Annons:
Etiketthälsa
Läst 961 ggr
blodörn
9/22/17, 5:31 PM

Bula efter fästing

Tog bort en fästing från min hund igår. Torkade av med våtservet efter. Men nu har han ett sorts sår?

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Fridaaaa
9/22/17, 6:28 PM
#1

Det kan vissa hundar få, ingen fara :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

swapp
9/22/17, 6:36 PM
#2

Tror inte du behöver vara orolig. Min hund hade en jättestor fästing för ett tag sen och när jag tog bort den blev det väldigt rött där den hade suttit samt svullet. Blev ett litet sår men det läkte snabbt och nu är huden som vanligt där igen. Du kan badda med alsolsprit

Hornslandet
9/23/17, 11:41 AM
#3

Inget konstigt med det. Min hund har fått flera "bulor" efter en fästing satt sig och tagits bort. Det är nog mer en regel än ett undantag..

hemul
9/25/17, 1:55 AM
#4

JAG får bulor. Inga jättestora. De är upphöjda men känns även under huden. Tar lång tid innan de försvinner helt, åtskilliga månader.

blodörn
9/29/17, 1:29 PM
#5

Tack för svaren alla :) Bullan är inte kvar längre. Blev bara lite orolig för han har inte fått det efter fästingar förut.

Do as you would be done by - And think for yourself

Hornslandet
9/29/17, 1:43 PM
#6

Det kan vara lite olika, min har fått bula 1-2 ggr, andra gånger inte.

Annons:
hemul
9/29/17, 1:59 PM
#7

Det där jag själv brukar få är egentligen inte en bula, mer en hård knöl.

blodörn
9/29/17, 2:03 PM
#8

#7 ok.

Do as you would be done by - And think for yourself

Fransu
9/29/17, 7:37 PM
#9

#4 Precis likadant på mig. Bulorna efter fästingarna kan finnas kvar i flera månader.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

hemul
9/30/17, 2:27 AM
#10

Eller hur? Får du också så där märkligt hårda saker? Inte alls som en vanlig svullnad/inflammation. Undrar vad det beror på.

Fransu
9/30/17, 8:12 AM
#11

Ja, en del av betten blir som hårda kulor. Man känner dom tydligt när man tar på dom. Ingen aning varför det blir så. 🤔

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: