Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1065 ggr
Hornslandet
9/26/17, 2:32 PM

Hundskål för hundgrindar?

Tjena,

Vi vet alla antagligen hur såna där burskålar med burfäste ser ut, metallskålarna med en ring man sätter fast i buren.. Men har nån sett en sådan lösning som funkar för hundgrindar (typ jeppegrind) som sluttar? Kör jag med en sådan vanlig bur-skål så kommer skålen luta så jäkla mycket att man inte riktigt kan ha så mycket vatten i skålen. Finns det nån sån typ med vinklat fäste, eller måste jag snickra själv på nå vis?

Annons:
Honestyisdead
9/26/17, 2:56 PM
#1

Jag hade kört en lating med skål på ben som jag hade fäst med buntband 🤪

Hornslandet
9/26/17, 3:33 PM
#2

Hmm, men alltså, även en vanlig "burskål" är lätt att sätta fast, problemet är att den lutar så jäkligt då iom att gallret inte är lodrätt. Så problemet är inte att den inte går att sätta fast. Eller missförstår jag dig nu #1 ?

Kalli
9/26/17, 3:47 PM
#3

Jag har nog aldrig sett någon men jag tycker ändå att det borde gå att böja metallringen så det fungerar? Blev lite sugen att testa här hemma men jag har tyvärr ingen böjd bur så det känns lite onödigt. 😃

Men finns det ingen sida på buren som är rak?

Hornslandet
9/27/17, 9:34 AM
#4

#3 Jag försökte det på den skål+ring jag hade, den gick sönder direkt :)

Det är inte en bur, det är grindar. Dvs, 

Kalli
9/27/17, 12:49 PM
#5

Ah, i så fall får du nog böja till och hitta någon som kan svetsa fast den igen. Eller någon modell där man kan böja på ett annat ställe än där det är fastsvetsat, i stil med: https://www.amazon.in/North-America-00370-Variocage-Hanger/dp/B00LZ0N31W/259-2856284-8670218?_encoding=UTF8&%2AVersion%2A=1&%2Aentries%2A=0

kattöga
9/27/17, 2:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Kanske kan du fästa nån kloss eller något annat vid gallret, med spännband eller annat, som skålen vilar emot? På så vis lutar inte skålen längre.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Hornslandet
9/27/17, 2:23 PM
#7

Haha tack för tipsen, vilken fin bild :) Ja, jag löser det själv då..tänkte mest om det redan fanns en färdig produkt som jag missat liksom. Tar och konstruerar nått..

Lite OT: Vet nån förresten varför det brukar stå att man inte får ha skålen i buren/där hunden är medans man kör? Tänker de att den ska slängas runt på nått farligt sätt om man krockar eller nått, eller vad?

AktivaSiri
9/27/17, 9:21 PM
#8

Läste fel på frågan, så hade inget svar som tillförde något :)

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Upp till toppen
Annons: