Annons:
Etikettövrigt
Läst 5436 ggr
JoannaLi
9/22/17, 9:34 PM

Babbeltråd del 4

Vi är bra på att snacka 😛

Annons:
JoannaLi
9/22/17, 9:38 PM
#1

Är era hundar arga på er någon gång? Eller hur ser ni på det? 

Arrak är arg på mig. Han är trött men lite understimulerad och jag är krasslig, så ingen träning idag eller igår. Dessutom jag har lämnat honom mycket (inte länge!) idag. Bl.a. fick han vara med en kompis medan jag promenerade till Ica. 

Inte glad Arrak. 🥵😃

Fisherling
9/22/17, 9:53 PM
#2

Min pappa brukar ta ut hundarna på kvällspromenad. (Vi bor grannar.)

Tinja hatar kvällspromenader. Spelar ingen roll vem som ska ut - har hon bestämt sig för att nu är det kväll, så är det kväll. 

Brukar få bära henne till dörren där pappa väntar då hon mer eller mindre spelar död för att slippa gå ut 😂 Då är hon så lagom glad i mig.

JoannaLi
9/22/17, 11:06 PM
#3

#2 Haha 😍

Glömmer ibland hur jäkla mycket och grovt Arrak morrar i sömnen. #kissarnermig 😂

Fisherling
9/22/17, 11:15 PM
#4

#3 Mina hundar låter som aliens när de drömmer. Speciellt Benji. Han liksom gnällskäller med stängd mun, så det låter helskumt.

Belzebubble
9/23/17, 8:22 AM
#5

Åh, min hund var ordentligt arg på mig två gånger. En gång ville jag inte gå och lägga mig när pojkvännen gick till sängen. Vovven blev så upprörd att hon kom och SKÄLLDE på mig där jag satt vid datorn… Min annars helt knäpptysta vovve. En annan gång hon blev arg var efter en trosskydd. Jag satte den på henne när hon löpte första gången och hon blev så sur på mig att hon föredrog lägga sig utanför i regnet än att vara i samma rum som jag. Jag mådde så dåligt över att ha upprörd henne så det var enda gången trosan var på…

Majken!
9/23/17, 8:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Idag arrangerar vi söktävling, här ligger jag på ett hygge och myser!

Annons:
tiger tok
9/23/17, 10:28 AM
#7

#6 haha, vad trevligt!

peafie
9/23/17, 12:34 PM
#8

#6 Helt normal lördagsaktivitet. Hundmänniskor är inte som alla andra… 😂

Bloggen     ○    Instagram

tiger tok
9/23/17, 1:17 PM
#9

#8 nej, synnerligen onormala! Nuförtiden spenderar jag mestadels vila, läsande och tv tittande, liggandes på golvet!

DoroteaC
9/23/17, 1:53 PM
#10

Min valp är lite över 6 månader nu och skulle nog behöva en självförtroende boost.

Någon som har något jättebra tips på hur man får valpen att känna sig grym? 😂

tiger tok
9/23/17, 2:38 PM
#11

#10 eeeeenkla krav, som du vet att hunden klarar! Lägg onödig träning åt sidan och ut å röj i skogen, lek och mys!

[AnimeV4]
9/23/17, 4:22 PM
#12

#10 Knut blir jätteglad av att hoppa upp på en bänk med massa beröm, eller att hitta godis som jag har slängt ut👍

Joyous
9/23/17, 4:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hemma igen efter några dagar i Värmland där jag och Humla har träffat Humlas halvsyster och tränat :) Jag var nervös innan resan. Hur ska det gå att bo hemma hos två främmande människor och en annan tik. Hur ska hon hantera alla intryck och hur kommer en flera timmar lång tågresa med Sj gå. Humla har återigen överraskat mig. Sov hela resan upp och hela resan hem igen. Varit glad, positiv och inte alls stressig som hon tenderar att bli när mycket händer. Hon har varit som vilken hund som helst (nästan, hon är trots allt Humla) och jag blir så glad. Att sluta pressa fram resultat och ge henne mer tid kan vara det bästa jag har gjort! Men oj vad avundsjuk jag blev över all skog och alla bra dragvägar, vill flytta.

Annons:
[AnimeV4]
9/23/17, 4:56 PM
#14

#13 Jaaa, kom till Värmland du bara!😉

Sugar Mist
9/23/17, 5:57 PM
#15

Har ångest över alla kartonger som står överallt.. fått ordning på det medta nu men har en hel del kvar men orkaaar inte, jobbat alla dagar förutom måndag och fredag och känner mig heldöd, jobbar imorgon också.. Så städar, jobbar, städar, jobbar i princip :p

-

peafie
9/23/17, 6:03 PM
#16

Nu när jag stressjobbat med feber och halsont för att hinna till deadline på måndag så ser jag plötsligt att de flyttat fram den en vecka. Vet inte om jag ska vara glad eller lite kränkt, så jag kör på lite av båda. Jaja, det blir en ledig dag imorgon i alla fall. Vad hittar ni på för roligt med hundarna i helgen? Det roligaste mina har fått göra är att leta torra godisploppar i lägenheten, så här är det lite misär. :) Om inte ett mirakel sker så blir morgondagen lika trist, tror jag…

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
9/23/17, 6:11 PM
#17

Idag fick Arrak följa med till Ica när jag och extramatte gick. Han var hur jäkla dryg som helst mot henne (hon hade saknat honom och ville därför ta honom. Mer än gärna för min del!) 🤓 Efter halva vägen fick jag tillbaka hunden, för det gick fasiken inte. Så då var matte arg en stund, och sen så gick det bättre. 

Jäklarns tjurpelle. Bland annat så trots att hon hade kopplet nästan hela vägen, och Arrak brukar vara 100% på förarbyten, och att den som har kopplet är föraren, men idag bevärdigade han inte ens henne med en blick. Så fort hon sa någonting till honom så kom han till mig och smörade? Ugh. Aja, mysigt att jag är värd någonting i hans ögon 😊

#16 Skolan börjar på måndag, så ska försöka jaga ut extramatte för att lägga ett spår, och så ska jag försöka trotsa min galna rädsla för älgflugor och ge mig ut på en promenad. Vi får se vad som händer. 😃

Fisherling
9/23/17, 6:23 PM
#18

En till startande från pinne. En sekund från andraplats. Istället ett nollat lopp, en tredjeplats, ingen pinne och inte ens en rosett! 😭

Hade suttit riktigt fint med en Ag2-pinne. Ugh. Tinja gjorde jättebra ifrån sig, hade jag bara vågat släppa henne från kontaktfälten istället för att glo på henne i en halv evighet hade vi säkert sparat någon sekund och fått pinne. 😟

Sugar Mist
9/23/17, 9:53 PM
#19

Låt säga att en får ett jobberbjudande på en riktigt saftig lön(slå på nästan 15k på det en tjänar nu), på ett jobb som inte sliter ens i närheten på det en jobbar med nu, en får ha med hundarna och har mycket(!!) mer fritid än vad en har nu.

Kruxet är att en måste flytta 50 mil, till en helt ny stad(en har en hel del vänner där) som man inte känner till alls.

Hade ni gjort det?

-

peafie
9/23/17, 9:54 PM
#20

#19 om det är ett jobb jag skulle kunna tänka mig: absolut, utan tvekan.

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
Jojaton
9/23/17, 10:05 PM
#21

#19 Ja, om jobbet hade varit givande.

Johanna - Instagram

Joyous
9/23/17, 10:37 PM
#22

#19 För mig är det avgörande vart jag skulle behöva flytta. Det finns ställen dit jag aldrig hade flyttat, oavsett lön/vänner. Men annars, utan tvekan! Låter ju som rena drömmen :)

Sugar Mist
9/23/17, 10:56 PM
#23

#20 #21 #22 

Ja, alltså jag lutar ju verkligen mot det. Tar emot att lämna de arbetsplatser jag jobbar på men jag är 19 år och har redan problem med ryggen liksom pga arbetsslitningar :I

-

JoannaLi
9/24/17, 12:15 AM
#24

#19 Jag hade gjort det! Men så är jag också ganska lätt att upprota. Jag tycker att det är värt att prova, om det känns bra. Det går ju alltid att flytta hem igen, och har man tur/gjort ett bra jobb kanske gamla jobbet finns kvar, med lite tur?

Sugar Mist
9/24/17, 12:53 AM
#25

#24 Ja jag vet inte..

Det som gör mig mest nervös är att Salt är galen.
Det funkar ju här, i den här hyresrätten, för bor avskiljt i en egen liten stuga och hon kan ha sina skäll-fnatt men hur fan ska det gå i riktig lägenhet isåfall.. 
Undrar ibland verkligen varför jag ens skaffade valp.

-

CayKantos
9/24/17, 8:17 AM
#26

#25 men du fick la ta med henne till jobbet? Och du kanske hittar en liten stugs därborta oxå?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
9/24/17, 9:48 AM
#27

#26 Ja men Salt skäller när hon tycker att jag och Jack är tråkiga :p

-

Annons:
tiger tok
9/24/17, 11:06 AM
#28

Faaaaaan jävla skit! Vad skulle jag skaffa hund för?!

[AnimeV4]
9/24/17, 11:33 AM
#29

Idag blir det kurs med Knut! Vardagslydnad 1!👍

CayKantos
9/24/17, 11:36 AM
#30

#28 vad händer?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tiger tok
9/24/17, 1:03 PM
#31

Var i stallet, kommer in en familj med en bebis, Holger springer fram och hoppar upp på barnet (vill bara pussas och leka)! Jag springer fram och tar undan honom. Säger förlåt tusen gånger, får då världens utskällning typ tre gånger!! Tror föräldrarna gjorde saken värre genom att plocka upp barnet och med bebis röst säga "vilken dum hund" "nu kommer du ju vara rädd för hundar resten av livet", aja vad skulle jag gjort mer liksom?

CayKantos
9/24/17, 1:18 PM
#32

#31 usch… skulle ner ha vart "haha vilken gullig liten hund. Som han ville pussas va!" Gjorde min morbrors familj till deras yngsta dotter när katten ävwn rev henne. Då sa dom typ "ojojoj det va så roligt att leka med dig att katten inte visste vart han skulle göra av sig själv 😅" nu har dom egwn katt. Det däe dka du inte alla ta emot. Visst skulle man kanskw haft hundwn kopplad eller likn men dom bejövde verkligwn inte rwagera sådär. Om barnet blir rädd för hundar är det fan deras fel med en sådan inställning…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
9/24/17, 1:38 PM
#33

#31 Fast var familjen medveten om att det finns hundar i stallet och dom inte vill att hundar ska fram till barnet så ska barnet inte vara i golvhöjd. Tänk om det hade varit en lös häst? Sur liten shettis typ.

-

tiger tok
9/24/17, 1:48 PM
#34

Menar det, dem hade ju sett honom liksom?! Och dem sätter ner sin bebis på stallplan? Ja, undrar vad mer barnet kommer bli rädd för när dem daltar så. Vi erbjöd även att dem fick komma in och klappa honom för att visa att hundar är snälla, men det skulle dem inte!

Annons:
[AnimeV4]
9/24/17, 6:03 PM
#35

Wow, vad bra det gick på kursen idag! Knut var skitduktig på allt och kursledaren sa att jag inte behövde någon läxa tills jag berättade om situationer hemma. Då sa hon att jag kunde gå vidare med det och strunta i vad vi gjorde idag då Knut var så duktig. Jag fick även beröm av en annan deltagare. Så snällt sagt, så glad😍

Jojaton
9/24/17, 6:14 PM
#36

#35 Grattis! Vad kul för er :)

Johanna - Instagram

peafie
9/24/17, 6:17 PM
#37

#35 vad kul! Allt jobb du lägger ner börjar ge resultat. :)

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
9/24/17, 6:44 PM
#38

#36 och #37 Tack!🙂Ja, det var kul att höra! Känner dock "Öööh, men det var för att jag hade jättegott godis idag.. Han är inte lika duktig hemma.. Men vi har ju knappt tränat.. Men det räcker ändå inte för att bli servicehund.." och så vidare. Det här med depression alltså..😕

Fisherling
9/24/17, 7:04 PM
#39

Helskumt. Ett ex till mig har börjat kontakta mig. Svarade för kuls skull. Han verkar ha blivit lite mer vettig i skallen på dessa år.. Dejtade honom när jag var typ, 19-20, nu är jag 25. Ska kanske träffa honom över en öl, snacka skit och minnen. 

Jag, pappa och syrran gick ut och plockade svamp. Fyra karl johan, en hel dröööös med rödgula trumpetsvampar och trattisar, och EN höstkantarell. Av bra storlek, som tur var. Hundarna var helt överlyckliga. De sover gott nu.

Blev idag på restaurangen med pappa frågad om jag var över 20 när jag beställde hen öl. Jag bara "eh, jag är 25, men tack!" 😂

peafie
9/24/17, 7:15 PM
#40

#38 Det spelar ingen roll hur gott godis du har om du inte tränat rätt från början. Ta åt dig och njut av instruktörens ord nu, det är tillåtet att vara stolt och glad över sig själv. :) om både instruktören och en annan deltagare gav beröm så tror jag du gjorde något litet rätt ;) #39 jag blev leggad på lättöl för några veckor sedan. Jag är 27…..

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
9/24/17, 7:27 PM
#41

#40 Är det så? :O Jag känner också "Äsch, Knut gillar inte mig för han vill bara ha godis/sina leksaker". Instruktören tyckte att jag och Knut gjorde allt klockrent idag och den andra deltagaren tyckte att vi hade en jättefin connection och att Knut är jätteduktig. Dog lite, haha.

Utifrån det jag nämnde ska vi däremot träna på:

-Koppelgående, mer

-Att jag ska berömma innan han börjar gnaga på mig när jag ska lyfta upp honom (bor på andra våningen)

-Mer beröring och sk tvångsmys

Instruktören håller med om att Knut är väldigt lättlärd, så detta blir nog inga problem!👍Waow, min Knut är fantastisk😍

Annons:
Sugar Mist
9/24/17, 7:37 PM
#42

Salt sprang idag utan att gny och ville typ gråta.
Nu har hon rejsat i ungefär 1h i skogen i lerpölar och liknande men bryr mig inte om leran för hon har haft kul!

-

Frida B
9/24/17, 7:51 PM
#43

Min höstdepp börjar verkligen visa sig nu på kvällarna… Dagarna går an utan problem. Kvällen är helt färglös och ser inte mycket ljus ens i det levande ljuset mitt emot mig… Försöker hålla humöret uppe dock, snart återvänder solen. Dumt att jag ska bli så påverkad av vädret!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jojaton
9/24/17, 8:09 PM
#44

#43 du är inte ensam… kan man inte bara gå i ide hela vintern? :( jag slutar jobba kl 19 på kvällarna och då är det redan mörkt…

Johanna - Instagram

Frida B
9/24/17, 8:16 PM
#45

#44 verkligen :(

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
9/24/17, 9:33 PM
#46

Jag är precis motsatt.. älskar man ser det e mörkt ute så tidigt 😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
9/24/17, 11:01 PM
#47

#42 Knut skulle älska det! Och nu med munkorg är det genomförbart😃

#43 Usch! Har du prövat D-vitamintillskott? Själv är jag som CayKantos. Kyla och mörker gör mig bekväm, fast höstdagar och vinterdagar är fina också.

Fisherling
9/24/17, 11:12 PM
#48

Vi var ute på en långpromenad med svampplock idag, och jag tog med mig kameran för första gången på länge. Bra val😍

Annons:
Fisherling
9/24/17, 11:13 PM
#49

Öronen gör dock lite som de vill 😂

swapp
9/25/17, 11:18 AM
#50

Jag verkar då vara en av få som älskar att sommaren är över. Jag hatar sommaren (förlåt?)

Jag lever upp på hösten. Bästa tiden på hela året. Älskar att det är så friskt ute, såå skönt att andas. Det är SKÖNT att det är kallt.  Jag kan inte förstå hur man kan föredra varm och kvav luft framför kall, krispig och frisk?
Och så vackert med löven som ändrar färg. :)

Och jag GILLAR att det blir mörkt. Så mysigt.

Och snart försvinner insekterna helt också.

Kan prata hela dagen om hur mycket jag älskar hösten. Och hur mycket jag hatar sommaren haha

peafie
9/25/17, 11:21 AM
#51

#50 Jag är exakt likadan. :)

Bloggen     ○    Instagram

Fisherling
9/25/17, 11:44 AM
#52

Här är en till som älskar hösten :D

swapp
9/25/17, 12:08 PM
#53

#51 #52 Härligt :D

Sugar Mist
9/25/17, 1:02 PM
#54

Fotograf idag.. Är ovän med kameran så får se hur dehär går 🙄

-

[Tismon]
9/25/17, 1:40 PM
#55

Gick en mysig och lång skogspromenad med valpis. Påvägen hem vid en skola ser man plötsligt en liten terrier lös som kommer springandes och ägaren - som står en bit i från och pratar med en annan person - frågar "det är en valp, va?" - ja, svarar jag och håller förskäckt i min 20+ kgs tunga valp som sliter sig i kopplet. Hon bara vänder sig om och fortsätter prata medans hunden börjar morra och göra utfall mot min valp. Tackochlov ropar hon tillbaka hunden efter en stund men liksom, wtf. Hon såg inte minsta concerned ut. Nu är det ju bra att min vovve är en retriever med super bra psyke, men vilken annan valp som helst hade kunnat utveckla rädsla/aggression av en sån upplevelse.

Annons:
peafie
9/25/17, 1:44 PM
#56

#55 Ja, och även om man har en retriever som är snäll och glad så vill man kanske inte ha massa random hundar fram till sina hundar… blir så trött på sådant där!

När tjejerna löper brukar jag ta för vana att ha ett extra retrieverkoppel i fickan om det skulle komma fram någon hund, men det är nog egentligen en bra vana att alltid ha…

Bloggen     ○    Instagram

[Tismon]
9/25/17, 1:53 PM
#57

#56 Jo det är sant, speciellt när man försöker träna hunden liksom. Tycker också det är lite sorgligt hur små hundar kommer iväg med sådant, hade det varit en stor hund så brukar ägaren ta större ansvar av någon anledning. Det har jag faktiskt aldrig tänkt på, superbra tips! Får börja göra det, har ändå alltid med mig en väska så det verkar väldigt convenient :) Tack

CayKantos
9/25/17, 4:16 PM
#58

Tycker bäst om vintern 😁 efter der höst, sen vår och till slut sommar. Enda vra med sommar är atr man kan bada. Alla insekter, värme, fuktig värme mm är bara jobbigt…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

peafie
9/25/17, 5:27 PM
#59

Alltså det är världens vackraste höstväder ute och jag orkar gå typ 20 meter med hundarna! Så orättvist. Jag vill bli frisk nu. 😕

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
9/25/17, 8:25 PM
#60

Kan inte fatta jag just nu har sökt jobb i Frankrike… I FRANKRIKE?! WTF.. Kan inte ens franska lixom 🤦‍♂️

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
9/25/17, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Kan ha köpt en Nikon D7500. 
Kanske.

Hatar spontanitet. Men älskar det på samma gång 😭

-

CayKantos
9/25/17, 9:08 PM
#62

Ngn som vet hur det funkar ang att exportera från Sverige till Frankrike? :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Sugar Mist
9/25/17, 9:10 PM
#63

#62 Det vanliga tror jag, rabiesvaccinet :)

-

CayKantos
9/25/17, 9:12 PM
#64

#63 tänkte väl det :P

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
9/25/17, 9:42 PM
#65

Öhhhh jag jobbar 07-19 imorgon. Inventering. Villintevillintevillinte :( Vi fick dessutom nytt kassasystem i våras som inte lägger till returnerade varor i lagetsaldot, fick vi reda på förra veckan. Ni kan ju tänka vilka diffar det kommer vara…

Johanna - Instagram

Sugar Mist
9/25/17, 9:57 PM
#66

#65 Lider med dig, hade inventering från 7-22 i slutet av augusti, var så less och mina stackars kollegor i slutet av passet fick höra på cranky-frida in action

-

[Tismon]
9/26/17, 10:30 AM
#67

Asså vad roligt det hade varit att ha två hundar som hette Handsome och Snygging. Om jag någonsin, någonsin, har två salukis i framtiden hade det varit roliga namn att ge dem ahahah "Nämen tjena snygging ;)" "Helloooo handsome"

peafie
9/26/17, 10:49 AM
#68

Jag var inte årets matte igår direkt. C har fått fukteksem mellan trampdynorna så hon var halt och skruttig igår. Som tur är har C en utomordentligt snäll matte som tänkte åtgärda detta. Hrm.

1) Jag tvättade tassarna i badkaret, fel nr 1
2) Jag råkade peta henne  i ögat (fel nr 2) med ett finger som hade klorhexidinschampo på (fel nr 3)
3) Pga fel nr 2-3 fick jag tokskölja ögat för att det inte skulle skadas, fel nr 4. Här någonstans började C hata sin matte
4) När jag ändå var impopulär tänkte jag att jag lika gärna kunde rengöra öronen också, fel nr 5
5) När det gått några timmar och ögat fortsatte rinna och se svullet ut så bestämde jag mig för att skölja ur det ännu mer. Fel nr 6.

Såg framför mig hur vi skulle behöva åka in till veterinären för ögat idag och har haft lagom ångest för det, men idag ser det ganska bra ut, så det gick nog bra ändå…

Bloggen     ○    Instagram

Frida B
9/26/17, 12:53 PM
#69

#67 haha som mig och mitt fiktiva draghundsspann. Ska ha 4 huskys, dom ska heta höger, vänster, fram och stanna. Så ropar man höger springer alla höger utom höger som inte fattar ngt… :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Jojaton
9/26/17, 1:44 PM
#70

#66 vilket mördarpass! fy! Det värsta är ju att det är dagen efter lön och sista dag på rabattkupong så alla kunder vill ju ha hjälp, samtidigt som man ska hålla reda på var i inventeringen man är OCH vad ens kollegor inventerat så man kan markera om man sålt inventerade varor. Tur det bara är en gång om året! På en muntrare not så var Sam suuuuuperduktig på valpkursen igår! Vi körde kontaktövningar och han hade inga problem alls att koncentrera sig trots alla andra vovvar i närheten :)

Johanna - Instagram

Sugar Mist
9/26/17, 2:00 PM
#71

#70 Sålda varor fixade vårt system själv och vi hade handdator att scanna, men ändå… Så fruktansvärt långtråkigt.

Vi har det 2!!! gånger om året 😭

-

Wellcraft
9/26/17, 3:38 PM
#72

Efter en lång tids kaos och kämpande så har jag fått kasta in handduken. 
Harley måste omplaceras. Jag kommer ta en paus från allt som heter hund ett tag. 
😢
Jag är så ledsen.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[AnimeV4]
9/26/17, 4:31 PM
#73

#72 Nej fy vad tråkigt! Varför?😕

Jojaton
9/26/17, 4:38 PM
#74

#71 vårt gamla system fixade det själv, men inte nya.. dessutom hade dom satt massa butiker på inventering idag så att ladda över en handdator tog 15 minuter! Och här jobbar man för den största skönhetskedjan i Sverige… vi skulle egentligen hunnit med att kolla över diff-listorna men systemet var för långsamt så jag fick gå hem tidigare (enda positiva haha) #72 åh vad trist :(

Johanna - Instagram

tiger tok
9/26/17, 6:28 PM
#75

#72 å så tråkigt! Men du behåller Elvis? Starkt beslut❤️

Fisherling
9/26/17, 7:35 PM
#76

Kört lite spår med Tinja idag. Direktupptag för att verkligen utmana henne då hon gärna lyfter huvudet och vädrar, och ännu mer så när det är direktupptag. Så då använde jag det för att öva på att "jag vet att du kan vädra dig till slutet, men nu spårar vi och du kommer ingenstans om du inte har nosen i backen"

Tror hon fattade hinten efter ett tag 😃

Utöver det har jag hängt med min bästa väns 4 veckor gamla bebis, som åter igen spydde på mig 😂 Har hållit i henne två gånger, båda gånger har jag haft nya byxor på mig, och båda gångerna har hon spytt på byxorna.
Men hon är så söt att hon är förlåten ❤️ Har även sytt två filtar till henne och de används flitigt 👍

Annons:
CayKantos
9/27/17, 8:08 AM
#77

När man ligger och mår som uti helvete men är tvungen att ta på jobbet ändå…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
9/27/17, 8:09 AM
#78

När man ligger och mår som uti helvete men är tvungen att ta på jobbet ändå…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Tismon]
9/27/17, 11:41 AM
#79

#69 Åh snälla om du någonsim har huskys, det hade varit något extra! Okej så mina fiktiva hundar: Saluki: Handsome Jack russell: Jack Labrador: Laban Jag skulle ha döpt Bismo till Laban herregud att jag inte kom på det innan 😂

 Labradoren Laban och Jack Jack russelln Mitt användarnamn hade då varit Laback…. eller jackan ahahahah

[Tismon]
9/27/17, 11:43 AM
#80

Asså är det är en endaste grej som min labbevalp är rädd för har jag märkt, och det är när man blåser på honom/fönar honom. Han blir completely terrified. Springer iväg. Någon annan som har det problemet?

peafie
9/27/17, 3:06 PM
#81

#80 Jag torkar Cs tassar med hårtorken när vi tvättat dem och hon ligger och njuter, typ det bästa hon vet. 😃

LillValpen (som inte är så liten längre, vet inte ens varför jag kallar henne det fortfarande) tycker att den är lite otäck och gör typ lekinviter mot den men hon kommer vänja sig vid den. Jag gör ingen större affär av det utan hon får smyga runt när jag torkar Cs tassar så kommer hon nog snart inse att den är rätt trevlig. Blåser dock inte rakt på henne för det brukar de tycka är lite obehagligt.

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
9/27/17, 3:59 PM
#82

Jag och Knut kunde ha en härlig skogspromenad utan onödiga bråk över bajsätande. Tack munkorg😍

CayKantos
9/28/17, 7:52 AM
#83

Vad ska folket hitta på i helgen då?☺

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Frida B
9/28/17, 8:07 AM
#84

#83 stressa av hos föräldrarna i lerum för att sedan träningstävla inomhus i landvetter. Du ska inte med till landvetter? Agiliteam har en träningstävling på söndga kl 15 :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

tiger tok
9/28/17, 8:29 AM
#85

Stallet båda dagarna

CayKantos
9/28/17, 9:44 AM
#86

#84 låter kul! Hänger gärna på :) så söndag kl15?😁 #85 kul har du egen häst?😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
9/28/17, 9:51 AM
#87

#86 yes :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
9/28/17, 9:54 AM
#88

#87 deal 😎😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

swapp
9/28/17, 10:56 AM
#89

Finns det någon här som bor själv i ett hus/villa/stuga ?
Blir det ensamt? Kan det kännas läskigt ibland?

Anledningen till att jag frågar är för att jag funderar på att flytta, till en fin liten stuga (och ta med mig hunden). Men jag är ganska rädd av mig, rädd för typ tjuvar och att en mördare ska komma när jag sover (inte så stor risk kanske men ni förstår)
Bara tanken på att jag kommer va ensam i ett hus .. fast om jag tänker bort rädslorna känns det underbart.
och jag har inte körkort (än)

Som jag har det just nu är att jag bor i mina föräldrars radhus med dom + 2 syskon och det tär på mig. t.ex är det riktigt stökigt och snuskigt, jag är den ENDA som städar och anstränger mig för att det ska vara åtminstone liiite fräscht. dom är också ganska negativa människor som inte är så härliga att umgås med.

detta blev ganska långt inlägg men snälla vill nån råda mig? hur hade ni gjort i min situation?

Sugar Mist
9/28/17, 11:44 AM
#90

#89 Jag bor ensam i en liten stuga, och nä. Har mina två hundar och med valpen är det aldrig tyst 😂 Inte läskigt annat än på kvällen, att gå ut då, blir mest kissrunda sen in. Har också musik på nästa hela tiden för det känns lite mer levande då

-

Annons:
peafie
9/28/17, 12:17 PM
#91

#83 Jag börjar bli frisk så jag ska se till att hundarna får sitt med tanke på att de varit försummade i nästan två veckor nu. Är lite sugen på att ta med kameran ut, det är så vackra färger ute nu. Sedan ska jag jobba, som vanligt… ibland önskar jag att jag hade ett vanligt jobb där man bara arbetade på arbetstid.

Bloggen     ○    Instagram

tiger tok
9/28/17, 12:46 PM
#92

#86 japp, jobbar i stall också:)

[Tismon]
9/28/17, 3:30 PM
#93

#81 Ahh, för valpis så är det inte otäckt utan nästan lite skräckinjagande. Står inte och blåser rakt av, men har hänt att jag kanske suckat eller liknande och det har varit riktat åt honom, han rent av flyger iväg. Samma sak med fönen. Det går inte riktigt komma i närheten :o Han har inga andra rädslor vad jag känner till (han är nog ganska orädd skulle jag vilja säga) så det tyckte jag var lite underligt

[Tismon]
9/28/17, 3:35 PM
#94

#89 Beror väl på vad man är för typ av person. Är man deprimerad så är det ingen vidare bra idé att bo ensam, inte heller ifall man är ganska extrovert och behöver någon att komma hem till om kvällarna. Men tycker man att det är skönt att vara ensam så borde det väl fungera :) Tjuvar håller man borta med säkerhetskameror och inbrottsalarm där man även sätter ypp skyltar som varnar att området är bevakat osv. Personligen hade jag inte klarat av att bo ensam eftersom jag är ganska destruktiv och tenderar att isolera mig ännu mer, jag hade nog löst det genom att skaffa en rumskamrat som jag trivs med :)

[AnimeV4]
9/28/17, 4:01 PM
#95

#83 Jag och Knut ska försöka komma ut i skogen mer! Det är kurs på söndag också🙂

Jojaton
9/28/17, 5:28 PM
#96

#83 jag är ledig hela helgen(!) och har inget planerat alls än! Så skönt, haha :) men skulle vilja hitta på något, så får se om nån är ledig och vill följa med ut på en skogstur eller nått sånt :)

Johanna - Instagram

[AnimeV4]
9/28/17, 7:33 PM
#97

Kul att mitt tangentbord blev dödat av Knut som fastnade i sladdar..😐

Annons:
[Tismon]
9/29/17, 12:52 PM
#98

En sak jag alltid undrat…. sjukt OT and random men………

Typ om jag hamnar i en brand eller whatever, och mina fingeravtryck typ råkas brännas bort eller något…….. hur får man då ett pass??? Man måste ju ha fingeravtryck för det 🤔

Sugar Mist
9/29/17, 2:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#99

Försöker lära mig redigera.. Går helt ok

-

Turast
9/29/17, 8:35 PM
#100

Fyller år idag och fick choklad skickat till mig av en kille 😊😍 Har aldrig fått något sådant förut och blev så löjligt glad så planerar typ en tripp till stockholm inom snar framtid 😇

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

peafie
9/29/17, 8:37 PM
#101

#100 Grattis på födelsedagen!

Bloggen     ○    Instagram

Turast
9/29/17, 9:58 PM
#102

#101 tack! 🤗

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

peafie
9/30/17, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Vi har varit lääänge i skogen idag. Underbart, efter så många dagar inomhus de senaste veckorna. Inser nu när jag tittar på bilderna att lilla valpen varken kan kallas "liten" eller "valp" längre…

Bloggen     ○    Instagram

[Tismon]
9/30/17, 4:45 PM
#104

Var så sjukt groggy idag av medicin, usch ska aldrig ta atarax mer igen :/ kunde knappt gå promenad med vovvarna

Annons:
JoannaLi
9/30/17, 5:52 PM
#105

Tror att Arrak har sträckt sig *morr*. Ingen hämta eller märkbar ömhet, men sjukt stel i stretching vid höger bak. Alltså helt galet. Suck och stön. På lite gladare fronter (beroende på hur man ser det, från plånboken så njaaa): jag har börjat handla inför nästa sommars fjällturer! Vandringsryggsäck, Lundhagsbrallor och Haglöfsbrallor. Dock blir det eventuellt vara Hsglöfsbrallorna med upp, Lundhags är tänkt mer som hundförarbyxor. Hursomhelst - jag är aspeppad! Snart ska det också beställas klövjeväska, förhoppningsvis, så att vi hinner träna ordentligt innan vandring :D

Frida B
9/30/17, 8:46 PM
#106

Bajs. Träningstävling inställd, den andra på raken… så synd.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jojaton
9/30/17, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Lillkillen har varit sååå duktig idag! Vi åkte ut till ett ställe utanför stan med vandringsleder och öppna fält. Han gick lös hela tiden idag, innan har jag bara haft honom lös korta stunder. Vi mötte en hel del människor som också var ute och gick, men han höll sig nära, kom direkt när jag ropade, sprang inte fram för att hälsa(!) Vi hade superkul båda två :) när jag sen var ute på kvällsrundan inne i stan stannade vi lite utanför Hemmakväll (mycket folk utanför, bilar som kör osv) för att träna ligg och sitt med störning - inga problem what so ever. ❤️

Johanna - Instagram

peafie
10/1/17, 3:29 PM
#108

#105 Hur mår Arrak idag?

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
10/1/17, 7:09 PM
#109

Kurs idag! Det gick jättebra och han kunde till och med vara lös👍

JoannaLi
10/1/17, 9:04 PM
#110

#108 nja :/ inte provat att stretcha, tänkte att han skulle få vila idag, men beter sig lite som att han har ont. Lite slö på rastningar, och vill supergärna bara ligger under täcket hela dagen. I övrigt som vanligt och väldigt rastlös pga ingen aktivering, rör sig obehindrat och markerar ingenting vid beröring. Stretchar mycket på väg upp/ner ur säng/soffa.

JoannaLi
10/1/17, 9:26 PM
#111

Med tanke på #110: Vila, eller mjukt hålla igång? (Koppelpromenad+lösspring) Skadan uppstod i torsdags eller i onsdags. Ingen hälta, ingen rörelsestörning - utöver stelhets-passande. Eventuellt lite om i framtårna - felbelastning. GALET stel i höger bak muskulatur. Eventuellt lite (!) allmänpåverkad idag, när han vilat. Vila, eller hålla igång?

Annons:
Haztparken
10/2/17, 12:40 AM
#112

Finaste valpis var hos mina kusiner hela dagen och hon har haft så kul! Och kusinerna med 😃 Inte en enda droppe kissade hon inne hos dom och då har dom ändå mattor och allt framme, så duktig så!

Den äldsta damen här hemma verkade dock ha ont av sin rygg idag så hon fick sig lite smärtis. Tycker hon oftare haft ont de senaste månaderna än innan.. inget vi vill ska bli en vardag! Hon har ju bara precis fyllt 7!

Såg en bild på facebook att det var National Black Dog Day idag (eller kanske blir igår nu 🤔) så mittenhunden här hemma fick sig lite firande, svart som hon är!

peafie
10/2/17, 8:26 AM
#113

#111 Svårt. Jag har aldrig haft en hund som blivit allmänpåverkad enbart av smärta, så jag hade nog blivit orolig. Tidigare hundar har haft allt från en stoppnål i levern till avslitna klokapslar och ändå kört på fullt ös medvetslös liksom… 

Jag skulle nog se över temp/slemhinnor/osv, en vanlig kontroll för att se att det inte är något annat fel och när jag är säker på att det bara är någon sträckning eller vad det nu kan vara, hålla igång lite lätt. Om det inte bli bättre, åka till någon som får kolla på det.

Bloggen     ○    Instagram

Turast
10/2/17, 9:50 AM
#114

Skrev in mig på arbetsförmedlingen idag igen… wäh… fick mötestid på fredag.. plis ge mig bara ett jobb

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[AnimeV4]
10/3/17, 2:38 PM
#115

Glömde skriva det, men i fredags vägde Knut 24,4 kg :O

Hornslandet
10/3/17, 2:43 PM
#116

Trist att vissa kurser slutar, har gått valpkurs och unghundskurs+fortsättning med samma grupp nu ända sen typ, i våras och nu äre slutt. Alla har gjort en rejäl resa och man ser ju hundarna utvecklas så mycket från det att de är 4-6mån tills nästan året!

Turast
10/3/17, 4:37 PM
#117

Hur är stor är chansen att man hittar en snubbe med samma hundtänk som en själv, och som förutom det verkar rätt drömmig? pliz help vet inte vad jag ska ta mig till

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Turast
10/3/17, 4:39 PM
#118

tillägg på #117

jag vill liksom inte fucka upp allt nu som jag alltid lyckas göra när det faktiskt är någon bra. antar att jag dock fått nog av badboysnubbarna och fattar att såna här hittar man inte överallt

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
CayKantos
10/3/17, 8:01 PM
#119

#118 spännande! Hur träffades ni?😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
10/3/17, 8:04 PM
#120

#119 haha tinder 😂 jag har dock bara tinder för att jag har tråkigt egentligen men ah, han är speciellt han 😊

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

CayKantos
10/5/17, 7:11 PM
#121

#120 äsch vadådå! Dom flesta jag känner har träffat folk på tinder! Jag har fått vänner igenom det :D nånga som använder det! Lycka till ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
10/5/17, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Var i stockholm i helgen, Salt hängde med och jack stannade hemma. Så jävla cool valp. Allt jag önskat och mer därtill ❤️

-

[Tismon]
10/5/17, 8:55 PM
#123

Asså jag är ett sånt ADD barn jag orkar inte med mig själv, har såna extrema hyperfixeringar.

Turast
10/6/17, 1:32 AM
#124

waaah, ska till stockholm om två veckor till drömprinsen och bo på hotell och grejer

vafan händer, jag förtjänar inte detta 😮

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[AnimeV4]
10/6/17, 7:31 PM
#125

Idag har vi varit borta mellan 8 och 19.. Den mesta tiden spenderades på tåg..🥵

Jag är så stolt över hur cool Knut är. Han fick rejält och argt skäll av en hund som hängde i kopplet mot honom på tåget när vi gick på för att åka hem, men det blev ingen större reaktion och han hade glömt det i nästa vända. La sig tillrätta som om inget hänt😍

Han fick även skäll av två hundar till senare och då brydde han sig inte heller. Varken muckade tillbaka eller blev rädd.

Han var även duktig och skällde ut en staty..😛

Han fick beröm för att han var fin och så fick jag beröm för att en tyckte att jag var duktig med honom trots att han bara är 7 månader..😊Jag känner själv att jag inte gör något annat än skäller och gnäller..😟

Annons:
[AnimeV4]
10/7/17, 4:39 PM
#126

Idag är det en riktig skitdag.. Går under av stress och stackars Knut tvingas ha tråkigt då jag inte tar mig ut..😕

Ska rota i Hundar iFokus om bra aktivering inne..

tiger tok
10/7/17, 5:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Liten är inte så liten längre!

Sugar Mist
10/7/17, 8:26 PM
#128

Måste måste måste städa Måste redigera bilder till en kund Måste träna valp Måste träna Jack Vill bara äta thaimat och titta serier.

-

[AnimeV4]
10/7/17, 9:45 PM
#129

#127 Jag känner detsamma! Helt sjukt ju!😃

Jag trodde att det skulle bli drama nu när Knut äntligen skulle duschas (utöver de gångerna när han var liten och dålig i magen) och när jag skulle rengöra öronen för första gången. Allt gick superbra och det slutade med att han låg i mitt knä medan jag sköljde av honom😂Och vad han fällde!😮

[Tismon]
10/8/17, 1:46 AM
#130

Tycker det är så sorgligt hur lite tolerans man har. Var i parken och råka tappa kopplet till bismo. En 6 månaders labbevalp liksom. Han sprang not en annan hund och försökte leka och genast skriker tanten i kopplet svordromar och "ansvarslöst!" Självklart flyger jag efter vovven och tar honom därifrån, men det gör kärringen ännu mer ilsken. "VADÅ SÅ LÅTSAS DU SOM ATT INGENTING HAR HÄNT?!?!?" Hon springer efter mig med sin bitterhet Hon ville säkert ha en apology, och jag hade tidigare mumlat ett "förlåt" som hon antagligen inte hört. Men nu blir jag själv arg för visst, jag gjorde ett misstag, I acknowledge det, men att bli så fruktansvärt arg för ett litet misstag är bara så onödigt. Hon börjar skrika på mig hur dum i huvudet jag är upprepande gånger, jag tål inte längre bli nedtryckt då jag haft så fruktansvärt mycket självhat att jag till slut inte orkar låta henne få hålla på. "Nej du är dum i huvudet" ryter jag till slut tillbaka Och så börjar hoten med polisanmälningar och hon skulle anmäla mig till landstinget och gudvetvad. Liksom hon söker någon att få ut sin ilska på och det är inte okej. Jag är en människa jag gör misstag, herregud. Jag var aldrig rude mot henne utan hon hoppa på mig direkt och försökte starta ett bråk utan att ens förstå situationen. Hur kan folk förvänta sig att bli respekterad när de själva inte har någon respekt?

[Tismon]
10/8/17, 1:57 AM
#131

Jag har otaliga gånger stött på människor som inte ens brytt om sina lösa hundar (inte att de tappat sina hundar, nej, koppel-lösa hundar) och behövt få deala med hundar som attackerar mina hundar. Aldrig har jag blivit så arg herregud, jag försöker lugnt och sansat lösa det istället för att attackera någon.

Sugar Mist
10/8/17, 1:57 AM
#132

#130 Jag förstår reaktionen på henne i början, att påpeka att det är ansvarslöst etc och alla har dåliga dagar, men att förfölja och försöka provocera en reaktion är inte okej. Surkärringen behöver mindre fritid :p Själv sprang det fram en liten bichon/shihtzu/lahsaapso ja ni fattar till oss vid havet i förrgår, plockade upp Salt i famnen och höll undan hunden, eftersom hon har en ögoninfektion som jag är osäker på om den smittar eller ej Men inte kopplade dom hunden efter att jag ropade det :p Finns folk till allt

-

Annons:
[Tismon]
10/8/17, 2:03 AM
#133

#132 Jo självklart! Man har rätt att bli arg och man kan inte rå för sina känslor, och som du säger så har alla dåliga dagar :) Men nu tycker jag ändå att jag agerade och försökte lösa det, istället för att skita i hunden eller liknande precis som det som hände i din situation. Så tråkigt med människor som inte bryr sig när man ber dem att koppla, det skulle jag kalla ansvarslöst!

tiger tok
10/8/17, 7:23 AM
#134

Är det bara jag eller är det inte lite konstigt att man inte får ta med hund i Täby centrum? Ok jag fattar att man inte får ta med hunden i än i affärerna. Men gångarna i centrumet har ju faktiskt gatunamn?!

JoannaLi
10/8/17, 8:40 AM
#135

Hundar reagerar ju ofta underligt på vildsvinsprodukter första gången. 

I fredags köpte jag en kartong blandade lamm- och vildsvinsben, där vildsvinet var nedpackat i en egen julapåse, lammet nedpackat i fryspåsar, i ICA-kassar. Det visste inte jag. 

Så, jag plockade upp ett ben, som liknade en halv skalle. 

Bär med det, serverar det på benhandduken. Arrak är taggad som faaaaasen, han har inte ätit ben på typ 4 månader. 

Jag ger "varsågod", och Arrak knallar fram till benet. 

…och går därifrån. Jag uppmuntrar till att ta det, och han går rundor runt, nosar på det, busar med mig, nosar på det, går iväg till andra rum, etc. 

Till slut lägger han sig i soffan och blänger på det. 

(Labradoren. Han är alltså en labrador.) 

Han tar en powernap, och när han vaknar så vågar han, med min uppmuntran krypa fram och börja slicka  på benet, för att sedan våga börja gnaga lite grann på det, och för att sakta men säkert våga tugga mer intensivt. All the while, enormt stel och tveksam hund. 

Jag lägger upp i en barfgrupp och skojar lite, och frågar efter tips på hur man får hundar att äta vildsvin, med en tillhörande bild på benet. 

Då kommer personen som jag köpte benen av in, och berättar att just det där är lamm… 

Han mesade sig alltså sådär för att benet legat nerpackat i separata påsar, men i samma kartong som vildsvinsben 😂

[AnimeV4]
10/8/17, 4:08 PM
#136

Kursen inställd idag, men vi kom iallafall ut för lite godislet, lek och apportering. Det blev lattjo lajban då det blåste som attan och löven flög omkring. Han apporterade löv till mig också, efter att jag kastat upp ett i luften😃

Frida B
10/8/17, 6:33 PM
#137

Poletten trillade ner idag. Slalomet superfint hela tiden UTAN BÅGAR! Lägligt då debuten är om en vecka. Hoppsan.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hornslandet
10/8/17, 9:24 PM
#138

Idag fattade min jycke plötsligt hur man rundar saker. Vi hade tränat lite smått på det förut med att typ jag ledde honom runt en kon/lyktstolpe då o då med godis och uppmuntrade honom. Idag testade jag och satte honom typ 3 meter från en stolpe och pekade på stolpen och sa "runda" som jag gjorde förut, tror du inte den lille rackaren pilar iväg direkt och springer fint runt stolpen och tillbaka!

Sugar Mist
10/8/17, 9:32 PM
#139

Onlinepizza äger när en är för lat för annat..

-

Annons:
Haztparken
10/8/17, 10:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Valpen fortsätter briljera, finaste lilla Hera ♡

CayKantos
10/10/17, 5:32 PM
#141

Väntan ör olidlig! Hör bara tikarna börjar löpa och att allt flyter på som planerad! 💙 #137 nice!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Tismon]
10/10/17, 11:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

Var tog vovven vägen???

Sugar Mist
10/12/17, 12:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Är jättedålig på att inte impulsköpa.

Har spanat in en bädd vi fick in rätt nyligen, den är stooor, jättemjuk, den är TJOCK! och har memoryfoam och heter så fancy som orthropedic bed.
Nu hade Salt bajsrejs i sin gamla bädd och den luktar fortfarande kiss efter ett ex antal tvättar och sköljningar så köpte bädden.
Och hon ÄLSKAR den?
Hon har legat och sovit i den enda sedan jag la ner den på golvet och hon ser rent utsagt supernöjd ut. 
Jack är också rätt nöjd för han får hela sängen för sig själv :p

-

[AnimeV4]
10/12/17, 2:22 AM
#144

En lång resa med flera dagars övernattning vankas eventuellt och det börjar bli på hög tid att köpa en canvasbur. Är 4dogs en pålitlig sida?

taxarärbäst
10/12/17, 8:31 AM
#145

min långhåriga dvärgtax blev attackerad av en lajka inomhus. 😫

Frida B
10/12/17, 9:14 AM
#146

Idag tog det två timmar att komma upp ur sängen, det gick bara inte. Funderar på att sjulanmäla mig men kan inte göra det. Orkar inte detta, finns inte en människa som förstår… Tur att jag har hunden som lägger sig på mig när det blir för jobbigt. Ja, jag är negativ.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Fisherling
10/12/17, 9:27 AM
#147

Ugh. Har en stressig period och min kropp reagerar med att jag typ blir typ narcoleptic. Jättesvårt att vakna, mitt under dagen så blir jag plötsligt så trött att jag somnar om jag sluter ögonen. 

Vädret hjälper ju inte direkt 😂

peafie
10/12/17, 11:36 AM
#148

#144 Jag har inte köpt därifrån själv men vet flera som har, så det verkar vara en pålitlig sida. 

#145 Men gud, gick det bra?

#146 Låter tungt. Är det något mentalt som spökar?

Bloggen     ○    Instagram

peafie
10/12/17, 11:37 AM
#149

#147 Låter som du behöver vila lite. Jag har också haft en tokstressig period och min kropp reagerar genom att bli sjuk hela tiden istället. Stress är sämst.

Bloggen     ○    Instagram

taxarärbäst
10/12/17, 1:01 PM
#150

#148 han är halt på höger framben och har en blod samling under huden vid frambenen. Han skriker när han vaknar och kissar på sig :/ veterinären vi var till så att Valentin är grymt traumatiserad och det är som att han har varit i krig…med mediciner och veterinärkoll så blev det 259€! ägaren till hunden som attackerade svarade inte så polisen blev inblandad…men jag har fått pengarna tillbaka

tiger tok
10/12/17, 5:59 PM
#151

Här är en till som är sjukt stressad! Jag bokar upp mig hela tiden, när jag äntligen får ledigt så går jag under av rastlöshet. Har ett "jobb" som är nästan omöjligt att inte ta med hem mentalt, plus att människor räknar med att jag ställer upp= massa extra pass. Jag måste inte ta alla pass, men får väldigt dåligt samvete om jag inte gör det?! Tålamodet är på noll, vilket gör att jag får dåligt samvete när jag inte orkar hantera valpis som jag egentligen vill.

Fisherling
10/12/17, 7:16 PM
#152

#149 Jag brukar bli sjuk, men nu verkar det se ut som att sjukan byts ut mot ovillig sömn.

Men ja, jag behöver vila. Har varit SÅ stressigt på senaste tiden.

Frida B
10/12/17, 10:41 PM
#153

#148 kan man väl säga..

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
[AnimeV4]
10/13/17, 1:25 AM
#154

#148 Tack! Det blir till att göra slag i saken och beställa genast!🤓

CayKantos
10/13/17, 2:54 PM
#155

#151 förstår totalt. Är exakt likadan. Sen ör vi underbemmanade oxå så mycket blir slöngt på mig…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
10/13/17, 3:19 PM
#156

idag dog min första hund.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Magrat
10/13/17, 5:43 PM
#157

#156 Men fy vad hemskt. Beklagar! 😭

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

JoannaLi
10/13/17, 5:58 PM
#158

#156 Jösses! Jag är så ledsen 😭❤️

JoannaLi
10/13/17, 6:19 PM
#159

Det känns som att ett beslut närmar sig. Det är bara så j*vla svårt på ren svenska.

tiger tok
10/13/17, 6:22 PM
#160

#156 å nej fina fina Jamie (?)! Beklagar så mycket!!

Annons:
Turast
10/13/17, 6:58 PM
#161

#157 #158 #160 ❤️🌺 Inte Jamie, han finns som tur är kvar <3 Men Tuff, min/familjens blandras. 13,5 år blev han och i min mening borde han ha avlivats förra året för han har haft så mkt problem och sjukdomar. Min mamma har svårt att släppa honom men nu började han blöda från öronen och de hittade en böld i örat.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jojaton
10/13/17, 7:13 PM
#162

#156 vad tråkigt, skickar styrkekramar! ❤️

Johanna - Instagram

tiger tok
10/13/17, 7:32 PM
#163

#159 vad då? Om vill berätta! #161 tur att Jamie är kvar, tyckte att det kom väldigt tvärt, han är ju inte så gammal, och hans problem håller du ju i schack! Men Tuff är fin han med, men tiden var nog inne!

tiger tok
10/13/17, 7:32 PM
#164

#159 vad då? Om vill berätta! #161 tur att Jamie är kvar, tyckte att det kom väldigt tvärt, han är ju inte så gammal, och hans problem håller du ju i schack! Men Tuff är fin han med, men tiden var nog inne!

peafie
10/15/17, 5:54 PM
#165

Denna helg har varit 100% hund och jag har kunnat ha flera timmars ensamtid med vardera hund, både igår och idag. Lyxigt!

Bloggen     ○    Instagram

Frida B
10/15/17, 10:13 PM
#166

Wow! Debut i agility i helgen och kommer i mål på en 6:e plats med 5 fel! Trodde inte ens vi skulle ta oss igenom banan :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

JoannaLi
10/15/17, 11:37 PM
#167

Tjugo år försent har vi påbörjat Kontaktutmaningen (Game On Puppy). Har tidigare lärt honom att tystnad under halten i fotgående betyder "rätta till din position" (omedvetet!) 

Så jäklar vilken fin position vi hade idag under träningen ;)

Annons:
CayKantos
10/18/17, 5:04 PM
#168

Hur gör man när man står mellan två jobb och båda verkar så extremt intressanta. Båda har helt olika + o - så dom väger ut varann ganska bra….

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
10/18/17, 5:11 PM
#169

Vi kör kontaktutmaningen nu (bara 20 år för sent…). Idag 20s. Tidigare har vi kört det i 

- vardagsrummet/köket mitt i natten

- Hundlektionssalen, med andra elever i närheten, men inomhus och inga hundar i lokalen (men Skällande hundar utanför) 

- vardagsrummet/köket på eftermiddagen när andra var vakna och rörde sig.

Och idag: ute. Lite avsides, och nära huset så han är ju väl van vid miljön, men mitt under passet så passerar en granne med Arrak's absoluta hatobjekt till hund (en mörk lapphund) och personens andra hund. Och inte nog med att han inte gjorde utfall, inte pep - han fortsatte jobba! 

Hela Arrak är ju rätt "fladdrig". Så han har absolut stunder när han bara kör dagens tidsmål i ett svep, men han har också ganska mycket där han bryter för att titta på annat. Jag vet inte hur jag riktigt ska tackla det? För i ena stunden klarar han dagens 20s utan att ens blinka, och i andra sekunden tittar han upp och bort igen i samma hjärtslag. (Han gör det oavsett vars man är och hur mycket störning det är.) 

#168 Gå med hjärtat ❤️

JoannaLi
10/18/17, 5:21 PM
#170

Just det, måste ju skvallra… Lutar mot att det blir tävling i december 🥳

CayKantos
10/18/17, 5:26 PM
#171

#169 vad om hjärtat splittrar?😱

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
10/18/17, 7:16 PM
#172

#168 var tror du du har mest utvecklingsmöjlighet karriärsmässigt? Nu menar jag inte att du måste bli chef om ett par år, men finns det inget ”nästa steg” är chansen stor att man tröttnar. OCH! Var tror du kollegorna blir bäst? Har stått ut med skitjobb pga drömkollegor och vantrivts på drömjobb med skitkollegor.

Johanna - Instagram

CayKantos
10/18/17, 8:48 PM
#173

#172 Det ena är ju vikariat på några månader, men ger mig kanske the ticket in i den karriären då jag har sökt till denna typen av jovb sen jag tog studenten för typ 1 o ett halvt år sen.. o ju längre tid det går från man avslutade utbildningen ju svårare blir det att få jobb inom det.. men sen dök ett annat jobb upp, i frankrike, minst ett år, ger mig nog inte så mycket men det skulle va en sån upplevelse. O då vet jag jag har jobb minst ett år. Kommer få boende o bil o bo ute på landet nära bergen o få uppleva en ny kultur.. men sen efter det lixom… vad då.. tillbaka o kämpa om att få ett jobb.. :/

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
10/18/17, 9:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#174

Har börjat seriöst jobba med att rita fram silhuetter som jag kan sälja för enklare tryck. Nu måste jag bara fixa till hemsidan så jag har en del för allt ritande..

Lite spännande, tanken att kanske kunna leva iallafall delvis på att rita :D

Annons:
tiger tok
10/19/17, 6:59 AM
#175

Skulle försöka sätta ihop Holger och min väns hund. Jag vet att min väns hund kan vara svår med andra hanar, så det var under strikt uppsikt. De fick träffas lösa, gick ändå ganska bra. Men sedan fick min väns hund vara inne medan vi skulle iväg, inga problem. När vi kom tillbaka skulle jag bara in lite snabbt och hämta en grej, och då flög han på Holger. Holger lade sig ner direkt och skrek, jag flög på den andra hunden. Fan också att det inte gick!!

[AnimeV4]
10/19/17, 3:15 PM
#176

4dogs var en bra sida!👍

peafie
10/19/17, 6:09 PM
#177

#176 Tur för mig! :D

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
10/19/17, 6:39 PM
#178

#177 Ja, annars skulle det bli dyrt!😉

JoannaLi
10/19/17, 9:35 PM
#179

Så nöjd med det här! Han måste prompt fippla runt lite grann, men själva ögonkontakten är konstant, och han är så du'tig! 😍❤️

Turast
10/19/17, 9:59 PM
#180

På väg hem igen från Stockholm, har blivit så ompysslad att det inte är klokt! Blivit bjuden på hotell, all mat, biljard, minigolf, bio och ja allt verkligen! Och såklart kommer känslorna av panik så fort jag börjar gilla någon på det sättet, men ska försöka tänka bort dem för han är vettig. Och nu känns Stockholm så långt bort 🙈🙈😩 Och hans hund verkade tycka jag var helt okej ändå whop!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Sugar Mist
10/19/17, 10:01 PM
#181

Jag tycker det är så svårt att inte vara för hård mot en själv och tänka om istället för att ge upp, för det vill jag just nu. Ge upp.

-

Annons:
Frida B
10/20/17, 7:14 AM
#182

Hmm… har sovit nonstop i 10 timmar, igår kom jag hem efter jobbet och stendäckar. När jag väl vaknar där ligger jag bara i soffan tills jag går o lägger mig..ändå vaknar jag av klockan och skulle kunna somna om på stört. Ngt är fel, jag brukar behöva max 8 timmars sömn…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Turast
10/20/17, 10:34 AM
#183

#174 sjukt snyggt! Vill definitivt köpa kh collie och aussie sen!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[Tismon]
10/21/17, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#184

Var tog vovven vägen??? The sequel

CayKantos
10/21/17, 9:07 PM
#185

Jobbsamtal på tisdag. Kommer dö 😱

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Tismon]
10/24/17, 1:32 PM
#186

Okej så jag har börjar klickerträna och allt går så mycket enklare! Ett problem dock är att jag vill lära Bismo att snurra runt - right -så jag tar godis och lockar honom, han följer det lite, jag klickar, han får godis. Men sen när jag ska börja göra snurrningen så "spelar han död" (ett annat trick han kan) varje gång, bara slänger sig på marken med magen upp. Hur tacklar jag detta? xD

tiger tok
10/24/17, 1:39 PM
#187

#186 lär honom handtarget och testa det som metod!

[Tismon]
10/24/17, 1:40 PM
#188

#187 Åh det har jag inte hört talas om, vad är det? :)

Annons:
Sugar Mist
10/24/17, 1:56 PM
#189

#188 Låt honom snurra och i slutet ska han trycka nosen i din hand :)

-

Nessie von Loch
10/24/17, 6:05 PM
#190

Jag behövde aldrig lära min pojke att spela död, det gör han så fint endå. När han inte vill åt det hållet jag vill gå åt så lägger han sig på rygg till det att jag säger ok, vi går väl åt ditt håll. Då reser han sig och springer iväg.

Nessie von Loch
10/24/17, 6:05 PM
#191

Jag behövde aldrig lära min pojke att spela död, det gör han så fint endå. När han inte vill åt det hållet jag vill gå åt så lägger han sig på rygg till det att jag säger ok, vi går väl åt ditt håll. Då reser han sig och springer iväg.

JoannaLi
10/24/17, 6:53 PM
#192

Idag skulle musen Herrman följa med på promenad 😍 (IKEA, Mus Gosig, färg grå. Av någon anledning så gillar han Herrman mer än brorsan Gunnar 🤔)

Andra gången som han gjort en ansats att ta med någonting på promenad! Första gången var under första året med mig, när han provade att ta med gosepandan han hade då. Den fick dock inte följa längre än till hallen, där tyckte han att den skulle stanna. 

Herrman fick följa med i säkert en kilometer 😍

Fisherling
10/24/17, 6:55 PM
#193

Nu har jag lärt Tinja att inte bara titta åt ena hållet, men åt andra också! Ser himla festligt ut 😃

CayKantos
10/24/17, 9:07 PM
#194

Hur mycket väger det ner att man glömmer papperna man fick på arbetsintervju? Jag upptäckte typ 5min efter och va tvungen o ställa mig i kö vilket tog typ 15min o då hade damen jag hade haft untervju med gått och tagit med papprerna… ringde dom ikväll och frpgade om hon va där imorgon, vilket hon va, så kommer pka förbi imorgon o hämta.. så hur mycket kommer deta förstöra för mig D:

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
10/24/17, 9:23 PM
#195

#194 Vilka papper? Oavsett så är det nog garanterat inget som påverkar om du får jobbet eller ej. Det som kan påverka är om du gör det till en större grej helt i onödan och pratar omkull dig själv så att säga, så strunta i det och oroa dig inte :) 

Mitt senaste jobb jag fick så gjorde jag två riktigt pinsamma missar på/efter intervjun.. de hade inte ens märkt av det dock.

Annons:
[134643]
10/25/17, 12:16 PM
#196

#194 Det är nog ingen fara, ta det lugnt bara! Jag åkte till helt fel ställe när jag skulle på intervju, och fick guidas rätt av min framtida chef över telefon, men jag fick jobbet ändå ;)

Jojaton
10/25/17, 2:50 PM
#197

#194 det är fullt normalt att vara lite nervös och virrig när man har arbetsintervju. Tror de flesta chefer har överseende med det - har de inte det är det nog ingen chef man vill ha tänker jag.. :)

Johanna - Instagram

Jojaton
10/25/17, 2:50 PM
#198

#194 det är fullt normalt att vara lite nervös och virrig när man har arbetsintervju. Tror de flesta chefer har överseende med det - har de inte det är det nog ingen chef man vill ha tänker jag.. :)

Johanna - Instagram

Sugar Mist
10/25/17, 3:41 PM
#199

Helt galet, i november åker jag på en arbetsintervju i stockholm! Gaaalet

-

JoannaLi
10/25/17, 7:03 PM
#200

Arrak har idag fått träffa vår granne idag för första gången. 

Båda grabbarna skötte sig superbt i både lek, vila och kommendering under lek 😍🎈

Fisherling
10/25/17, 7:15 PM
#201

Tydligen avskyr man att vara fast i hallen så mycket att man får ett ståöra 😂

Frida Renderts foto.

CayKantos
10/25/17, 8:31 PM
#202

#195 #196 #197 tack 💙

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
10/25/17, 8:32 PM
#203

Jahopp.. blir kanske katt snart 😅 önska jag kunde skaffa hund samtidigt sp hunden vänjer sig vid katter o katten vid hundar ☺

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
10/27/17, 1:26 PM
#204

Idag ska Knuters börja med Mush. Det luktar suuupergott om kartongerna säger han! Förhoppningsvis kommer vi att göra en massa mer saker ute nu när jag slipper en energisugande person🙂

Jojaton
10/27/17, 3:17 PM
#205

#205 Sam hälsar att Mush smakar ännu godare än det luktar, tro det eller ej!

Johanna - Instagram

[AnimeV4]
10/27/17, 4:16 PM
#206

#205 Knut verkar hålla med!😃Är osäker på om VoH Puppy eller Mush Puppy luktar värst i min egen näsa🤪 VoH luktar starkt av våm och Mush luktade något annat knep, men inte lika starkt. Jag är iallafall härdad nu, men första tiden med VoH var hemsk, haha.

CayKantos
10/27/17, 5:36 PM
#207

Jahopp. Då avslutade man just ett jobbsamtal på telefonen från Frankrike 😱 spännande men läskigt 😅 #206 är det lixom medan det tinar fet börjsr lukta?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
10/27/17, 5:53 PM
#208

#207 Jag brukar redan ha det ganska tinat i kyl och sen häller jag varmt vatten på, låter stå om det är lite fryst och mosar ihop. När det är mosat luktar det. Lukten är dock mindre ju färre dagar maten har legat i kylen.

Knut har blivit jätteintresserad av cyklister, människor, hundar.. Så jobbigt..😕

Jojaton
10/27/17, 6:16 PM
#209

#208 jag tycker varken VoH eller Mush luktar speciellt mycket. Har ju Mush som grund men fick en korv VoH på valpkursen som han fick smaka idag för första gången. Jag låter det i princip alltid tina helt i kylen. Dock luktar det isblå valpfodret inte så gott (varken fryst eller tinat) men jag gissar att det är laxen jag reagerar på, tycker verkligen inte om fisk. Känner dock bara av det precis när jag tar fram det.

Johanna - Instagram

Annons:
[AnimeV4]
10/27/17, 10:00 PM
#210

#209 Håller med om att laxen luktar mycket, men även våmmen. Tur att man har diskmedel😃

Jojaton
10/27/17, 10:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#211

#210 ja ren vom luktar fruktansvärt! Mysstund med Sam framför nya säsongen av Stranger Things - finns sämre fredagskvällar! ❤️

Johanna - Instagram

Hornslandet
10/28/17, 7:31 PM
#212

Ang snacket om Mush ovan.. jag tycker det luktar jättegott själv jag (min hund avgudar det förstås). Främst luktar det ju köttfärsblandning och morötter tycker jag (framförallt morötterna träder fram, testa lukta lite på rivna morötter..). Mums. Känns som jag skulle kunna steka på några bollar och äta själv, om det inte vore för benen kanske :P

[AnimeV4]
10/28/17, 9:17 PM
#213

#212 Vilken sort är det? Puppy fryst luktar rökt korv😍

Frida B
10/30/17, 6:47 PM
#214

Dobbys medicin har slutat hjälpa. Min värld rasade precis samman, vet tycker att jag bör överväga operation. Jag går under.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Tismon]
10/30/17, 7:12 PM
#215

Känslan när man upprepande gånger blir kritiserad för att använda sele av äldre människor, för man lär ju hunden att dra mer. Strypkoppel ska det vara. Nej hunden stryps ju inte alls om den drar. Nej det gör inte alls ont. Hundar har starka halsar så det klarar dom visst det. Nej du kan inte träna med sele, då drar dom ju. Har du strypkoppel så fattar hunden att den inte ska dra blah blah blah….

[Tismon]
10/30/17, 7:12 PM
#216

*dubbelpost*

Annons:
tiger tok
10/30/17, 7:16 PM
#217

#214 har han blivit immun?

Frida B
10/30/17, 11:29 PM
#218

#217 nä, ingen aning om vad som hänt. Vet bara att jag skall överväga operation, och det är otroligt vanligt med komplikationer efter en sådan här operation.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Haztparken
10/31/17, 12:18 PM
#219

#218 Vad är det för sjukdom han Har? Hera skadade sig efter promenaden när hon gått in, såg inte vad som hände utan bara hörde henne gråta och sitta med ena frambenet uppe :( så idag haltar hon fortfarande så vi ska till veterinären. Håller tummarna att det inte är så allvarligt!

[IdaSoren]
10/31/17, 4:30 PM
#220

Ända sedan Jackie kom till oss har vi haft "problem" med att leka med henne, helt enkelt är hon inte så lekfull av sig och vi har fått kämpa oss svettiga med leksaker och bollar och annat. Nu har jag bytt metod och idag när Jackie låg i sin säng och glodde på mig så började jag göra "lekinviter" på hundspråk liksom, såg nog fullständigt frisk ut där jag stod på alla fyra med rumpan i vädret. Men det gav resultat! Helt plötsligt kommer hon galopperande över golvet och slänger sig över mig och börjar brottas och lek-bitas. Har väl aldrig blivit så glad över att bli överfallen av en tokig 25-kilosnallebjörn 😃

[Tismon]
10/31/17, 8:37 PM
#221

Glad halloween!

tiger tok
10/31/17, 9:58 PM
#222

#221 detsamma, och till alla andra också såklart!

tiger tok
11/1/17, 7:48 PM
#223

Ugh för vissa hundägare alltså.. Skulle in i hagen och sätta på regn täcke på hästarna då det skall regna hela natten. Ber då en tjej i stallet vänta med Holger utanför, då kommer det en farbror med sin fluffiga vovve, och bara släpper fram den till Holger?! Jag står ju i hagen och skriker till gubben att de INTE ska hälsa, varpå han svarar, "men det går bra, han är snäll", ehh OCH?? Jag ropar då "men dra bort hunden, de ska inte hälsa!" Och han muttrar tillbaka "det får bli en annan gång då". Holger är världens snällaste, men jag tränar ju på att vi inte ska hälsa på alla liksom. För att tillägga så brukar denna farbror släppa fram hunden till hästarna när vi är ute och rider/kör. Han frågar aldrig om tillåtelse, och menar att hästarna känner hans hund? Usch alltså!!

Annons:
CayKantos
11/1/17, 8:57 PM
#224

Såå splittrad :S

Fått ev. erbjudande på valp som är leveransklara typ början av december. Kan säga upp mig från ena jobbet, ta semester ev. säga upp mig från andra just nu. MEN, jag har följt två andra kullar sen starten och vart inspikad på dom så förfärdligt… Denna poppade ju upp för några veckor sen bara. Jag har fått ett helt annat band med dom två andra "gamla" uppfödarna.. Men nu är det inte längre 100% att jag kan skaffa valp omkring den tiden dom två kullarna är leveransklara.. Alla tre kullar är väldigt bra statistikmässigt vad jag kan se. Men trots att uppfödaren på kullen som händer nu verkar trevlig har jag som sagt inte fått samma band och förtroende för henne som dom andra två. Jag har jobbat väldigt hårt för att speciellt en av de två skulle "acceptera" mig vid att vara, som hon säger, väldigt envis :P

Tycker inte heller valp kanske skulle passa så bra för min familj just nu, då vi ska skaffa katt och dom säkert tycker det blir för mycket med hund o katt samtidigt… Det kommer ju va min hund, inte deras… Men ändå… Det är deras hus, jag kommer först flytta i typ 2019 som senast… Vad tycker ni? Vad hade ni gjort i min sits`?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
11/1/17, 9:03 PM
#225

#224 Jag hade väntat till någon av de två andra kullarna. 
En bra uppfödarkontakt är värt guld, tro mig :)

-

CayKantos
11/2/17, 8:05 AM
#226

#225 ja.. är ju det jsg lutar mest emot :$

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

fridarebecka
11/2/17, 10:38 AM
#227

Grabbarna har blivit med storebror 😍 Och vi har blivit med hund nummer tre, på deltid åtminstone. En 5årig breton-hane kommer att hänga med oss en del, och det känns så jäkla bra! Den här situationen är verkligen perfekt för oss, vi får prova på att leva med en breton och jaga med en "färdig" stående fågelhund, och lära oss mer om jakten. Och ägaren är så tacksam över att vi vill detta.

För att göra en lång historia kort så har hans ägare hamnat i en situation där hon har svårt att ge honom det han behöver och har svårt att få ihop vardagen. Vi, eller framförallt min sambo, har funderat på en breton länge, men tvekat av olika anledningar. När denna hane dök upp så kändes det rätt direkt, och nu några veckor senare känns det fortfarande SÅ bra!😍

JoannaLi
11/2/17, 2:54 PM
#228

Dagens uppdateringar: 

  1. Arrak är sååå trött. Han låg däckad under täcket, i samma position, mellan 10:20 och 13:45. 3,5 timmar!? Dagtid!? (Jag älskar när han är trött.) 
  2. Han käkade precis en deciliter strösocker ur sockerskålen när jag var ute i en kvart och la spår. 🤔
  3. Jag har lagt 1433m bruksspår. Det är delvis klurigt, delvis enkelt. Inga apporter. Vi håller tummarna. 

#227 Grattis!! Bilder? 😍

Frida B
11/2/17, 9:45 PM
#229

Här borta börjar framtida (om 2-3 år) hund nr 2 planer ta i form… Kanske….. plan finns i alla fall.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

alltidnordin
11/2/17, 9:52 PM
#230

Dags att ta tag i träningen inför avancerad i rallyn, men jag har noll inspo. Behöver verkligen träningskompisar, det är SÅ tråkigt att bygga bana och greja själv. 

Har massa kompisar med hund, men typ ingen som har träningsintresse 😕

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Annons:
tiger tok
11/2/17, 9:56 PM
#231

#229 ras? #230 vart bor du?

Frida B
11/2/17, 9:58 PM
#232

#229 Aussie

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

tiger tok
11/2/17, 10:05 PM
#233

#232 kul! Var du inne på Sheltie förut?

Sugar Mist
11/2/17, 10:11 PM
#234

Orkar. Inte. Jobba. Imorgon.

-

alltidnordin
11/2/17, 10:23 PM
#235

#231 Stockholm!

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Sugar Mist
11/2/17, 11:18 PM
#236

#235 Flyttar till stockholm i januari om allt går planen och hakar gärna på och tränar lite då, även fast det mesta är flams och valpträning för min del :)

-

tiger tok
11/3/17, 6:57 AM
#237

Bor ju då även jag i Stockholm:) Har en unghund så det blir enklare moment för oss, men det kanske är ok?

Annons:
tiger tok
11/3/17, 6:57 AM
#238

Dubbel post!

Frida B
11/3/17, 12:51 PM
#239

#233 ja men det har jag gett upp haha verkligen inte min typ av hund längre.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

tiger tok
11/3/17, 5:29 PM
#240

#239 när jag tänkte väl att aussie och kelpie är ganska olikt Sheltie liksom;)

JoannaLi
11/3/17, 8:32 PM
#241

Idag har jag beställt en PetKit Activity Monitor. Jag har suktat och längtat i evigheter, och äntligen kan jag känna att jag har råd och tillfälle. 

Sitter som på nålar i väntan på leverans!

Frida B
11/5/17, 2:43 PM
#242

Skaffade hund och sa "aldrig att jag börjar med lydnad, så tråkigt och stelt…" Och igår tog dobby sin första lydnadstitel! Nu heter han "LD Start Team Avegas Apollo"! Dessutom i ett ridhus, han har aldrig befunnit sig i ett ridhus och han får fnatt av sand… Så stolt över lillskiten!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
11/5/17, 7:01 PM
#243

#242 så roligt grattis! Satt faktisk o funderade på det där med ridhus, sand o tävlingar.. då jag i framtiden planerar använda mormor o morfars ridhus till att träna lite :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
11/5/17, 7:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#244

#242 grattis! Han har blivit så stor min lille plutt! Första bilden var första dagen hemma, 8v gammal, andra idag - 5mån.

Johanna - Instagram

Annons:
alltidnordin
11/5/17, 7:23 PM
#245

Var på nya klubben i två timmar idag och tränade med bägge hundarna. Träffade en del trevligt folk med rätt ras och det blev en riktig rasträff där haha. Så roligt!

Träningen gick väl helt okej. Milou är så fruktansvärt av eller på. Antingen är han superduperdundermega taggad och bara rusar runt och lyssnar inte. Eller så är han aptrög och gör allt halvhjärtat. Får liksom ingen balans i honom och det stör mig SÅ mycket. Men vi fick till vissa fina bitar i både fotgående, inkallning och slalomingångar (blev lite blandat pass idag). Med lånehunden har jag börjat introducera hopphinder för och han bara rusar runt och tycker livet är fett 😃

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

[Tismon]
11/5/17, 7:24 PM
#246

Ok så bismo ÄLSKAR ATT SPÅRA. han brydde sig inte speciellt mycket om det han skulle spåra, "slutmålet", utan var super into spåret. Hans första gång and he did good :D Ska nog börja spåra med honom nu ser jag

Sugar Mist
11/5/17, 9:46 PM
#247

Åh, så spännande saker som händer i mitt liv nu och vill verkligen att allt ska gå på räls nuu, januari kan inte komma snabbare!

-

Frida B
11/6/17, 6:30 AM
#248

#243 tack! :D #244 tack!!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Tismon]
11/6/17, 11:54 AM
#249

När ni lägger upp spår, hur långa brukar de vara? Hur svåra gör ni dem? När vet man när man ska höja svårigheten? :) Samt, vad för "slutmål" brukar ni använda?

[Tismon]
11/6/17, 11:55 AM
#250

Jag är så fruktansvärt grön på alla dessa hundaktiviteter jag svär jag känner mig som en nolla xD

JoannaLi
11/6/17, 12:29 PM
#251

#249 Just nu lägger jag bruksspår på 1000+m. Jag brukar försöka skifta underlag så mycket som är lämpligt, så att det blir lite mer koncentrationskrävande. Lägger in en del vinklar, lätta som kluriga. I senaste spåret var det t.ex. också att jag hade klättrat över ett lågt staket, som hunden var tvungen att spåra över. 

Jag brukar höja lite hela tiden (eller ja, ibland lägger jag långa spår, ibland korta, men de långa blir lite längre hela tiden). Man vet att man kan höja när det går enkelt/lätt/hyfsat på nuvarande ;) Men höjer man med t.ex. 50m i taget så brukar de lätt palla det. 

Jag har generellt inget slutmål, ibland lägger jag en godisburk, ibland en slutapport, ibland så sätter jag en markör för mig själv och när hunden passerar den hojtar jag "slutberöm"-kommandot som säger att han är klar, och belönar hos mig. Kör jag sista metoden kan jag också avbryta spåret tidigare om det känns som att det behövs.

Annons:
fridarebecka
11/7/17, 1:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#252

#228

Trion 😍 Och kolla, vår 4åriga grinpelle med sin nya storebror, jag smälter 😍 Jag trodde ALDRIG att han skulle ligga och mysa sådär med en annan hane som han bara känt i några veckor! Fasen vad bra detta känns!

Mr fluff kämpar fortfarande sitt allra värsta för att visa den nya storebrorsan hur cool och awsome han är, det går sakta men säkert framåt 😉😎

[Tismon]
11/7/17, 1:24 PM
#253

#251 Jaha! Nu är jag så ny så jag hoppas att du inte mind att jag ställer en massa frågor 🙂

Om du lägger såpass långa spår, har du markörer så det räcker genom hela spåret? Hur gör du när det tex är äng och du inte kan hänga markörer i träd, använder du dig av något annat? När du sedan kör vinklar, blir det inte sedan svårt att ta sig tillbaka utan att "råka" gå in i spåret igen?  Jag läste något om när man tar sig tillbaka så går man runt spåret så att hunden inte går samma väg tillbaka.

Just nu körde jag en 30-50m som första gång för att se hur det gick, och han klara det galant :) Då kanske jag kan köra på 80-100m! :)

Lär man hunden att ge ifrån sig någon signal när hunden hittat slutmålet (tex slutapport/godisburken)? När min vovve spåra så var han mer intresserad av spåret, räcker det med att bara jag säger ifrån då eller?

JoannaLi
11/7/17, 2:23 PM
#254

#253 Helt ok :) 

Jag kör en spårapp, som med gps följer vart spåret går. 

Jag använder enbart fysiska markörer vid t.ex spårslut, eller om jag lagt en Kluring där det är viktigt att hunden går på rätt sida om t.ex. ett träd. 

Jag förstår inte vad du menar med vinklarna? :) 

Ja, öka du :) 

I brukset så lär man hunden att markera spårapporter, med t.ex. apportera in apporten, eller som jag har, liggmarkering. Min hund liggmarkerar även belöningsburken :) Men ofta ser man ju att hunden noterar belöningsburken, eventuellt får man lämna en glipa i locket så att de känner belöningsvittringen. 

Vad menar du med "säga ifrån" (för mig är det en verbal korrigering, och jag vill ha så få korrigeringar i spåret som möjligt). Om hunden går förbi hade jag helt enkelt tagit fast linan och kvittrat lite "men vad haaar du hittat för något? är det godis tror du? kan det vara godis?". Hunden lär sig fort att belöningslåda = roligheter.

[Tismon]
11/7/17, 10:28 PM
#255

#254 Tack! :D Ooooh vad för app använder du? Finns den till android? :) Hmm det jag menade var väl att jag antar att du inte lägger raka spår utan går runt lite i vinklar för att göra det svårare? Då är det väl enkelt att råka trampa tillbaks i spåret på tillbakavägen? I see, hur lärde du honom den markeringen? :) Alltså säga ifrån är inte negativt, snarare så att han inte missar sin belöning och springer vidare i något annat spår. Men då förstår jag! Kanske kan köra på godis eftersom han är något otroligt matfixerad och då blir det mer skoj! :D

JoannaLi
11/8/17, 8:32 AM
#256

Japp, har Android! Heter Dogtracks, och kostar 75 kr. Jag tycker att den är värd det :) 

Ah, ok! Ja, alltså jag lägger aldrig vinklar "mot varann", utan jag har ett mål som jag siktar mot, och så vinklar jag hela tiden mot det. Så t.ex. om jag vill komma till en punkt snett till höger om mig, så istället för att göra en båge åt det hållet så går jag rakt fram, svänger 90 grader åt höger, går rakt fram tills jag är i höjd med målet, och så vinklar jag 90 grader åt vänster, så har jag näsan pekandes mot målet igen. (Det behöver inte vara 90 grader, men det gör det enkelt att visualisera :D ) För jo, trampa över sitt egna spår är lite onödigt svårt, om man inte lägger in det medvetet, och det bör komma senare i utbildningen om man ens har med det :) 

Jag lär in den som ett trick, separat inomhus. Jag har en bra beskrivning, men återkommer med den lite senare (när jag inte är på lektion…. 🤐) 

Ja, precis :) Min favorit är egentligen att ha en leksak i fickan och när man tycker att hunden är klar hojta belöningsord och segla leksaken över hundens huvud och framåt i spåret, det är det som egentligen funkar bäst för Arrak :)

Upp till toppen
Annons: