bara. Vi kanske ska till en cennel

Annons:
Aleya
2017-10-11 21:53
#1

Nu förstår jag inte. Vad menar du med 25 och varför just 25? Vad säger dina föräldrar och hur gammal är du?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

taxarärbäst
2017-10-12 08:47
#2

min mor sa till min far "bättre att hon tar hem en hund istället för en knarkande pojkvän" idag är lilla Valentin 2år (snart 3) och jag är 23. Taxen är det bästa som har hänt mig

Frida B
2017-10-12 10:12
#3

Ts hur gammal är du?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Agnes❤️
2017-10-13 20:00
#4

Jag är 12🙂 har oftast inget o göra på dagarna😐

Aleya
2017-10-13 20:28
#5

#4 ja men du kan ändå inte bestämma om ni ska äga hund. Sen är det nu du inte har nått att göra. Men du kommer i framtiden få mer att göra i skolan så ditt liv kommer ändras. Men vad menar du med 25?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

JoannaLi
2017-10-13 21:25
#6

#5 Att hundar kan bli 13 år gamla t.ex., så att hon är bunden till hunden tills hon blir 25? Det är min tolkning iaf :) 

Till TS: Jag hade väntat med hund.

Annons:
Honestyisdead
2017-10-13 21:26
#7

#2 En hund hindrar ju inte en från att träffa en knarkande pojkvän.

taxarärbäst
2017-10-13 21:49
#8

#7 näe men det tror min familj.

Aleya
2017-10-13 21:58
#9

#6 ja det låter helt åt vettet att tro nått sådant men okej. Ja ts du säger att du är bunden tills du är 25. Men det är inte ens säkert att du har råd med hund då du blir vuxen. För det är inte dels så himla lätt att finna jobb eller bostad. Och det lär inte bli lättare. Så jag skulle vänta. För mat kostar, veterinär kostar, försäkring kostar. Och såklart att köpa hunden.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

hemul
2017-10-14 07:23
#10

Det var väl skämtsamt sagt och något ligger det väl i det. Har tonåringen vettiga intressen att sysselsätta sig med är det väl mindre risk att hen hamnar i dåligt sällskap och slår in på dåliga vägar, även om inte någon garanti. Är man på ridhuset/sportklubben/bruks var och varannan dag har man inte så mycket tid att sitta och hänga på torget. ;-)

Maria
2017-10-14 07:29
#11

#0 Jag fick min första hund när jag var 12 efter mycket tjat😉 Han var med mig länge i livet men samtidigt så låg det stora ansvaret på mina föräldrar eftersom det var där vi bodde.

När jag flyttade hemifrån så hade vi delad vårdnad och han bodde hos oss växelvis. Sedan gifte jag mig och fick barn och var  hemma och då hade jag honom helt. Så han var med oss många år.

Men totalt sett så hade mina föräldrar honom mest. Mamma var hemmafru och jag gick ju i skolan i början.

Så det är inte frågan om du ska ha hund utan snarare om hela familjen vill skaffa hund.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Belzebubble
2017-10-14 08:55
#12

Vill inte dina föräldrar ha hund så får det bli så. Det är ett stort ansvar, det kostar pengar och man måste ha det stabilt i flera år framåt: något du inte har när du fortfarande går i grundskolan. Du har många förändringar framför dig de närmsta åren. Jag skaffade hund när jag flyttade hemifrån. Jag har en sambo som hjälper mig. Men jag får mindre timmar på jobbet på grund av hunden, det är svårt att leta efter en ny lägenhet när man har hund… Försäkring, mat, leksaker kostar… Det är inte bara att ha hunden, man måste kunna ta hand om den också. :)

Upp till toppen
Annons: