Annons:
Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1385 ggr
Hamsternsara
10/11/17, 10:59 AM

DW/WP

Hej! Jag är intresserad att börja att träna DW med min amerikanska cocker spaniel. Dock verkar det inte som att det finns speciella DW-selar utan att man ska använda WP-selar. Visst stämmer det? Men var kan man köpa WP-selar isf? Har Googlat jättemycket men det verkar som att de flesta har lagt ned sin tillverkning. (Man måste ju specialbeställa sådana selar). Vet ni någon som är aktiv fortfarande?

Annons:
JoannaLi
10/11/17, 12:22 PM
#1

#0 Ja, det stämmer. 

Jag beställde min wp-sele hos Minipina i jul, hörde rykten om en paus efter det men vet inte. 

Annars har jag hört gott om Jum-Jums :) 

Även Prickens systuga vet jag precis börjat med selar, har inte hört någon om hur selarna är, men hon bör hålla igång tänker jag.

Hamsternsara
10/11/17, 3:43 PM
#2

#1 tack så mycket! Ska kolla deras sidor. :)

Hamsternsara
10/11/17, 9:13 PM
#3

Vill inte gärna göra en massa trådar om typ samma ämne, så jag ställer ännu en fråga här: Tror ni att det skulle funka att om man använde en nomesele och att hunden drar en på sparkcykel? Alltså inte "dogbike" eller Kickbike utan bara en vanlig sparkcykel? Eller är det bara vissa färdmedel man kan använda i drag? (Menar såklart inte i tävling utan detta skulle vara som motion på hobbynivå). Tacksam för svar!

Kalli
10/11/17, 9:21 PM
#4

Bor man i närheten av någon klubb brukar det finns selar att låna om man vill prova på först. Annars är det som JoannaLi sa Minipina och JumJum´s. Prickens Systuga håller inte på längre.

Hamsternsara
10/11/17, 10:01 PM
#5

Har Jumjum's en hemsida? Hittar den inte. :( Om den finns, kan någon snälla länka den här? :)

JoannaLi
10/11/17, 11:04 PM
#6

#3 Alltså, barmarksdrag går ju bra att köra med kickbike. Men det är ju inte DW/WP direkt :) 

#4 Redan? :o

Annons:
Hamsternsara
10/12/17, 5:57 PM
#7

#6 Men Kickbike är ju någon speciell träningscykel, va? Menar en helt vanlig sparkcykel liksom, typ såna som barn har haha. (Har en som passar mig nämligen)

JoannaLi
10/12/17, 9:43 PM
#8

#7 Alltså, kickbike som kickbike, eller? :D 

Om det är en sån som barn har (bokstavligen), så tänker jag spontant att det kommer gå enormt trögt, och att den är väldigt ostabil, och går inte att köra på annat än asfalt, vilket jag inte gör med hund. 

Hade varmt rekommenderat en cykel istället :)

Hamsternsara
10/13/17, 2:32 PM
#9

#8 tack så mycket för svar! :)

Upp till toppen
Annons: